Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Stella McCartney, Sonbahar/Kış 2017-18 kampanyasında çevre dostu bir moda etiğiyle soruyor: "İsraf ve tüketim çılgınlığı nereye kadar?"
Her yıl 300 milyon ton plastik üretiliyor. Hepsi tek kullanımlık. Yaklaşık 8 milyon plastik atık ise, okyanuslarımızı ve denizlerimizi tehdit ediyor. Bilim adamları, okyanuslar ve denizlerin tarihte benzeri görülmemiş plastik atık dalgasına maruz kaldığı konusunda uyarmaktan yoruldu, fakat bizler çılgınca tüketmekten yorulmadık. Stella McCartney, Sonbahar/Kış 2017-18 kampanyasında çevre dostu bir moda etiğiyle soruyor: "İsraf ve tüketim çılgınlığı nereye kadar?"
"Gelecek nesillere çöp yığınından başka bir şey bırakmadığımızın farkında mısınız?" diye devam ediyor McCartney. 2001 yılından bu yana, kendi adını taşıyan markasıyla sürdürülebilirlik hakkında farkındalık yaratmayı görev haline getirmiş bir tasarımcının sormakta ziyadesiyle haklı olduğu bir soru bu.
McCartney'nin farkındalık çağrısına, İsviçreli sanatçı Urs Fischer da katılıyor: "Stella'nın işindeki haysiyetli duruşunu ve hakkaniyetli vizyonunu desteklememek mümkün değil!
"Bu kampanyayla, kim olmak istediğimizi ve geleceğe ait sorumluluklarımızı nasıl taşıyabileceğimizi sorgulamayı amaçladık. İnsan gücüyle yarattığımız her oluşum, kendi eksenimizde dönüyor. Başka yaşam formlarından, canlılardan ve gezegenlerden bihaberiz." diyor Stella McCartney.
Korkunç gerçekle yüzleştiren kampanyanın çekimleri İskoçaya'nın doğu kıyısında Harley Weir tarafından gerçekleştirilmiş. Stella McCartney'nin çevre dostu ve südürülebilir moda bilinciyle hazırlanan tasarımlarıysa, Sonbahar/Kış 2017-18 podyumundan anımsadığımız Brigit Kos, Iana Godnia ve Huan Zhou aracılığıyla tanıtılıyor. McCartney'nin sorusunda ne kadar haklı olduğunu görmek için, kampanya kapsamında çekilen tanıtım filmini muhakkak izleyin!