Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sürdürülebilirlik kavramını sahiplenen markaların başında gelen Mango, “Posidonia Lab” adını verdiği son projesinde Akdeniz’de endemik bir tür olan Posidonia’nın korunması için yenilik, araştırma, deniz eğitimi ve farkındalığı destekliyor.
Sürdürülebilirlik kavramını sahiplenen markaların başında gelen Mango, “Posidonia Lab” adını verdiği son projesinde Akdeniz’de endemik bir tür olan Posidonia’nın korunması için yenilik, araştırma, deniz eğitimi ve farkındalığı destekliyor. Markadan gelen bir diğer güzel haber ise yüzde 79 oranında sürdürülebilir olan ürünlerini, 2022 senesinde yüzde 100’e çıkarmak.
Daha etik ve sürdürülebilir bir moda anlayışıyla yola çıkan Mango, çevre üzerindeki olumsuz etkileri azaltmak için adımlarını büyütmeye devam ediyor. Markanın sürdürülebilir tüm ürünlerini bir arada barındıran ve artık kalıcı olan Committed koleksiyonu tam da bu amaca hizmet ediyor. Mango’nun 2022 senesi için bir de büyük iddiası var: Ürünlerinin yüzde 79’u sürdürülebilir olan marka, bu oranın 2022 yılında yüzde 100’e çıkarmayı hedefliyor. Bunun sürdürülebilir bir gelecek için önemi oldukça açık: Sürdürülebilir elyafların kullanımı ve sürdürülebilir süreçlerin uygulanması, çevre üzerindeki etkiyi azaltıyor ve döngüsel bir ekonomiye katkıda bulunuyor. Marka sürdürülebilir elyafların kullanımıyla ilgili olarak 2025 yılına kadar koleksiyonlarında yüzde 100 sürdürülebilir pamuk ve yüzde 50 geri dönüştürülmüş polyester kullanmayı hedefliyor.
2030 yılına gelindiğinde ise selülozik liflerin yüzde 100’ünün kontrollü bir menşeye sahip olmasını (liyosel, viskon ve modal vb.) amaçlıyor. Mango’nun CEO’su Toni Ruiz bu önemli hedefi şöyle anlatıyor: “Her defasında daha da sürdürülebilir olmak için çalışmaya devam etmeye kararlıyız. Bu nedenle, çevreye olan etkiyi en aza indirmemizi ve kendimiz için belirlediğimiz, zorlu sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmamızı sağlayacak çok iddialı projelerle bu konuda büyük adımlar atıyoruz.”
Mango, plastik ambalajlarını kağıt ambalajlarla değiştirme projesine de devam ediyor; böylelikle yılda yaklaşık 160 milyon plastik ambalaj kullanımına son verilmiş olacak. Marka Nisan ayından itibaren Türkiye’deki tedarikçileriyle bu projeyi uygulamaya başlayacak ve önümüzdeki aylarda proje, diğer ülkelerde de aşamalı olarak devam edecek. Çalışmalar bu kadarla da kalmıyor. Yeni mağazaların tasarımında enerji verimliliğini artırmak, şirketin üzerinde çalıştığı başka bir proje. Bunun gerçekleştirmek için, yeni mağaza konseptinde daha eko-verimli bir aydınlatma ve klima sistemine, geri dönüştürülebilir materyallerin kullanımına yöneliyor.
Mango’nun Committed koleksiyonunun yeni yayınının başrollerinde, modeller Felice Noordhoff ve Hamid Onifade yer alıyor. Londralı fotoğrafçı Ronan Gallagher tarafından fotoğraflanan bu kampanya, Mallorca’da bulunan Betlem’de gerçekleşmiş. Rahat siluetlere sahip koleksiyonda, terakota tonlarına ek olarak keten ve pamuk gibi doğal kumaşların ağırlıkta olduğunu görüyoruz.