Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Artık New York Moda Haftası'nda koleksiyon sunmayacak, yeni bir yıldız kreatif direktör de aramıyor. Aksine yaklaşık 100 kişinin işine son veriyor. Bu durumda Calvin Klein yüksek modaya veda mı ediyor?
Fotoğraf: Yannis Vlamos/Indigital.tv
Artık New York Moda Haftası'nda koleksiyon sunmayacak, yeni bir yıldız kreatif direktör de aramıyor. Aksine yaklaşık 100 kişinin işine son veriyor. Bu durumda Calvin Klein yüksek modaya veda mı ediyor?
Okuduğunuz üzere Calvin Klein cephesindeki son gelişmeler pek iç açıcı değil. Önce 2018 Aralık ayında Raf Simons ile yollarını ayırdı. Ardından markayı yüksek modayla buluşturan, 70 milyon dolarlık bir yatırım yaptığı 205W39NYC koleksiyonlarının üretimini durduracağını açıkladı. Şimdi de New York Moda Haftası kapsamında hazır giyim koleksiyonu tanıtmayacağı ve New York ve Milano ofislerinde yaklaşık 100 kişinin işine son verilmesiyle gündemde. Son iki yıldır prestijli ödül törenlerinin kırmızı halısında gördüğümüz, sadece kişiye özel dikim hizmeti sunan Calvin Klein by Appointment'ın da akıbeti belli: Kapatılacak! Calvin Klein205W39NYC ve Calvin Klein by Appointment Başkanı Michelle Kessler-Sanders da görevine devam etmeyecek, daha doğrusu edemeyecek. Haziran ayına kadar kriz dolu süreci yönetebilmek adına markanın başında duracak.
Peki ne oldu da yeni bir markalaşma stratejisiyle, yeni bir kreatif vizyonla Calvin Klein'in başına getirilen Raf Simons'un devrimleri marka bünyesinde bu kadar ters etki yarattı? PVH Corp.Grubu'nun radikal sayılabilecek bu agresif tutumu niye? Bu noktada Calvin Klein'ın Simons ile yaptığı sözleşmenin bitimine 8 ay kala yollarını neden ayırdığını hatırlamakta fayda var. İlk olarak ticari başarısı sorgulandı ve markanın ticari vizyonundan süratle uzaklaştığı öne sürüldü. En büyük endişe ise Calvin Klein'in bir denim markası olmaktan çıkmasıydı. Tasarım açısından baktığımızda her şey yolundaydı oysa. Simons'un CK bünyesinde aldığı ödüller kreatif başarısının en büyük kanıtıydı, fakat bu başarı yalnızca yaratıcılık kriterleriyle sınırlı kalabildi. PVH Corp. Grubu'nun gerçekleştirdiği yatırımları kazanca dönüştürmeye yetmedi.
Kabul edelim, iç çamaşırı, denim ve kozmetik ürünlerle bir dev haline gelen Calvin Klein müşterisinin bir anda yüzünü yüksek modaya çevirmesini beklemek gerek PVH Corp. Grubu için, gerek Raf Simons için haksızlıktı. Belki de bu kadar radikal hamleler atmak, yapılan yatırımların bir an evvel kazanca dönüşmesini beklemek yerine daha uzun soluklu bir üretim ve dönüşüm planı uygulanabilirdi ama uygulanmadı. Tıpkı Alber Elbaz ve Lanvin'da olduğu gibi, kreatif niteliğin tüketim niceliğine kurban gittiği en güzel örneklerden biri bu.
Son olarak, markaların yaratıcılıkla ticari başarıyı eşit değerlendirebilmeleri ümidiyle Calvin Klein'ın bundan sonraki adımlarında yüksek modadan fazla uzaklaşmamasını umuyor ve mevcut krizi bir an önce sağlıklı bir çözüme kavuşturabilmelerini diliyoruz.