13 Haziran 2018

Tomas Maier'nin 17 Yıllık Bottega Veneta Hikayesi Bitiyor!

YAZI: İNAN KIRDEMİR

Tomas Maier

Fotoğraf: Estrop/Getty Images

2000'lerin başında Gucci Group henüz Kering'in bünyesine dahil olmamışken, Tom Ford tarafından bizzat göreve alındı Tomas Maier. Bay Ford bile zaman içerisinde kendi adını taşıyan markasıyla yeni bir moda yolculuğuna adım attı, fakat o Bottega Veneta'daki görevini başarıyla sürdürmeyi tercih etti. Aradan tam 17 yıl geçti. Bugün ayrılık haberini konuşsak da, Bottega Veneta demek, çoğunlukla Tomas Maier demek. İtalyan zarafetinin yalın ve zamansız duruşunu temsil eden markayı Maier'siz düşünmek zor. 

Bottega Veneta'nın yüksek modadaki seçkin konumlandırmasında, Maier'nin üstün kreatif başarısının etkisi büyük. Bunu Kering'in CEO'su François-Henri Pinault da onaylıyor. "Kendisine minnettarım. Bottega Veneta'daki kreatif direktörlük görevi boyunca gerçekleştirdiği inanılmaz başarılar için de ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum."

Pinault'un yukarıdaki teşekkür cümlesi adet yerini bulsun diye söylenmiş bir söz değil. 1966'da kurulan markanın 90'ların sonunda başlayan, Katie Grand ve Giles Deacon'un dahi önleyemediği düşüşünü hatırlayınca, Maier içten bir teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. 2001 yılında kreatif direktör olarak göreve gelen tasarımcı rafine zevki ve sofistike vizyonuyla, Bottega Veneta'yı yüksek modanın vazgeçilmez markalarından biri haline getirdi. Özellikle 2005 yılında kadın ve erkek giyim koleksiyonlarından sorumlu olması, Maier'nin başarı hızının artmasındaki en büyük etken. 

Kendi adını taşıyan bir markası bulunan Maier'nin tasarım yolculuğuna nasıl devam edeceği henüz bilinmese de, markasına yoğunlaşacağını tahmin etmek güç değil. Asıl soru, 17 yıllık Maier koltuğuna kimin geçeceği. Kreatif direktör adaylarına baktığımızda, elde iki kuvvetli aday var: Biri Alber Elbaz, diğeriyse Haider Ackermann

Bottega Veneta 2018-19 Sonbahar/Kış Koleksiyonu

 

ETİKETLER: TOMAS MAİER , BOTTEGA VENETA , KREATİF DİREKTÖR