Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Güney Kore'deki estetik endüstrisi, güzelliğin geleceğine dair birçok ipucu veriyor.
Suzy Menkes, Seoul'deki ID Hastanesi'nin kurucusu ve yöneticisi Doktor Sang Hoon Park'la birlikte.
GÜNEY KORE, SEOUL: 2012'de ünlü pop yıldızı Psy'nin şarkısıyla ünlü olmuş Gangnam semtinin lüks alışveriş bölgesinde, Hermès ve Dior'un tam yanında bir hastane bulunuyor. Psy'nin klibinde Gangnam, parlak arabalar ve rüküş giyinmiş dansçılarla dolu fütüristik bir şehir olarak betimlenmiş olsa da aslında ziyaretçi akınına uğramasının önemli bir sebebi de estetik operasyonlar.
Kore'nin ID Hastanesi'ni ziyaret edip Kurucu Doktor Sang Hoon Park'la tanıştığınızda geleceğin güzellik anlayışıyla yüzleşiyorsunuz. Ayrıca, Asyalı kadınların suratlarında bandajlarla Seoul'ün "duty free" mağazalarında hiç umursamadan alışveriş yaptıklarını gördüğünüzde burada estetik operasyonların kişisel bir soruna getirilen gizli bir çözüm olarak değil de genelgeçer bir aktivite olarak algılandığını anlıyorsunuz. Yeniden şekillendirilmiş bir burun veya çene, arzu nesnesi haline gelmişse, onu tıpkı satın alınması gereken lüks bir ürünmüş gibi pazarlamaları işten bile değil.
Seoul'ün birçok kalabalık alışveriş caddesinde hiç çekinmeden, gururla estetik operasyonlar gerçekleştiren klinikler bulabilirsiniz. Bu kliniklerden bir tek West'in gizli giriş kapısı var.
Fotoğraf: Getty
Dr. Park, "Birçok farklı tüketim alanı var," diyor ve, " Potansiyel müşterilerimiz, estetik yerine Kaliforniya kumsallarında tatil yapmayı tercih edebilirler, bu yüzden seyahat acenteleriyle de rekabet halindeyiz. Çalıştıkları yerlerden yıllık olarak 5,000 Dolar prim aldılarsa bunu Louis Vuitton bir çantaya harcamayı da tercih edebilirler, estetik operasyona harcamayı da seçebilirler. İşte bu yüzden aslında sürekli rekabet içindeyiz, buna lüks güzellik diyebiliriz," diye açıklıyor.
Feminen pembe tonlarındaki (müşterilerin sadece %10'u erkek) hastanede gezinirken, Dr. Park kendilerine gelen farklı müşteri tiplerinden bahsediyor: Büyük bir değişim yaşamak isteyerek bıçak altına yatanların yanı sıra paralarının bir kısmıyla seyahat de etmek istedikleri için küçük bir operasyon ve cilt bakımını tercih edenler de varmış. Birçok butik otel odasından daha güzel sayılabilecek iki gecelik hastane odalarını gezerken, "Böyle bir durumda, bandajlarıyla alışverişe ve hatta seyahate gidebildikleri için seçmeleri gerekiyor - önce hangisi?" diyor.
Asya'daki ilk ses, yüz ve çene estetiği kliniği ID Hastanesi'nde Dr. Park.
Fotoğraf: ID Hospital
Çene kemikleriyle dolu, korku filmlerinden fırlamış gibi gözüken bir masa karşısında şoka uğradığımı gören Dr. Park, birçok Asyalı müşterinin çene hatlarını değiştirmek istediğini anlatarak konuya açıklık getiriyor. "Tipik Asyalı yüzünün güçlü hatları vardır. Ama birçok Asya ülkesinde ince ve şirin yüzler takdir edildiği için estetik tercih ediliyor," diyor. "Örneğin, 40'lı yaşlarda yüzdeki yağ miktarı azalır ve surat çöker, bu da kişiyi daha sert ve düşmanca gösterir. Birçok müşterimiz bunu değiştirip daha yumuşak ve feminen gözükmek istedikleri için başvuruyor. Biz de elmacık kemiğinin çıkıklığını azaltarak onu yumuşatıp şekillendiriyoruz. Birleşik Devletler'de ise bu tam tersi, çıkık elmacık kemikleri tercih ediliyor, bu yüzden Amerika'daki insanlar Asya'dakilerin neden bu tür değişiklikler yapmak istediklerini anlamayabilirler!"
Suzy, Dr. Park (sağda) ve Doosan Duty Free & Retail/Doosan Magazine'in Başkan Yardımcısı Alfred S. Park (ortada) ile ID Hastanesi'ni geziyor.
Fotoğraf: ID Hospital
Etrafı daha birçok estetik kliniğiyle çevrili 16 katlı ID Hastanesi, güzelliğin geleceğine ışık tutuyor. Dr. Park, Şanghay'da açılan ikinci şubesiyle beraber ID Hastanesi'nin Koreli değil, Asyalı bir hastane olduğunu belirtiyor. Çünkü müşterilerin sadece yarısı Koreliyken, geri kalan %50'lik kısmın çoğunluğu Çin, Malezya ve Japonya gibi Asya ülkelerinden.
"Kültürel ve etnik kökenler çok farklı olduğu için herkesin bambaşka standartları ve tabuları var. Bunları bilmek zorundayız," diyor ve, "Örneğin Çin'de burun çok yukarıda olursa, burun delikleri açık ve belli şekilde görülüyor olursa o insanın para kaybedeceğine inanılır. O yüzden burun delikleri çok görünür olsun istemezler. Bu, onların kültürü ve bilmek zorunda olduğum bir şey," diye ekliyor.
Suzy, Dr. Park'ın ID Hastanesi'nde güzelliğe dair kültürel tercihleri öğrendiği kadar, estetik operasyonların Asya ülkelerinde bir lüks tüketim ürünü gibiymiş algılandıklarını da fark etti.
Fotoğraf: ID Hospital
Selfie'lerin ve fotoğrafta dijital manipülasyonun zirve yaptığı bir çağda, estetik operasyonların, yüzü ve vücudu çekici kılmanın bir "ön-manipülasyon"u olduğunu söyleyebiliriz. En azından estetik operasyonları yaptıranların amaçladıkları şey bu. Peki, Dr. Park farklı müşterilerin isteklerine cevap verebilmeyi nasıl başarıyor?
"Ben bir ressam değilim, onların vücutları benim tuvalim değil. Bu tamamen onların tercihleri," diyor. "Önce onlara neyi sorun olarak gördüklerini ve çözüm olarak ne düşündüklerini soruyorum. Daha sonra da sahip oldukları seçeneklere dair profesyonel görüşümü belirtiyorum. Zaten bazı müşteriler, estetiği uzun süre düşünmüş oluyorlar, bazıları başka yerlere de danışıyor, karar vermeden önce 10 farklı kliniğe danışanlar var. Operasyon kararını vermek, hayatlarında önemli bir olay."
Dr Park, Suzy ve Alfred S. Park, Seoul'deki ID Hastanesi'nin girişinde.
Fotoğraf: ID Hospital
Yüzleri değiştirmek, çok yakında güzellik endüstrisinde büyük bir mesele olmaya başlayacak. Peki, geleceğin müşterileri, paralarını ürün satın almaya mı yoksa hayallerini gerçeğe dönüştürecek kalıcı estetik operasyonlarına mı harcayacaklar?
Bu sene ikincisi düzenlenen Condé Nast Lüks Konferansı 20-21 Nisan tarihleri arasında Seoul, The Shilla'da gerçekleşecek. Daha fazla bilgi için: www.cniluxury.com. Konferansı twitter ve instagramda @CNILuxury adresinden takip edebilirsiniz.