Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Adidas Parley inisiyatifi okyanus atıklarından yüksek performans ayakkabı üretiyor.
Trafikte sıkışıp kalmış arabalar ilerlemezken yanımda duran aracın şöförü arabasının camını açıp buruşturduğu sigara paketini tereddütsüzce camdan dışarı attı. Kapıyı açıp arabadan indim, sigara paketini yerden alıp adama uzattım: ''Pardon sanırım sigara paketinizi düşürdünüz''. Sanırım yaptığının anlamını o da kavrayamamış olacak şaşkınlıkla camını kapattı.
2016 yılında hala yere çöp atan insanlar var. Elbette her şeyin bir sebebi vardır ancak insan gerçekten neden yere çöp atar? Tutum ve davranış psikolojisi çalışan Meena Sai konuya açıklık getiriyor: ''Yaşadığımız çevreye olan duygumuz çevreye karşı davranışımızı da etkiliyor, örneğin eğer yaşadığımız yerden gurur duyuyorsak yaşadığımız alana karşı daha hassas davranıyoruz. Ama ne yazık ki insanların tutumu sadece buna bağlı da değil. Yaşanılan mekanda insanların kolay erişebileceği şekilde çöp kutularının olması önemli bir dışsal etken örneğin, zira alışveriş merkezlerinde çöp kutularının görünür olup sokaklarda ise o kadar görünür olmaması konuyu sağlıklı tartışabilmek için önemli''. Tutum davranışı araştırmacılarının bir diğer tezi de göçebe toplumlarda yerlere çöp atma olgusunun aidiyet duygusunun yoksunluğundan yerleşiklere göre daha çok görüldüğü.
Parley Adidas işbirliği moda tarihindeki sürdürülebilirlik çabasına büyük katkı yapıyor
Okyanusların fatihi Parley ile Adidas ortaklığı 2015 yılında duyurulduğunda kimse okyanus içinden çıkacak atıklardan yüksek performans ayakkabısı üretileceğini aklına getirmemişti. Okyanusların plastik kirliliğinin okyanuslar için oluşturduğu tehdit konusunda farkındalık yaratmaya çalışan Parley’nin ürettiği ürünler şimdilerde Real Madrid ve de Bayern Münih tarafından giyildi. Adidas Grubu Yönetim Kurulundan Eric Liedtke: ''Amacımız atık olmayan plastikten başka plastiği üretim zincirimizden çıkarmak'' diyor. Parley for the Oceans kurucusu Cyrill Gutsch ise : ''Farkındalık kazandırmak artık yeterli değil, artık harekete geçmeli ve plastik kirliliğinin sona ermesi için stratejiler yaratmalıyız'' diye ekliyor. Maldivler açıklarındaki atık plastiğin Adidas’ın fiber teknolojisiyle buluştuğu bu ortaklık çevre kirliliğini kazanıma dönüştürürken bir yandan da moda dünyasında sürdürülebilirlik için daha çok inisiyatif mesajını veriyor. Özellikle Maldivler’deki plastik atıkların yoğunluğuna bakarsak okyanusun bir parçası haline gelmiş plastikler sayesinde okyanuslar üzerinde yürüyebilme hayalinizi artık gerçekleştirebileceksiniz.
Real Madrid ve Bayern Münich futbol takımları ortaklığa büyük destek veriyor
Gutsch’un dediği gibi artık sadece farkındalık kazanmak yeterli değil, eğer hala yere çöp atma cesaretini gösteriyorsak, ilkokul birinci sınıftan beri yapılan uyarılar ile genlerimizdeki göçebe tarafı eğitme zamanı çoktan gelmiş olmalı.