19 Temmuz 2019

Kemerin Arzu Nesnesine Dönüşümü

RÖPORTAJ: ZEYNEP GÜR

 19-07/19/naz-cicek-yuksek-coz-1563529135.jpg

Çoğu markanın moda lügatında aksesuar kimliğiyle karşımıza çıkan "kemer", Naz Koral ve Çiçek Varuy için ciddi bir tutku meselesi. 2018 yılında kafa kafaya verip kurdukları MANC, bugünlerde sadece kemer üzerine yoğunlaşarak kendi kulvarından emin adımlarla ilerliyor. Daha şimdiden Beymen, Vakkorama ve Vitruta raflarında yerini alan MANC kemerlerini haklı ününü ileride daha sık duyacağımız kesin. Biz de gözümüzü markanın kurucuları Naz Koral ve Çiçek Varuy'a çevirip MANC kemerleri ekseninde (haliyle) bir sohbet gerçekleştirdik. 

 

Öncelikle yola çıkma hikayenizle başlayalım. Kemer fikri nasıl oluştu?

MANC 2018 yılında New York’ta doğdu ve temelleri İstanbul’da atıldı. El yapımı deri aksesuarlar tasarlamak; üstün zanaatkârlığı ve yüksek kaliteyi detaylı bir çalışmayla dünyaya sunmak bizim en büyük amacımız. Her şeyden önce yeni bir şey yapmak istediğimize karar verdik. Araştırdık ve gördük ki her markanın aksesuar olarak kemerleri var ama kemer üzerine yoğunlaşan bir marka yok. Biz de bu boşluğu doldurmaya karar verdik ve ileride ne yaparsak yapalım kemer bizim hep ana parçamız olsun dedik. Bundan sonra mutlaka başka şeyler de yapacağız, bu marka kemerle sınırlı kalmayacak. Hatta şu anda deri ceketlerimizin satışı başlıyor. Ama Manc yine de her zaman bir kemer markası olarak anılsın istiyoruz. Kemer dendiğinde ilk akla gelen marka olsun ve en kaliteli tasarım kemerler her zaman koleksiyonun ana parçası olsun.

 

İlk okunduğunda açılımını tahmin etmesi zor… Nedir anlamı MANC’ın?

Manc’ın okunduğu gibi bir anlamı yok aslında ama bizim için anlamı büyük. Markaya bir isim ararken ailemizin ve sevdiğimiz insanların baş harflerini birleştirdik daha sonra kulağımızada hoş geldi ve bu şekilde ortaya çıktı.

19-07/19/11.jpg 

Son koleksiyonunuzda çevre dostu tasarımların ön planda olduğunu görüyoruz. “Modada sürdürülebilirlik” kavramı MANC için hangi anlama geliyor?

Yeni sezonda kullanmaya başladığımız bitkisel tabaklanmış deriler bizi sürdürülebilirlik kavramına daha çok yaklaştırıyor. Bu derilerin özelliği tabaklanma esnasında kimyasal yerine bitkisel maddeler kullanılması ve aynı zamanda atıklarının geri dönüştürülebiliyor olması. Kimyasal işlem görmeyen deriler bu sayede daha uzun süreli ve daha sağlıklı kullanım vadediyor ve çevreye zararı diğer derilere oranla minimum. Günümüz içinde çok önemli olan sürdürülebilirlik kavramı için her gün yeni bir arayış içindeyiz.

 19-07/19/1.jpg

Her kemerin arkasında katmanlı bir hikaye olduğuna eminiz. Fakat aralarından birini seçmeniz gerekirse bu hangisi olurdu?

Hikayesi en anlamlı olan kemerimiz Soho. Bu kemerin çok benzerini New York’ta beraber okuduğumuz yıllarda Soho’da bir Vintage Shop’tan almıştık. Belki de 6 senedir çekmecede duran o kemer bize ilham verdi ve daha sonra koleksiyonumuzun en önemli parçalarından biri haline geldi. Bizim de en sevdiğimiz model oldu. Hatta sırf bu yüzden koleksiyonumuzdaki kemerler isimlerini New York’un sokak ve caddelerinden alıyor.

 19-07/19/2.jpg

Bundan 10 yıl sonrasına ışınlansak; MANC markasını nerelerde, ne şekilde duyuyor oluruz?

Manc henüz yolun çok başında. Daha yapmak istediğimiz bir çok şey var. Bize göre sürdürülebilirlik, kalite ve zamansızlık çok önemli. Bunların hepsi de büyük bir özveri ve sabır gerektiren şeyler. Bunların yanında Manc, tam anlamıyla bizim iç dünyamızı anlatıyor ve bunu bütün dünyanın görmesini ve duymasını istiyoruz. Ve bunun olacağına da eminiz. En büyük amacımız cinsiyet, yaş ve yaşam tarzı ayırt etmeksizin herkesin dolabına girebilmek ve ruhlarına hitap edebilmek.

ETİKETLER: MANC , SÜRDÜRÜLEBİLİR MODA , KEMER