Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
2014 yılından bu yana moda profesyonellerinin buluşma noktası haline gelen Premiere Vision Istanbul'un 9. sezonuna geri sayım başladı. Premiere Vision İstanbul Fuar Koordinatörü ve GL Events Türkiye Genel Müdürü Gülperi Erkanlı ile moda hakkında konuştuk.
Tekstil ve moda alanında trendleri belirleyen Premiere Vision, İstanbul’daki 9. sezonunu 10 – 12 Ekim 2018 tarihlerinde açıyor. İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek Premiere Vision İstanbul’a bu sezon Doğu Avrupa ve Ortadoğu’nun yanı sıra; atılan sağlam adımların sonucu olarak Batı Avrupa’dan da yoğun bir ziyaretçi akını olacak. Moda ve tekstil sektörlerinin öncü organizasyonu Premiere Vision, İstanbul’da gerçekleştireceği 9. sezonuna, hedeflerini hayata geçirdiği istikrar tablosuyla "Merhaba" diyor. Premiere Vision İstanbul Fuar Koordinatörü ve GL Events Türkiye Genel Müdürü Gülperi Erkanlı ile fuar ve moda sektörüne dair çok özel bir söyleşi yaptık. Ayrıntılar özel röportajımızda…
GL Events Türkiye Genel Müdürü Gülperi Erkanlı
Premiere Vision, 2014’ten bu yana İstanbul’da. Daha önce, yaşanılan olumsuz konjonktürlerde de Türkiye’ye ve Türk tekstil sektörüne güveninizin tam olduğunu söyleyerek Türkiye’de kalmaya devam edeceğinizi söylemiştiniz. Türk tekstil sektörüne ve Türkiye’ye karşı bu denli güvenle yaklaşmanızın nedenleri nedir? 2014 yılından bu yana nasıl bir aşama kaydettiniz? Türkiye ile ilgili gelecek planlarınızı nedir?
Türk tekstil ve hazır giyim sektörü vizyoner bir yapayı sahip. Bizim Paris ve New York fuarlarımızda da gerek katılımcı gerek ziyaretçi olarak Türkiye’yi her zaman ilk 10 içerisinde görüyoruz. Özellikle son yıllarda yaşanan yerel ve global konjonktür değişikliklerine rağmen sektör gücünden bir şey kaybetmeyerek bizim düşüncemizin doğruluğunu teyit etti, etmeye de devam ediyor.
Premiere Vision İstanbul, bu yıl dokuzuncu kez düzenleniyor. Gösterilen ilgi, hedeflerinizle örtüşüyor mu? Bu yıl ne gibi yenilikler var?
İstanbul’daki fuarımıza özellikle yabancı sektör profesyonellerinin gösterdiği ilgiden çok memnunuz. İstanbul, hedeflerimizle birebir örtüşüyor. Bu sebeple bu sezon itibariyle sadece Türkiye ve yakın coğrafyasındaki ülkelerden oluşan ziyaretçi hedefimizi genişleterek Türkiye’nin hazır giyim ve tekstilde ihracatının en yoğun olduğu 9 Avrupa ülkesinden markaları da fuarımıza ekledik. Bu yıl ayrıca devrim niteliğinde bir yenilik yapacağız; ilk kez hazır giyim sektörü oyuncularını davet ettik.
Premiere Vision, global ölçekte neler yapıyor? Fuarı hangi ülkelerde düzenliyorsunuz? Yeni ülkeler, yeni açılımlar gibi planlamalarınız var mı?
Tekstil ve moda sektörüne yönelik fuarlar organize etmeye başlayarak kurulan öncü Fransız markası Premiere Vision S.A. 1973 yılında faaliyet göstermeye başladı. Öncelikle lokal olarak Paris’te faaliyetine başlayan Premiere Vision daha sonra Avrupa ve dünyaya yayılmaya devam etti. Seçmiş olduğu stratejik noktalar ve kaliteli servisi sayesinde de uluslararası bir üne kavuşmayı başardı. Yabancı ülkelerdeki ofisleriyle son 10 yıldır kilit yerlerde moda sektörüne yönelik etkinlikler düzenlemeye devam ediyor. Premiere Vision Paris ve New York dışında, "Made in France" adı altında Fransa'da da düzenleniyor.
Premiere Vision standartları, diye bir tanımlama var. Bu tanıma uymayanları fuara kabul etmiyorsunuz. Nedir bu standartlar?
Premiere Vision fuarları üreticilere yönelik seçici bir fuardır. Her yıl uluslararası kimlikli ve farklı sektör profesyonellerinin yer aldığı Seçim Komitesi değerlendirmelerini “yaratıcılık”, “endüstriyel varlıklar ve araçlar” ve “mali ve genel yaklaşımlar” şeklinde Premiere Vision yönetiminin belirlediği kriterler üzerinden yapar. Bu kriterlerden en önemlisi ise “yaratıcılık”… Bizim kısaca her sezon yeni ve yenilikçi koleksiyonlar üretebilme kabiliyeti olarak özetlediğimiz, başvuran firmalardan beklenen vizyoner yaklaşım. Her sezon İstanbul fuarımıza 120 civarında yerli ve yabancı aday firma başvuruyor. Seçim Komitesi’nin yaptığı değerlendirme neticesinde ise ancak bu firmaların 15-20’si fuara kabul ediliyor. Denim fuarımızda ve Paris fuarımızda da yine aynı yaklaşım söz konusu.
Dünya çapında faaliyet gösteren bir organizatör olarak Türk tekstilinin global arenadaki algısı hakkındaki gözlemleriniz nedir?
Gerek uluslararası markaların üretim ihtiyaçlarına kolaylıkla cevap verebilmek için coğrafi yakınlığı, gerek uzun yıllara dayalı bilgi ve becerisi ile Türk tekstili, dünya çapında haklı bir üne sahip. Nitekim 17 yıl gibi kısa sayılabilecek bir süreçte, Türk firmaları Paris fuarımıza kabul edilme aşamasından, en çok katılımcı veren 10 ülke arasında yer alma aşamasına geçti. Üstelik fuarın düzenlendiği 3 ülkeden biri haline geldi.
Premiere Vision İstanbul’da başka neler olacak?
Dört yıl önce kumaş ve aksesuar ile başladık, bu yıl itibariyle özellikle Avrupalı fastfashion markalarına yönelik hizmetler de sunmak üzere konfeksiyon bölümünü ekledik, ilerleyen dönemlerde de Paris’te yaptığımız gibi tekstilin tüm segmentlerini kapsayacak şekilde Premiere Vision Istanbul’u büyüteceğiz. Geçtiğimiz sezon İstanbul Modern işbirliğiyle büyük yankı uyandıran “Motivasyonel Sanat Atölyeleri” bu sezon da devam edecek. Önceden gerçekleştirdiğimiz Open FashionStudio, bu defa hem Okan Üniversitesi hem de Marmara Üniversitesi işbirliğinde yapılacak ve canlı tasarım performansları Premiere Vision Istanbul’da sahne alacak.