Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Vogue Türkiye ve Chopard olarak lüks sektöründe sürdürülebilirlikle ilgili farkındalığı artırmak ve sektörümüzde sürdürülebilirlik özelinde çalışmalar gerçekleştiren yerel marka, birey ve kuruluşları teşvik etmek amacıyla 22 Mart Salı akşamı bir ödül töreni gerçekleştirdik.
Değişen moda akımları her ne kadar hızlı tüketime neden olsa da, çevre ve doğa için sürdürülebilir moda anlayışını benimsemek, gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilmek çok önemli. Sürdürülebilirlik, üretim ve çeşitliliğin devamı olarak bakılsa da aslında yaşamın daimi kılınabilmesi için büyük anlam taşıyor. Sürdürülebilir bir anlayış ancak doğanın kaynaklarının kendiliğinden yenilenebilmesine olanak tanınırsa sağlanacaktır. Bu nedenle sağlıklı bir çevrenin var olabilmesi için tükettiklerimizin nereden gelip nereye gittiğini bilmek; çevreyi, insanı, kendimizi tanımak ve en önemlisi toplum olarak değişmek hâlâ mümkün.
Kurulduğu günden bu yana, 129 yıldır her alanda yaratıcılığa ve zanaata güç veren; modayı taçlandıran ve dönemin kritik sorunlarını tartışmaya açan Vogue, bugün günümüz dünya sorunlarına odaklanarak çıktığı yolda emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor. Kültürel çeşitliliğin altını çizmek, bireylere ve toplumlara karşı duyduğumuz saygı ile sorumluluğu her daim göstermek, kadını güçlendirmek ve tabii ki gelecek nesiller için dünyayı ve doğayı korumak ise en büyük önceliklerimiz arasında. Bu amaçla Vogue Türkiye olarak geçtiğimiz aralık ayında Vogue Goes Green bilinçlendirme hareketini başlattık.
Bu bilinçlendirme hareketi kapsamında dünyada farklı edisyonlar tarafından birkaç yıldır yapılan fakat Türkiye’de ilk defa düzenlenen Vogue Green Carpet Awards, Chopard işbirliğiyle gerçekleşti. Sürdürülebilir lüks yolculuğuna 30 yıl önce başlayan ve 2018 yılından bu yana ürettiği saat ve mücevher koleksiyonlarında yüzde yüz etik altın kullanan Chopard için sürdürülebilirlik, markanın vazgeçemediği çekirdek değerlerinden birini oluşturuyor. Bunun bir uzantısı olarak, çevre için attıkları adımları yakından takip ettiğimiz isimleri onurlandırmak ve lüks sektöründe sürdürülebilir farkındalığı artırmak amacıyla 22 Mart Salı akşamı Vogue Green Carpet Awards by Chopard adlı ödül töreni düzenlendi. Törene katılan ve sürdürülebilir hareketimizin bir parçası olanlar arasında Dilek Hanif, Dilan Çiçek Deniz, Eda Gürkaynak, Birkan Sokullu, Aslı Filinta, Tuba Ünsal, Ayten Aslan Danışman, Regina De Dominicis, Şükrü Özyıldız, Alina Boz, Melisa Tapan, Rachel Araz Kiresepi, Raisa Sason, Vanessa Sason, Gamze Biran, Pelin Akın Özalp, Banu Bora ve Güneş Mutlu Mavituncalılar gibi isimler vardı. Bu sene beş kategoride dağıtılan, sektörden seçili isimlerin değerli katkılarıyla onurlandırılan ödül sahiplerini, önümüzdeki yıllarda bir komite eşliğinde belirlemek Vogue Türkiye ve Chopard’ın en büyük hedefi.
Vogue Türkiye ile Chopard’ın Türkiye Temsilcisi Tektaş Saatçilik ve Mücevher Grubu yönetim kurulu başkanı Shelly Ovadia ev sahipliğinde gerçekleşen davet, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla alanında fark yaratan, Sürdürülebilir Kalkınma Derneği başkanı Ebru Dildar Edin, UNICEF Türkiye Temsilcisi Regina De Demonicis, UN SDSN Türkiye Direktörü Asst. Prof. Dr. Tamer Atabarut, İsviçre Başkonsolosu Jülien Thöni gibi isimleri bir araya getirdi.
Ülkemizi Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nda temsil eden Sürdürülebilir Kalkınma Derneği yönetim kurulu başkanı Ebru Dildar Edin, bu önemli gecede etkileyici vizyonunu ve hedeflerini aktaran bir konuşma gerçekleştirdi. Aynı zamanda Garanti BBVA genel müdür yardımcılığı görevinde bulunan Ebru Dildar Edin, Türkiye’de uzun yıllara dayanan sürdürülebilir yatırım çalışmalarına öncülük ediyor.
Törende ödül alan; farklı alanlarda sürdürülebilirlik projeleri yapan, etrafını bilinçlendirmek için girişimlerde bulunan ve bu kapsamda sorumluluklar üstlenmiş beş isim de birbirinden değerli. Yılın Doğa Dostu Girişimi ödülünü alan ecording, küresel iklim krizine karşı sürdürülebilir ve inovatif çevre teknolojileri geliştiren bir sosyal girişim. Bilgisayar mühendisi Mert Karslıoğlu tarafından kurulan ve bugün 12 kişilik bir ekipten oluşan ecording, geliştirmiş olduğu ecoDrone’lar ile ağaçlandırılması gereken ama ulaşılması zor alanlara havadan tohum topu atışı gerçekleştiriyor. Tohum toplarının üretimi ise ekonomik eşitsizlik yaşayan kadınlar tarafından gerçekleştiriliyor. Böylece girişim iklim değişikliğiyle mücadele ederken, kadın istihdamına da destek oluyor.
Hızlı moda sistemi ne yazık ki, ihtiyacı olan düşük fiyatlı ürünleri en kısa sürede raflara koyabilmek için insanca çalışma koşullarını ve doğaya karşı sorumluluğunu bir kenara itiyor. Ortaya çıkan kalitesiz kıyafetlerse müşterilere, kullan-at kültürü dışında bir seçenek bırakmıyor. Yılın Sosyal Etki Platformu ödülüne layık görülen Fashion Revolution, mecbur bırakıldığımız bu sisteme başkaldırıyor. İnsana ve doğaya saygılı, yaratıcılığa ve adil kâr dağıtımına dayanan bir tekstil sektörü için tüm dünyada çalışmalar gerçekleştiren bu platform, Türkiye’de İrem Yanpar Coşdan önderliğinde hizmet veriyor. Platform, moda sektöründeki yanlışlara dikkat çekerek, bilinçlendirmeyi amaçlayan bir hareket aslında. Bu hareket doğrultusunda fazla tüketim ve yanlış üretim adına bilinçlendirme paylaşımları yapıyor ve etkinlikler düzenliyorlar.
2020 yılında iki avukat Derin Altan ve Utku Güven tarafından kurulan Esmiyor podcast yayını, Yılın İlham Veren Sosyal Medya Hesabı ödülünü aldı. Program, haftalık 30 dakikalık kayıtlarla son birkaç yıldır tüm dünyayı etkisi altına alan kuraklık, müsilaj, orman yangınları gibi sorunları ele alıyor. İklim krizini 360 derecelik bir açıyla inceleyen yayınlar yapan Esmiyor, iklim krizi hakkında çalışmalar yapan kişiler için de görünürlük sağlıyor.
Yılın Sürdürülebilir Moda markası ödülünü alan Hüner Aldemir, malzeme odaklı tasarımlar yaratarak kurduğu sürdürülebilir moda markası Huner the Brand ile Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP26 kapsamında yer alan ilk yerel marka. 2021’in Kasım ayında British Council ve Fashion Revolution’ın düzenlediği Fashion Open Studio’da yer alan dokuz tasarımcıdan biri olan Aldemir, bu proje için Türkiye’den kullanılmış yelken kumaşlarını ileri dönüştürerek çantalar hazırlıyor.
Son olarak henüz 16 yaşında olan genç aktivist Ela Naz Birdal, Yılın Genç Aktivisti ödülüne sahip oldu. En büyük hayalinin insanların tüketim alışkanlıklarını değiştirmek olduğunu belirtiyor. Ayrıca Ela Naz, Türkiye’de iklim hareketine öncü olan kadınların desteklenmesi ve söz hakkı almaları için İngiltere’de başlatılan She Change Climate kampanyasının Türkiye destekçisi, Climate Live’ın Türkiye’deki kurucusu ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği aktivisti.
Sürdürülebilirlik konusunda herkesin üzerine düşen görevi yapması, biraz da olsa bu bilinç doğrultusunda adım atması çok büyük değişimler sağlayabilir. Ödül alan beş değerli isim başta olmak üzere bu yolda adım atan herkesin ilham olmasını amaçlayan Vogue Türkiye ve Chopard; gelecek nesillere bilinçlenmenin arttığı, sürdürülebilir anlayışın benimsendiği, yaşanılabilir bir dünya bırakmayı hedefliyor.
Council ve Fashion Revolution’ın düzenlediği Fashion Open Studio’da yer alan dokuz tasarımcıdan biri olan Aldemir, bu proje için Türkiye’den kullanılmış yelken kumaşlarını ileri dönüştürerek çantalar hazırlıyor.
Son olarak henüz 16 yaşında olan genç aktivist Ela Naz Birdal, Yılın Genç Aktivisti ödülüne sahip oldu. En büyük hayalinin insanların tüketim alışkanlıklarını değiştirmek olduğunu belirtiyor. Ayrıca Ela Naz, Türkiye’de iklim hareketine öncü olan kadınların desteklenmesi ve söz hakkı almaları için İngiltere’de başlatılan She Change Climate kampanyasının Türkiye destekçisi, Climate Live’ın Türkiye’deki kurucusu ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği aktivisti.
Sürdürülebilirlik üzerine herkesin üzerine düşen görevi yapması, biraz da olsa bu bilinç doğrultusunda adım atması çok büyük değişimler sağlayabilir. Ödül alan beş değerli isim başta olmak üzere bu yolda adım atan herkesin ilham olmasını amaçlayan Vogue Türkiye ve Chopard; gelecek nesillere bilinçlenmenin arttığı, sürdürülebilir anlayışın benimsendiği, yaşanılabilir bir dünya bırakmayı hedefliyor.