Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Calvin Klein, hiç şüphesiz moda sahnesinin en kışkırtıcı tasarımcısı. Markanın cüretkar dili gibi, kampanyaları da provokatif.
Calvin Klein'ın 1980 yılında, 15 yaşındaki Broke Shields’e dar bir denim pantolon giydirip, provakatif bir dille "Benimle Calvin’imin arasına kim girebilir? Hiçbir şey!" dedirterek yarattığı sansasyondan başlayalım.
Skandallar, bazen işe yarayabilir! 1982’de erkek iç çamaşırları için hazırlanan kampanyada yer alan yarı çıplak erkek modellerin tepki çekmesine rağmen, iç çamaşırı stokları tükenmişti.
1985 yılında, üçlü ilişki çemberiyle bütün dikkatleri üzerine çeken Calvin Klein Underwear kampanyası 80'lerin skandal limitini zorlayan çalışmalardan.
17 yaşındaki Kate Moss'un ilk Calvin Klein kampanyası, ikonik aktör Mark Wahlberg ile gerçekleşti. Objektiflere üstsüz poz veren Moss, 1992'de çekilen bu kampanya sonrasında Calvin Klein kadrosunda yerini sağlamlaştırdı.
Büyük ses getiren Kate Moss ve Mark Wahlberg çalışmasından bir yıl sonra, Kate Moss Calvin Klein Underwear kampanyasını tek başına üstlendi.
Moda dünyasının provokatif ve kışkırtıcı reklam dilinin mimarı diyebileceğimiz Klein, 1995’de sansasyon ölçüsünü kampanyasında 15 yaşındaki ergenlik çağındaki çocuklara yer vererek kimilerine bardağı taşırdı.
Pornografik bulunan görseller yüzünden, çocuk istismarı gerekçesiyle FBI tarafından soruşturma bile açılan Calvin Klein, mahkemenin "pornografik değildir" kararından sonra, olay yaratan her kampanyasıyla olduğu gibi bir başarısıyla daha çok konuşuldu.
Sansasyonlara doymayan Calvin Klein, aynı yıl Kate Moss'u başrole taşıdığı parfüm kampanyası Calvin Klein Obsession ile 1995 yılını en çok konuşulan marka olarak kapattı.
1995'de esen sansasyon rüzgarı, 1999'da kelimenin tam anlamıyla bir skandala dönüştü. Calvin Klein, iç çamaşırı kampanyasında çocuklara yer vererek, büyük bir tartışmanın yanı sıra görsellerin mahkeme kararıyla yasaklanmasına da neden oldu.
2000'lerin başları daha sakin geçse de, 2008'e kadar bir süre dinlenen sansasyon hareketi, Eve Mendes'in çıplak pozlarıyla eski ateşini kısa sürede geri kazandı.
2009'da Steven Meisel'ın görsel dilini üstlendiği Calvin Klein kampanyası da mahkeme kararıyla yasaklanan çalışmalardan. Yüksek dozda cinsellik içeren kampanya, aşırı müstehcen bulunup billboard'lardan kaldırıldı.
2009 yılındaki mahkeme kararının bile engel olamadığı bir başka sansasyonel kampanya ise 2010'da geldi. Lare Stone'un başrolde olduğu proje, şiddete teşvik edip özendirdiği gerekçesiyle bazı ülkelerde yasaklandı.
Lara Stone'lu 2011 Calvin Klein Underwear kampanyası da, provokatif diline subliminal mesajlar dahil ederek, marka tarihinin en çatışmalı kampanyalarından.
Edie Campbell, Ali Michael, Evian Christ ve Dev Hynes'ın Calvin Klein'ın şehvet takımını oluşturduğu CK One parfümünün kampanyası da, hafızalardan hiç silinmeyecek niteliklere sahip.
Listeye, Justin Bieber'ın photoshop harikası karın kaslarını günlerce konuştuğumuz Calvin Klein Jeans kampanyasını eklemeden olmaz.
Şehvet, anladığınız üzere Calvin Klein’dan sorulur. Baştan çıkarmak elbette onun işi. Sonbahar/Kış 2015 kampanyasında arzunun ve ihtirasın dozunu arttıran Calvin Klein Jeans, seksi mesajlaşma türü olan “sexting” akımına dahil oldu, üstelik heteroseksüel kalıpları yıkarak.