Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Haftanın öne çıkan moda haberlerini derledik.
Miu Miu, 2025 Sonbahar kampanyası için çok disiplinli bir kadroyla çalıştı. Kampanya, bireyselliğin ifadesi ve kadınlığın keşfi üzerine odaklanıyor ki bu da markanın kurucusu Miuccia Prada’nın vizyonuyla uyumlu. Femininities (Kadınlıklar) adı verilen kampanyada, Kylie Cosmetics ve Khy markalarının kurucusu ve girişimci Kylie Jenner, oyuncu ve şarkıcı Lou Doillon ile oyuncu ve model Rila Fukushima başı çekiyor. Kadroda ayrıca müzisyen Towa Bird, oyuncu Myha’la, sanatçı ve model Yura Romaniuk ile rapçi Cortisa Star da yer alıyor.
Lengua tarafından çekilen fotoğraflarda, Lotta Volkova tarafından giydirilen isimler, pembeden beje, maviden kahverengiye geçiş yapan yumuşak pastel tonlardaki arka planlar önünde ya da bir aynada yansıtılmış şekilde poz veriyor.
Yaratıcı direktörlerin çıkış yılı tam gaz devam ederken, 2026 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarının yaklaşmasıyla beklentiler de giderek artıyor. Matthieu Blazy, Chanel için yeni vizyonunu bu Ekim ayında Paris’te tanıtacak ki bu, sezonun en çok konuşulacak koleksiyonlarından biri olmaya aday. Ancak modaevi, şimdiden bir sonraki adımı planlıyor. Bu hafta içi yapılan açıklamaya göre, Métiers d’art defilesi 2 Aralık Salı günü New York City’de gerçekleşecek.
“Matthieu Blazy’nin ilk Métiers d’art defilesi için New York’u seçmesinden büyük memnuniyet duyuyorum,” dedi Chanel başkanı Bruno Pavlovsky yaptığı açıklamada. “Kendisi, çok iyi tanıdığı bu şehrin yaratıcı enerjisini markanın olağanüstü zanaatkârlık becerisiyle buluşturacak.”
Chanel, New York’ta en son Aralık 2018’de Métiers d’art defilesi düzenlemişti. O dönemde Karl Lagerfeld, Metropolitan Sanat Müzesi’ndeki Dendur Tapınağı’nı adeta ele geçirerek şehirli zarafeti Antik Mısır geometrisiyle harmanlayan ve altın işlemelerle bezeli dikkat çekici bir koleksiyon sunmuştu.
Balenciaga, Juergen Teller tarafından çekilen ve eşi, yaratıcı ortağı Dovile ile birlikte oluşturulan 2025-26 Sonbahar/Kış kampanyasını tanıttı. Kampanya, Teller’ın The Clients (Müşteriler) adlı çalışmasını yeniden hayal ediyor ve Balenciaga’nın haute couture müşterilerinin bir kesitini portre ve video aracılığıyla sunuyor.
Görseller, Biarritz’te bir otelde, süitler, merdiven boşlukları ve salonlar arka plan olarak kullanılarak çekildi. Teller’ın yaklaşımı, doğrudan ve filtresiz bir görsel dil ön plana çıkarıyor. Kampanya, Balenciaga kıyafetleri ile otelin süslü iç mekanları arasındaki ilişkiyi araştırıyor ve kasıtlı bir görsel gerilim yaratıyor.
Nicole Kidman, Isabelle Huppert, Claudia Schiffer, Patrick Schwarzenegger, Arthur Chen, Liu Wen, Adut Akech ve Roxane kampanyada yer alıyor. Kampanya, Balenciaga’nın çağdaş gardırobuna çeşitli yorumlar sunuyor ve Balenciaga x Puma işbirliğinden parçaları da içeriyor.
Prada Days of Summer kampanyasının görsel dünyası, Capri’nin Lido del Faro kıyılarında fiziksel bir gerçekliğe büründü. 7 - 13 Temmuz tarihleri arasında Punta Carena koyu, gerçeklik ve hayal gücünü harmanlayan sanatsal bir yerleşime ev sahipliği yaptı ve marka iletişimi kavramını yeniden tanımladı. Sahnenin merkezinde, markanın yaz paletini tanımlayan narin pastel tonlarda yeniden yorumlanmış on ahşap tekne (ikonik İtalyan “gozzo” tekneleri) bulunuyor. Bu tekneler, Lido del Faro’nun kristal berraklığındaki sularında sürreal birer görüntü gibi süzülerek gözleri üzerine çekti. Her tekne, Prada’nın bu sezonki görsel evrenine nüfuz eden keşif, özgürlük ve keyif duygusunu yansıttı. Tüm deneyim, Anacapri’nin büyüleyici Bagni Lido del Faro’su ile adanın kalbinde yer alan Via Roma’daki Prada butiği arasında gelişti.
Kara üzerinde ise deneyim, halkı doğrudan ve duyusal bir şekilde etkilemek üzere tasarlanmış geçici bir yerleşimle devam etti. Ziyaretçiler, el yapımı dondurmaların tadını çıkarabilir ve kişiselleştirilmiş scoubidou'lar (örgü ipleri) yapmak için özel sınırlı sayıda kitler alabilirler. Kampanyanın renklerinden ve denizcilik temasından ilham alan monokrom ipler, misafirlerin anahtarlık veya küçük dekoratif objeler gibi Prada markalı detaylarla zenginleştirilmiş el örgüsü “numaralar” yapmalarına olanak tanıyor. Capri’deki Days of Summer varlığı, markanın görsel hikaye anlatımındaki evrimin doğal bir adımını temsil ediyor: Gerçek, etkileyici ve geçici deneyimlere dönüşen sofistike bir estetik. Yerleşim sadece bir hafta sürecek ve turizm sezonunun zirvesinde, yaz günleri gibi kısa ama değerli bir duyguyu sunacak.