Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Çevre sağlığını korumak adına ambalaj atıklarını minimum seviyeye indirmek, yeniden doldurma sistemiyle mümkün ve bu uygulamaya geçen markalar azımsanmayacak kadar fazla.
@kjaerweis
Nasıl bir jean üretmek için binlerce litre su kullanılıyor ya da genel olarak karbon ayak izinin yarattığı büyük tahribattan bahsediyorsak, çevre kirliliğine sebep olan ve gezegen sağlını olumsuz etkileyen nedenlerin arasına ambalaj atıklarını da dahil etmek şart. Her ne kadar naylon poşetlerin dünya çapında pek çok ülkede kullanımı yasaklanıp kısıtlansa da, sektörel bazda bakacak olursak alınması gereken çok fazla önlem var aslında. Sürdürülebilirlik adına pek çoğumuz bireysel olarak üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmeye çalışsak da, bu noktada markaların da öncü olması gerekiyor ki çevre sağlıyla ilgili gerçek ve düzgün bir bilinçlenme sağlanabilsin.
Güzellik dünyası için bu adım, yeniden doldurabilir ambalajlarla atılmaya başlandı. Kullandığımız ürünlerin bitmesiyle birlikte çöpe atılan plastik kutular ya da ambalajların doğada ayrışması binlerce yılı buluyor. Zero Waste Week’in 2018 yılında yayınladığı raporda ise güzellik endüstrisinin her yıl 142 milyar parça ambalaj ürettiği ortaya çıkmış. İşte bu tahribatı geri dönüştürmek, yine bu kelimenin altında yatıyor. Yani çöpe giden bu ambalajlar yeniden doldurulabilir olduğu taktirde, küçük de olsa bir şeyler değişmeye başlıyor demektir. Mesela dünyanın en yenilikçi geri dönüşüm şirketlerinden biri olan Terracycle, ortak markalarının ürünleri için yeniden doldurma hizmeti sunuyor.
Öncü olarak sayılabilecek markalardan biri ise L'Occitane. “Eco-refill” olarak adlandırılan ve yeniden doldurma esasına dayanan sistemlerini 2008 yılında hayata geçiren marka, daha fazla mağaza içi dolum istasyonunu sınırlarına dahil etmeyi ve 2025 yılına kadar yeniden doldurma ambalajlarının tamamını geri dönüştürülebilir hale getirmeyi amaçlıyor. Benzer bir uygulamayı Ouai markasının kurucusu Jen Atkin de gerçekleştirmiş durumda. Öne çıkan cilt bakım markalarından Tata Harper, Water-Lock isimli nemlendiricisi için ürünün kabı sabit kalacak şekilde sadece içeriğinin yeniden doldurulabileceği kapsüller sunuyor kullanıcılarına. Rujlar için de aynı sistemi uygulamaya geçirenler arasında Guerlain, Hourglass ve Charlotte Tilbury var.
@theouai
Elbette bu tarz uygulamaların dünya çapında yaygınlaşması belli bir süre alacak. Yine de kendi üzerimize düşenleri yaparak bir nebze olsun katkı sağlayabileceğimizi düşünüyorum. Güzellik alışverişi yaparken çevreye duyarlı markalara şans tanımak, atıkları toplu bir şekilde geri dönüşüm kutularına atmak, ihtiyaçlar doğrultusunda hareket etmek sadece birkaçı. Bunlar dışında benim de uyguladığım küçük bir değişiklik, sizin için de güzel bir başlangıç olabilir. Makyaj silme pamukları yerine yeniden kullanılabilir ve yıkanabilir versiyonlara şans tanıyarak temizlik rutininizi daha sürdürülebilir hale getirebilirsiniz. Unutmayın, bu yolda yapmanız gereken ilk şey bir adım atmak!