Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kreatif direktör Demna Gvasalia’nın yarattığı değişim 2021 yılına damga vurarak Balenciaga’yı en çok aratılan markalar arasında zirveye taşıdı.
Balenciaga, 2021-22 Sonbahar/Kış Couture
İlk olarak 2021 Sonbahar/Kış koleksiyonunu bir video oyunuyla sunacağını duyuran Balenciaga yeteri kadar merak uyandırmayı başarmıştı. Kreatif direktör Demna Gvasalia’nın geleceğe dönük vizyonu ve cesur hayal gücü de onu yalnız bırakmadı. Markanın köklü tarihine yeni sayfalar eklemeyi başaran tasarımcı dijital dünyanın sunduğu bütün fırsatlardan yararlandı. Gerek ünlü isimlerle yaptığı iş birlikleri gerekse Z kuşağını yakalayan hamleleriyle Balenciaga, 2021 yılının üçüncü çeyreğinde de zirveyi rezerve edeceğinin sinyallerini veriyordu.
Gvasalia her ne kadar fütüristik bir rotada ilerlese de markanın geçmişini de es geçmedi ve 1968 yılında bırakılan couture’ü yeniden canlandırdı. Bunu yapmadan önceyse Gucci ile sürpriz bir iş birliğine giderek ünlü İtalyan markasının 100. yıl kutlamalarına, Aria koleksiyonuna dokunarak dahil oldu. 2021 Sonbahar/Kış Couture koleksiyonu ise Cristóbal Balenciaga’ya bir övgü niteliğindeydi.
Yakın zamandaysa marka sadece Kim Kardashian’ın giymeye cesaret edebileceği siyah Met Gala kostümü, Kanye West’in Donda albüm tanıtımı ve 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun açılışını The Simpsons’lara emanet edişiyle çok farklı bir seviyeye ulaştı. Son Lyst raporuna göre Balenciaga, yaptığı sıra dışı hamlelerin karşılığını aldı ve 2021 yılının en popüler markası oldu.
Listenin önemli detaylarıysa şu şekilde;
Gucci özellikle Harry Styles ve Billie Eilish'le yaptığı çalışmalar, 100. yıl kutlamaları için Balenciaga'yla ortak sunduğu Aria koleksiyonu ve House of Gucci filmiyle yakaladığı zirvenin ardından ikinciliğe yerleşti.
Son olarak The Queen's Gambit'in yıldız oyuncusu Anya Taylor-Joy'u marka elçisi ilan eden Dior üçüncü sıradaydı.
Yaz Olimpiyatları ve Euro 2020 gibi musabakalar sportif giyimi ön plana çıkararak Nike'ın lüks modaevlerinin ağırlıkta olduğu ilk 10'a girmesini sağladı.
Fendi ve Versace'nin yaptığı sürpriz hamle etkisini göstererek her iki markayı yukarı taşıdı. Versace sekizinci sırada yer alırken onun hemen altında Fendi bulunuyor.
Prada yaz boyunca Influencerların paylaşımlarında sıklıkla yer verdiği raffia tote çantasıyla iyi bir başarı yakalayarak dördüncü oldu.
İlk 10'un liste kapanışınıysa koleksiyon tanıtımlarında Hailey Bieber, Zoe Kravitz gibi isimlere yer veren aynı zamanda Blackpink grubundan Rose'yi marka elçisi seçen Yves Saint Laurent yaptı.