Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Chanel 109 yıllık tarihinde ikinci kez yıllık toplam kazancını açıkladı.
Fotoğraf: Andrea Adriani/Gorunway.com
Karl Lagerfeld'li geçen son senesinde Chanel'in yıllık cirosunun yaklaşık 11 milyar dolar olduğu açıklandı. 109 yıllık ikonik modaevinin tarihinde ikinci kez paylaşılan bu bilgi, Chanel için neredeyse bir dönüm noktası.
Chanel'in sahipleri olan Wertheimer ailesi bir önceki yılı kıyasla yüzde 10'luk bir artıştan söz ediyorlar. Bunda Karl Lagerfeld kadar modaevinin Zeitgeist'ı yakından takip etmesi, dijitalleşme sürecine hızlı ayak uydurması, sürdürülebilir moda anlayışıyla üretmesi ve kozmetik sektöründeki başarısının da etkisi büyük.
Önemli olan Lagerfeld'in sağ kolu Virginie Viard'ın Chanel'i nereye taşıyacağı. Bakalım seneyi benzer bir büyüme oranıyla kapatabilecek mi?
"Moda bugünden ibarettir!" cümlesi neden önemli? Yüksek modanın Zeitgeist'ı yakalamak üzerine kurulu trend radarı, Karl Lagerfeld'in vizyoner ve yenilikçi cesaretiyle yıllar önce başladı aslında. Kendi deyimiyle Chanel'i Parizyen doktorların eşlerinin favori markası olmaktan çıkarıp, global bir moda kimliğine dönüştürmesi bu 'yeni kalma' girişiminin en güzel örneği.
Yüksek modanın sokakla buluşması Lagerfeld için tedavülü geçmiş bir deney aslında. Öyle ki, henüz böyle bir buluşmanın gerçekleşme ihtimalinin hiç olmadığı 2004 yılında perakende devi H&M ile ilk iş birliğine imza atan tasarımcı kendisi.
Lagerfeld'in kuvvetli moda sezgileri yalnızca iş birlikleriyle sınırlı değildi elbet. Kültürlerarası hikayeler anlatmak ve yeni pazarlar keşfetmek de onun işiydi. Zira Fendi'yi Çin Seddi'ne götürdü, Chanel'i de Küba'ya taşıdı. Silvia Venturini Fendi'nin dediği gibi gerekirse aya bile çıkabilirdi!
Linda Evangelista'dan Claudia Schiffer'a, Bella Hadid'den Cara Delevingne'e, birçok modelin global başarısında Karl Lagerfeld'in parmağı var. Onun Chanel ve Fendi kadrosuna girmek, süpermodelliğin ön koşulu gibiydi.
Kreatif direktörlüğün içini bu denli dolduran başka bir tasarımcı yok, öyle kolay kolay da gelmeyecek. Bugün kreatif direktörlere sanatçı diyebiliyorsak Lagerfeld sayesinde. Tasarımın kumaşlarla sınırlı olmadığını müzikle, filmle ve fotoğrafla yan yana geldiğinde daha anlamlı durduğunu Lagerfeld öğretti.