Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Bu sene birbirinden heyecan verici kozmetik markaları güzellik tutkunlarıyla buluştu. Selena Gomez'in tüm makyaj gurularından onay alan Rare Beauty'si, Pharrell'ın unisex bakım markası Human Race ve Jennifer Lopez'in merak uyandıran JLo Beauty'si bunlardan bazılarıydı.
Farkındalığı yüksek, doğa dostu, sürdürülebilir ve temiz ürün anlayışı kozmetik sektörünün en çok öne çıkan akımlarından biriydi. Özellikle bu amaçları benimseyen yeni markaların sayısı artarken, sektörün devleri de kendi politikalarını yeniden düzenlemek için büyük adımlar attı.
Özellikle ev inzivasına çekildiğimiz dönemde odağımız kendimize döndü. Normal dünyada zaman bulamadığımız bakım rutinlerine yer açarken ev yapımı doğal maskeler, masaj aletleri ve yeni nesil bakım icatları bu seneki kozmetik maceramızın yol arkadaşlarıydı.
İnziva ve sosyal mesafe ile hareketsizleşen hayatlarımızda hepimiz vücudumuzu daha çok çalıştırmanın, bağışıklığımızı yüksek tutmanın ve formda kalmanın yollarını aradık. Spor rutinleri olmayanlar bile bu yıl en azından kompakt ritüelleri denedi ve sağlıklı yaşam için sporu günlük yaşamlarının bir parçası haline getirmeye çalıştı.
2020'de herkes bir dönem kendi kendinin saç stilisti oldu. İnternette en çok aranan terimlerden biri 'Kendi saçımı nasıl keserim?' iken bu akıma ünlüler de katıldı. Dua Lipa'nın saçları renkten renge girerken Bella Hadid ise yeni perçemlerine merhaba dedi.
Sıradışı parfümlerin ikonik ismi Byredo ve yaratıcı makyajların duayeni Issamaya French bir araya gelerek markanın ilk makyaj koleksiyonunu sundu, hem de oldukça yaratıcı ve göz alıcı formlarla. Bu yıl, makyajda sanat eseri görünümlü ambalajlar ön plandaydı. Sadece yüzünüzü değil, görünümleriyle makyaj masanızı süslemeye layık parçalar güzellik meraklılarının gözdesi oldu.
Maskelerin altında kalan dudaklarla beraber rujlar ne yazık ki sezonun ikinci plana atılan makyaj ürünleri arasına girdi. Kalıcı ve mat dokulu ürünlere olan talep artarken yapılan bir analize göre ruj satışları 2020'de geçtiğimiz seneye göre %49 oranında düşüş yaşadı.
2020'de rujların popülaritesi düşse de güzelliğin öne çıkan ve kazanan bir parçası vardı: Göz makyajı. Maskenin kontrolünden sıyrılıp daha çok ortaya çıkan bakışlar, makyajın ve hayal gücünün tuvali oldu. Işıltılar, taşlar, yeni nesil renk yelpazesi ve yaratıcı eyeliner'lar sezonun gözdeleri arasındaydı.
2020'nin en çok konuşulan konularından olan Black Lives Matter hareketinin etkileri her platformda kendini belli etti. Siyahi iş sahiplerine ve yaratıcılara destek yaratan bu akım kozmetik sektöründe de yeni markaların seslerini duyurmalarına olanak sağladı. Juvia's Place, Beauty Bakerie, Uoma Beauty ve daha birçok marka ürünleri ve misyonlarıyla ön plana çıktı.
Hepimiz online platformlarda öğretici makyaj videolarından birkaçını mutlaka izlemişizdir. Nispeten uzun soluklu olan bu videolar, 2020'de TikTok'un popülerleşmesiyle yerini saniyelere bıraktı. Görünümün kilit noktalarını gösteren kısa düzenlemeler makyajda 'Nasıl Yapılır?' sorusuna pratik cevaplar verdi.
Bu sene Supreme 26 yıllık tarihinde ilk kez güzellik dünyasına adım attı. Yüksek modanın önde gelen markalarıyla çıkardığı koleksiyonlar ve sıradışı iş birlikleriyle kimliğini farklı bir noktaya taşıyan Supreme, makyajın kült ismi Pat McGrath ile güçlerini birleştirdi. McGrath'in Matte Trance ruj formülü Supreme kırmızısıyla piyasaya sürüldü ve rujun ambalajı markanın ikonik logosuyla süslendi.
Çok katmanlı, ultra kapatıcı ve biraz da meşakkatli makyaj portreleri, yerini hızlı ve pratik görünümlere bıraktı. Birkaç dakika sürecek doğal ve iş bitirici makyajlar ekran başında geçen toplantıların ve günün kurtarıcısı oldu.