Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
TikTok ve Instagram'ın dayattığı gereksiz makyaj ve bakım alışverişine karşı ortaya çıkan #NoSpend trendini mercek altına aldık.
TikTok’ta ya da Instagram’da gönderileri yukarı kaydırırken alışveriş listesinin uzadığını fark eden ve bu konuda endişelenenlerdenseniz sosyal medyanın en yeni popüler akımını çok seveceksiniz. Telefonunuzda geçirdiğiniz her saniyenin hiper-tüketimi desteklediği gerçeği göze korkutucu geliyor. Her gün değişen, yenilenen ve hızlı tüketilen trendlerse biraz kullandıktan sonra unutacağınız ve gerçekten ihtiyacınız olmayan ürünlere para harcamanızı tetikliyor. Bu durum ne bütçe dostu ne de sürdürülebilir. TikTok kullanıcıları da aynı fikirde olacak ki #NoSpend2024 etiketi, daha şimdiden 500 binin üzerinde izlenme almış. Daha genel #NoSpend ve #NoSpendChallenge etiketlerinin izlenmesi ise 200 milyonlarda.
Geçtiğimiz yılın de-influencing trendini hatırlayalım. Youtube’daki anti-haul videolarının TikTok versiyonu olan bu post’lar, alışılanın aksine neyi almanızı değil neyi almamanız gerektiğini anlatıyordu. Bir nevi anti-alışveriş listesi yani. De-influencing trendine göz kırpan gönderilerin izlenme sayısı geçtiğimiz yıl bu zamanlarda 1.4 milyarı aşmıştı. Influencer’lar üzerinden pazarlama sektörünün 16 milyar doları geçtiğini düşünürsek, marka iş birlikleriyle ortaya çıkan gönderilerinin sayısındaki artışa dikkat edersek ve #tiktokmademebuyit etiketinin popülerliğini hatırlarsak bu karşıt duruşa şaşırmak pek mümkün değil. Sosyal medyanın çelişkisi de bu aslında. Tüketimi ve trendleri kendi destekliyor ama durum dengesizleştiğinde anti trendleri de kendisi yaratıyor.
Yeni trendimiz #NoSpend ise alınacaklar listenizi kısaltmayı geçin, listenizi komple yırtıp atmanızı hedefliyor. Bu trend için kendinize sormanız gereken realist soruların ucu bucağı yok. Birkaç tanesini birlikte sıralayalım. Kaç nemlendiriciye ya da kaç toniğe ihtiyacınız var? Her kullanıcının tavsiye ettiği ürün sizin cildinize uyar mı? Kaç tane far paletiniz var, bu paletlerdeki kaç rengi hangi sıklıkta kullanıyorsunuz? Gerçekten bir tane daha mat natürellerden oluşan palete ihtiyacınız var mı? Ya da o gördüğünüz fuşya farı birkaç kereden fazla kullanacak mısınız? Koleksiyonunuzda bir tane daha nude ruja ihtiyacınız var mı, sırf bir tık daha kahvelik içeriyor diye onu almalı mısınız? Makyaj çantanızda olan gloss’un daha viral olan versiyonu gerçekten koleksiyonunuzda bulunmalı mı? Soru listesini TikTok alışveriş listeniz gibi uzatabiliriz.
@abidaunton NO BUY 2024 has begun - my makeup consumption is totally out of control and my collection is way too big! Share if you’re also on a no buy this year 😊 #overconsumption#nobuy2024#consumerism#minimalism#nobuy#nobuychallenge#hoarder#makeupchallenge#makeup Thank you @megi for the inspiration 💖
♬ original sound - Abi
‘Bir influencer değilim, sıradan bir insanım. Peki neden bu ürünlerin hepsine sahibim? 2023’ün sonlarına doğru, aldığım makyaj ürünlerinin fazlalığından utandım.’ Diyen TikTok kullanıcısı @Abidaunton, makyaj alışverişinin kontrolünden çıktığını gördükten sonra bu challenge’a katılmaya karar vermiş. @laralikesmascara isimli kullanıcı ise yeni yılda no-buy ve low-buy anlayışını benimsediğini söylüyor. Bu karar, ona elindeki ürünleri daha yaratıcı bir şekilde kullanabileceğini göstermiş.
Sırf pahalı ya da Türkiye’de bulunmayan bir şeyin muadili diye ihtyacınız olmayan bir ürünü almak zorunda değilsiniz. Aynı işlevi gören birkaç farklı ürünün hepsine birden sahip olmak zorunda değilsiniz. Makyaj ve bakım rutinlerinde minimalizmin ve sürdürülebilirliğin ön plana çıktığı bu dönemde alışveriş alışkanlıklarınızı sadeleştirmenizi söyleyen yeni nesil trendlere kulak verin.