Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
28 Temmuz'da Londra'da açılacak olan SpiceUp sergisiyle, Spice Girls'ün moda üzerindeki kalıcı etkisini tekrar hatırlamanın zamanı geldi. Victoria Beckham'ın küçük siyah Gucci elbisesinden Mel B'nin monogramlı Buffalo botlarına kadar, sergiyi yakından inceledik.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
28 Temmuz'da Londra'da açılacak olan SpiceUp sergisiyle, Spice Girls'ün moda üzerindeki kalıcı etkisini tekrar hatırlamanın zamanı geldi. Victoria Beckham'ın küçük siyah Gucci elbisesinden Mel B'nin monogramlı Buffalo botlarına kadar, sergiyi yakından inceledik.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Spice Girls’ün Londra'daki St Pancras Rönesans Oteli'nde çektikleri ilk klipleri "Wannabe’’den bu yana 22 yıl geçti, ancak popüler kültür üzerindeki etkileri hala devam ediyor. Geçtiğimiz Şubat ayında, Victoria Beckham tarafından Instagramdan üzerinden paylaşılan ve yaklaşık iki milyon beğeni kazanan Spice Girls selfiesinin ardından, grubun önümüzdeki aylarda bir takım "heyecan verici olasılıklar"ından bahsedilmişti. Tekrar bir araya gelme söylentileri, yeni bir film hatta Buffalo botların geri dönüşü bile ihtimalleri güçlendirip, kalplerimizin daha hızlı çarpmasına neden olmuştu. Efsanevi grubun 90’larda giydiği crop top’lar, slip elbiseler ve atletik tasarımlar birçok online alışveriş sitesinde, bir bir stoğa girmeye başladı. Spice Girls’ün popülarite kazandırdığı stillerse, hala sokak modasında başı çeken trendler arasında.
Fotoğraf: Jamie Spence
“Bugün,“Girl Power” baskılı bir tişört bulmak için çok fazla mağaza gezmenize gerek yok’’ diyor SpiceUp sergisinin koleksiyoncusu ve küratörü Alan Smith-Allison. Londra'da 28 Temmuz'da ve daha sonra 24 Ağustos'ta Manchester'da açılacak olan sergi, Smith-Allison'ın 2016 yılında Kıbrıs'ta kurduğu ilk retrospektifin daha kapsamlı bir iterasyonu olacak. Bu kez, kişisel birikimine ek olarak sergide, kostüm ve moda tasarımcılarının katkıları ile birlikte, diğer koleksiyonerlerin elinde bulunan önemli parçalar da sergilenecek. Sergi, uluslararası Spice Girls koleksiyonerleri Smith-Allison'a göre; ciddi bir işbirliği ve çabanın sonucu. 7000 civarında ürün ve 300 adet giysi ve ayakkabı, grubun kariyer geçmişini keşfedecek olan hayranlara sunulacak.
Fotoğraf: Jamie Spence
Spice Girls, genç nesilden oluşan coşkulu hayran kitlesine, maskülen ve feminen anlayışın ötesine geçmeyi anlatmanın yeni bir yolunu bulmuştu. Posh, Ginger, Scary, Sporty ve Baby olarak adlandırdıkları sahne isimleri, ilk albümlerinden sonra inkar edilemez bir şekilde ticari olarak inşa edildi, ama aynı zamanda şaşırtıcı derecede özgürleştirici bir mesaj da geliştirdiler. "1990'larda, bir çocuğun nasıl olması gerektiği fikrini uydurmadığımı hissettim. Sonra Spice Girls geldi ve dedi ki, kendin olmak iyi, onu kucakla ve tuhaflığını serbest bırak. 15 yaşımdayken bende yankı uyandıran şey oldu" diye açıklıyor Smith-Allison.
Fotoğraf: Jamie Spence
Güçlendirici mesajları, sözleri ve kaygısız tavırları, belki de en önemlisi, daha önce pop gruplarına uygulanan kuralların hiçbirini takip etmeyen benzersiz tarzları herkes tarafından hayranlıkla karşılandı. Grup 1997'de Johannesburg'da Nelson Mandela ve Prens Charles ile tanıştığında, şarkıcıların her biri kendi stiline sadık kaldı. Melanie Brown, açık bir sütyen üzerinde bordo ceket ve William Hunt tarafından tasarlanan yeşil pantolonu eşleştirdi; Melanie Chisholm bir DKNY body, eşofman altı ve Nike Air Max 97 giydi; Emma Bunton ve Geri Halliwell tercihini mini elbiseler ve platform ayakkabılardan yana kullandı ve Victoria Beckham, altın renkli, saten bir takım elbise seçti.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
"Her biri, kendilerine uygun, geniş ve çeşitli bir kitleye hitap eden, güçlü ve kendine güvenen kişiliklerine uygun olarak giyinmişler" diyor, kapsamlı Spice Girls koleksiyonuyla Guinness Dünya Rekoru'nu kazanan Manchester merkezli küratör Liz West.
Kariyerlerinin başlangıcında popüler beşli, caddelerde, vintage ve el yapımı kıyafetlerle gardroplarını inşa ederek, gençler tarafından kopyalanmayı kolaylaştırdı. Smith-Allison'a göre, "Wannabe" videosunun ilk versiyonu olan elbise, Halliwell'in Beckham'ın özellikle beğendiği kıyafetlerinden birinin bir kopyasıydı ve 20 poundluk bir yerel terzi tarafından yapılmıştı. Benzer şekilde, Halliwell'in, grubun ilk yıllarındaki tarzının çoğu, Camden Market'ten yapılan bir araştırmayla yaratıldı. Menajerlerine ve farklı stilistlerle çalışmalarına rağmen, beş pop yıldızı da görünüşlerinin yaratılmasında birbirinden hiç kopuk görünmüyordu. Grubun en çok kopyalanan saçlarından biri olan Brown’ın ‘Hair Horns’ modeli, saçlarını iki plastik bardak etrafına sararak yaratıldı.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Halliwell’in 1997 BRIT Ödülleri’nde giydiği Union Jack elbisesi, Smith-Allison'a göre bir kostüm koleksiyoncusu için manevi değeri oldukça yüksek bir parça. Elbise 1998 Sotheby'nin bağış organizasyonunda 41.000 pounda satıldı, şimdiye kadar satılan en pahalı popstar giysisi haline gelen elbise, SpiceUp sergisine dahil edilemiyor, ancak Las Vegas'taki Hard Rock Hotel'de sergileniyor.
Fotoğraf: Jamie Spence
Zamanla grup, Julien MacDonald, Paul Smith ve Roberto Cavalli tarafından tasarlanan kıyafetler de dahil olmak üzere, yüksek modadan sahnelerine kadar ilerledi, ancak bireysellik ve kendilerinden bir şeyler katma duygusu değişmeden kaldı.2012 yılında Halliwell, Londra Olimpiyatları kapanış töreninde giyeceği kıyafet için Londra merkezli gece elbisesi ve gelinlik tasarımcısı Suzanne Neville ile doğrudan temas kurdu. “Geri, kırmızı giymek ve kemikli bir korse sahip olmak istediğini biliyordu” diye açıklıyor Neville. “Kostüm vizyonum ondan çok beslendi ve tasarımımı yaratırken evrim geçirdi.”
Fotoğraf: Jamie Spence
West ve Smith-Allison gibi, Neville de grubun pozitif enerji dolu ve korkusuz mesajlarının, belki de başlangıçta parlak bir pazarlama manevrası olarak yaratıldığına inanıyor, ancak ticari doğasını çoktan geride bıraktığını da ekliyor. Popstarlar, konuşmaktan korkmayan ve kalabalığın arasından sıyrılan, genç kadın nesline öncülük etti. Smith-Allison, “Spice Girls kendine çok yatırım yapıyordu ve bunun büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum. İnsanlar, bir kızın ya da bir erkeğin ne olması gerektiğine dair kurallara uymak zorunda kalmadan istedikleri gibi yaşıyordu’’ diyor.
SpiceUp sergisi, 24 Ağustos - 4 Eylül tarihleri arasında Manchester Central'a taşınmadan önce 28 Temmuz - 20 Ağustos tarihleri arasında Londra'nın Business Design Center’da !