Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
New York merkezli Jamaikalı tasarımcı Rachel Scott, kendi markası Diotima ile moda dünyasında tanınırlık kazandıktan sonra, Jack McCollough ve Lazaro Hernandez’in ayrılmasıyla Proenza Schouler’da boşalan görevi devralacak.
New York merkezli Diotima markasının kurucusu Rachel Scott, Proenza Schouler’ın yaratıcı direktörü olarak atandı. Scott, bu yılın başlarında Jonathan Anderson’ın Christian Dior’a geçişinin ardından Loewe’de göreve başlayan kurucular Jack McCollough ve Lazaro Hernandez’in yerini alıyor.
Scott, bir basın bülteni aracılığıyla, “Amerikan modasının kalbinde yer alan ve uzun süredir hayranlık duyduğum Proenza Schouler’a katılmaktan büyük heyecan duyuyorum” dedi. “Jack ve Lazaro’nun olağanüstü bir şekilde yarattığı güzelliğe ve dünyaya derin bir saygı besliyorum ve kendi bakış açımı onların mirasıyla diyaloğa sokmayı sabırsızlıkla bekliyorum. Shira’ya (Suveyke Snyder, Proenza Schouler CEO’su) güveni için minnettarım ve Proenza Schouler’ın bir sonraki bölümünü şekillendirme rolüne adım atmaktan onur duyuyorum.”
41 yaşındaki Scott, eğitimini Istituto Marangoni’de tamamladıktan sonra kariyerine Milano’daki Costume National tasarım evinde başladı. New York’ta Rachel Comey’de tasarım başkan yardımcısı olarak görev yaparken 2021’de kurduğu Diotima markasında işçiliği öncelikli alan yaklaşımıyla tanınıyor.
Scott’ın lüks anlayışı geniş kapsamlı ve moda dünyasının sunabilecekleri veya sunması gerekenler konusundaki geleneksel algıları sorguluyor. Örneğin, Diotima, Scott’ın tamamen kendi ülkesi Jamaika’da ürettiği tığ işi elbiseleri ve üstleri ile kristal file ayrımlar (crystal mesh separates) ile tanınıyor. Göze basit bir tatil/günlük gardırop parçası gibi görünseler de Scott onları demi-couture (yarı haute couture) hissi uyandıracak şekilde tasarlıyor.
Scott, Diotima için sezonla birlikte büyüyen sıkı ve çeşitlilik içeren bir topluluk oluşturdu. Bu yaklaşım, markayı arka arkaya iki CFDA Moda Ödülü kazanan bir konuma taşıdı: 2023’te Yılın Yükselen Tasarımcısı ve 2024’te Yılın Kadın Giyim Tasarımcısı ödülleri. Scott, 2023’te CFDA/Vogue Fashion Fund’ta ikinci oldu ve aynı yıl LVMH Ödülü finalisti, 2025 Woolmark Ödülü finalisti olarak yer aldı. 2024’te ilk kez verilen Frazier Family Foundation x CFDA Empowered Vision Ödülü’nü kabul etti ve bu yılın başında hazır giyim kategorisinde Fashion Trust US ödülünü kazandı.
“Bugünün en çok takdir edilen küresel tasarım yeteneklerinden biri olarak Rachel, modern Amerikan kadınının ruhu üzerine inşa edilmiş bir markaya taze ve kadın odaklı bir bakış açısı getiriyor” dedi Suveyke Snyder. “Proenza Schouler’ın marka kodlarını derinlemesine anlaması ve işçiliği yenilikle birleştirme konusundaki olağanüstü yeteneği, onu markayı ileriye taşımak için doğal tercih haline getirdi.”
Proenza Schouler, 2002 yılında Hernandez ve McCollough tarafından kuruldu. İkili, markayı annelerinin kızlık soyadlarından esinlenerek adlandırdı ve markanın doğuş hikayesi moda dünyasında adeta bir masal olarak anlatılıyor: İlk koleksiyonları, New York Parsons Tasarım Okulu’ndaki ortak tez çalışmalarıydı ve Julie Gilhart liderliğindeki Barneys tarafından satın alındı. 2004’te Proenza Schouler, ilk CFDA/Vogue Fashion Fund ödülünün sahibi oldu. Marka, New York’un en şık kadınlarını giydirmesi ve 2000’lerin sonlarında önemli bir It-bag olan PS1’i piyasaya sürmesiyle tanınıyor.
Umut verici bir başlangıç ve ilk yıllara rağmen Proenza Schouler bir dizi engelle karşılaştı. Başlangıçta yatırım ve sektör momentumundan güç alan Hernandez ve McCollough, koleksiyonlarını 2017’de Paris’e taşıdı; ancak bu kısa süreli deney, beklenen getiriyi sağlayamadı. Eylül 2018’de, 2019 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için New York Moda Haftası’na geri döndüler ve Kasım ayında, 2015’te azınlık hissesini sattıkları özel yatırım grubu Castanea Partners ile Theory’nin kurucu ortağı Andrew Rosen liderliğindeki bağımsız yatırımcılardan kontrol hissesini geri alarak, bir dizi yönetimsel hatadan sonra markayı yeniden yönlendirmeyi hedeflediler. Hernandez ve McCollough bu yılın Ocak ayında markadan ayrıldığında, Proenza Schouler sektör içindeki konumunu ve istikrarını yeniden kazanmıştı ve erkek giyim hattını başlatmak için tasarımcı Patrik Ervell’i işe aldığı bildiriliyordu. (Scott’ın atanmasıyla birlikte bu projenin hâlâ geliştirilip geliştirilmediği belirsiz.)
“Geçen Ocak ayında Proenza Schouler’dan ayrıldığımızda, hikâyenin devam edeceğini biliyorduk, ancak bir sonraki bölümü kimin yazacağını henüz bilmiyorduk,” dedi McCollough ve Hernandez. “Rachel, her zaman hayranlık duyduğumuz bir tasarımcı. Son birkaç yıldaki kariyer yolculuğunu izlemek etkileyiciydi. Şirketin kurucuları ve yönetim kurulu üyeleri olarak onu bu çok özel markaya kabul etmekten gurur duyuyoruz ve başlattığımız mirası ve ruhu nasıl benimseyip geliştireceğini görmek için heyecanlıyız.”
New York’ta markası ne kadar takdir görse de Scott, Diotima için hiçbir defile düzenlemedi. Kendi markası için ilk gösterisi, Proenza Schouler 2026 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun New York’ta hafta başında tanıtılmasının ardından 15 Eylül’de gerçekleşecek. Scott, bu koleksiyonu markaya bu yılın başında danışman olarak katıldıktan sonra tasarım stüdyosu ile birlikte geliştirdi. Marka, bu sıranın “açılış beyanı ve bakış açısının samimi bir ön izlemesi” olarak hizmet edeceğini belirtiyor. Tasarımcının Proenza Schouler için resmi ilk koleksiyonu 2026-27 Sonbahar/Kış koleksiyonu olacak ve Şubat 2026’da gösterilecek.
Gelecek hafta Scott; Chanel, Bottega Veneta, Gucci, Versace ve Balenciaga gibi modaevlerinde uzun bir “taze başlangıçlar” sezonunu başlatacak.