25 Mart 2019

Röportaj: Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan

RÖPORTAJ: ZEYNEP GÜR

şükrü bekdikhan

Mercedes- Benz Fashion Week İstanbul, her yıl olduğu gibi bu yıl da İHKİB'in organizasyonuyla çok sesli tasarımların, kendi kulvarından ilerleyen tasarımcıların ve moda tutkunlarının uğrak noktası haline geldi. Birbirinden farklı Türk tasarımcıların kendini özgürce ifade ettiği uluslararası bir platform haline dönüşen Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul, 13 yıllık süre zarfı içinde Türk modasını başta kendi seyircisine, daha sonra tüm dünyaya duyurarak büyük mesafe katetti. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan'a göre Türk modası, gerçek potansiyelinin yeni yeni farkına varıyor, fakat onu bekleyen pasparlak bir gelecek var önünde. 

Şükrü Bekdikhan, Mercedes- Benz Fashion Week İstanbul'un Türk modasının uluslararası kimliği üzerindeki etkilerinden ve gelecek planlarından bahsetti. 

aslı filinta

Aslı Filinta Sonbahar/Kış 2019-20, Fotoğraf: Doğukan Yılmaz

1. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un 13. Sezonunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sonbahar/Kış 2019-20 sezonuyla birlikte etkinliğe isim sponsorluğumuzun 13. yılını geride bıraktık. Bu sezon, marka ve tasarımcıların yoğun ilgi gösterdiği etkinlik takviminde Türk modasının tecrübeli isimlerini, genç ve yetenekli tasarımcılarla bir arada görmek mutluluk vericiydi. Aynı zamanda Damat ve Kiğılı gibi Türk erkek modasının en köklü markalarını da MBFWI çatısı altında izleme şansı bulduk. The Core İstanbul, etkinliğin bir diğer önemli boyutu. Marka ve tasarımcıların Sonbahar/Kış 2019-20 koleksiyonlarını yerli ve yabancı satın alma sorumlularıyla buluşturan bu alan, bu sezon yepyeni bir format ile sunuldu. Güneş Güner'in kreatif direktörlüğünde hem Türk tasarımcı markalarından seçki sunan geçici bir mağaza, hem Türk moda sektörünün farklı oyuncularını bir araya getiren ilham verici paneller katılımcılara sunuldu. MBFWI yalnızca defilelerin gerçekleştirildiği bir etkinlik değil, modanın her alanına dokunan, satıştan pazarlamaya, panelden seminere içinden moda geçen her konuya yer veren sektörel bir platform ve etkinliğin 13. sezonu, bunu farklı boyutlarda ortaya koyması bakımından son derece tatmin edici bir sezondu.

2. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’u yurtdışındaki moda haftalarıyla kıyasladığınızda tasarımcı, koleksiyon ve içerik konusunda hangi noktada görüyorsunuz? 

MBFWI'nin ilk yıllarında İstanbul'un Paris, New York, Londra ya da Milano gibi sektörün köklü merkezleri ile karşılaştırılmasına tanık oluyorduk. Aslında bu son derece hatalı bir bakış açısı çünkü alternatif moda beşkentlerinin yükselişte olduğu günümüzde, MBFWI'nin ilk sezondan beri hedefi, İstanbul'u kısa vadede bölgesel, uzun vadede ise küresel bir alternatif moda başkenti olarak konumlandırmaktı. Bugün geriye dönüp baktığımda bu hedefe büyük ölçüde ulaşıldığını görüyorum, bugün İstanbul, moda endüstrisinde Kopenhag, Sidney, Berlin, Barselona gibi moda merkezleri ile birlikte anılıyor. Yabancı basın mensuplarının ilgisi her sezon artıyor, bu sezon da Vogue Italia'dan Vogue Runway'e, sektörün prestijli mecralarını temsilen basın mensuplarını ağırladık. Koleksiyon ve içerik anlamında ise 6 senede ciddi bir dönüşüm gözlemlediğimi söyleyebilirim. Bu sezon, podyumda izlediğimiz koleksiyonlar styling'inden müzik aranjmanlarına kadar birbirini tamamlayan bir hikaye anlatıyorlardı ve koleksiyonların içeriği, detaylar, tasarımlar uluslararası standartlardaydı.

sudi etuz

Özgür Masur Sonbahar/Kış 2019-20, Fotoğraf: Burcu Karademir

3. İstanbul’un enerjisine ve dokusuna uygun bir atmosfer sunabilmek için neler yapıyorsunuz?

Aslında İstanbul'un enerjisini ve dokusunu en çok koleksiyonların yansıttığını söyleyebilirim, Türk marka ve tasarımcılar her zaman İstanbul'un kültürel zenginliğinden, şehrin dinamik yapısından aldıkları ilhamı koleksiyonlarının detaylarına yansıtıyorlar. Bu detayları tasarımlarda keşfetmek de özellikle uluslararası etkinlik misafirleri için heyecan verici bir deneyim oluyor.

4. Özellikle Orta Doğu’dan Türkiye’nin moda havuzuna ciddi bir yönelim var, bu konuyla ilgili gelecekteki planlarınız neler?

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, Orta Doğu pazarı tarafından yakından takip edilen bir etkinlik. Bu sezon da Saks Fifth Avenue Dubai, Harvey Nichols Katar, Emporium gibi bölgenin en prestijli mağaza zincirlerinden temsilciler İstanbul'daydı. Türk tasarımcıların Orta Doğu bölgesine yüksek bir ticaret hacmi var. Önümüzdeki sezonlarda bu ilginin artarak devam edeceğini düşünüyoruz.

sudi etuz

Özlem Süer Sonbahar/Kış 2019-20, Fotoğraf: Ufuk Altunkaş

5. Geçtiğimiz sezon Tiflis’ten bir tasarımcı ağırladınız; gelecekte farklı ülkelerden tasarımcıları da İstanbul’a çekme planlarınız var mı?

Mercedes-Benz dünyada 60'tan fazla moda platformunu destekliyor ve bunların içinde isim sponsorluğunu üstlendiği Moda Haftaları arasında "Mercedes-Benz Uluslararası Tasarımcı Değişim Programı" uygulanıyor. Biz de Mercedes-Benz Türk olarak, 3 defa Türk tasarımcılarla bu programa katıldık: Lug Von Siga Madrid'de, Sudi Etuz ve DB Berdan ise Tiflis'te koleksiyonlarını sergilediler. Önümüzdeki sezon için de Brand Who ile Mercedes-Benz Fashion Week Russia'ya gitmek üzere görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Bu programa katılımımız devam ettiği sürece, programın bir parçası olarak yabancı tasarımcıları da MBFWI’de ağırlamaya devam edeceğiz.

sudi etuz

Sudi Etuz Sonbahar/Kış 2019-20, Fotoğraf: Doğukan Yılmaz

6. “Mercedes- Benz Presents”in bu seneki konuğu Özgür Masur. Mercedes- Benz Presents tasarımcılarını seçerken neye göre karar veriyorsunuz? Öncelikleriniz neler oluyor?

Her sezon desteklemek üzere seçtiğimiz bir tasarımcının defilesini sunuyoruz. Tasarımcıyı belirlerken koleksiyonlarını uluslararası moda takvimine paralel biçimde tasarlayarak sunmaları, global bir vizyona sahip olmaları ve devamlılık sağlamaları olmazsa olmaz kriterlerimiz arasında. Özgür Masur da ilk sezondan beri beğeni ile takip ettiğimiz, Türk modasının global ölçekte tanınmasında büyük rol üstlenmiş bir isim. Sonbahar/Kış 2019-20 koleksiyonu, bizim bu sezon sunduğumuz "Kendinden daha fazlasın" kampanyası ile de mükemmel şekilde örtüşüyordu. Bir kadının içindeki farklı kadınlara hitap eden, Couture estetiği taşıyan ve lüks duygusunu hissettiren koleksiyonu "Mercedes-Benz presents Özgür Masur" ismiyle sunabildiğimiz için çok mutluyuz.

ETİKETLER: MERCEDES-BENZ FASHİON WEEK ISTANBUL , ŞÜKRÜ BEKDİKHAN , MBFWI , MBFW19