Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kendall Jenner, 2025 Met Gala’da beklenmedik bir tercihle bağımsız İngiliz tasarımcı Torishéju Dumi ile çalıştı.
Met Gala’ya 10 kez katılmış olan Kendall Jenner, gösterişli anlar konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadı. Geçtiğimiz yıl Alexander McQueen'in 1999 sonbahar Givenchy haute couture koleksiyonundan bir parçayı giyen ilk kişi olmuştu. 2019'da ise kız kardeşi Kylie ile birlikte Versace showgirl kıyafetleri giymişti. 2025 Met Gala’da ise Jenner, son derece beklenmedik ve keyifli bir tercihle bağımsız İngiliz tasarımcı Torishéju Dumi ile çalıştı. Torishéju markasıyla tanınan Dumi; Zendaya, Naomi Campbell ve Paloma Elsesser gibi isimlerin de ilgisini çeken genç bir tasarımcı.
“Bu Met için çok minimal ve terziliği öne çıkaran bir vizyonum vardı ve ilginç, taze ve beni heyecanlandıran bir şeyler bulmak için arayışa girdim. Yeni ve genç bir tasarımcıyla çalışmak da bu vizyonun bir parçasıydı,” diyor Jenner. Dumi’yle, arkadaşı ve stilist Gabriella Karefa-Johnson sayesinde tanışmış. “Teknik açıdan çok eğitimli, bu da onun terzilik anlayışını farklı şekillerde genişletmesine olanak tanıyor.”
Fotoğraf: Getty Images
Costume Institute’un bu yılki sergisi Superfine: Tailoring Black Style esasen erkek giyimi üzerinden Black dandyism’i incelese de, Jenner ve Dumi'yi harekete geçiren bir kadın dandy oldu: queer gece kulübü şarkıcısı Gladys Bentley. Dumi, terzilikle uğraşan siyah kadınları araştırırken Bentley'e rastlamış ve onun hikayesini özellikle dokunaklı bulmuş. “Gerçekten güçlü bir benlik duygusu vardı” diyor. “Bir kadın olarak, genellikle erkek giyimiyle özdeşleştirilen bir tarzı alıp onu kendine ait hale getirdi; onu şekillendirdi, bozdu ve sonra kendi stiline, müziğine, her şeyine uyarladı.”
Bentley genç yaşlardan itibaren takım elbise giymeyi sevse de, en çok Harlem Rönesansı sırasında Harry Hansberry'nin Clam House adlı barında piyanist olarak işe girdiğinde giydiği üç parçalı takım elbiseyle anılıyor. Çoğunlukla beyaz üç parçalı takım elbisesi, şapkası ve bastonuyla resmedilse de Dumi, bu ikonik kıyafeti doğrudan yeniden yaratmak yerine, Bentley’nin mirasından ve erkek giyimiyle olan ilişkisine dair zengin geçmişinden ilham alarak Jenner için özel bir tasarım yaptı. Sonuç: ince bel, uzatılmış gövde ve vurgulu hatlara sahip, kusursuz terzilikle hazırlanmış bir etek-ceket takımı.
“Gladys’in giydiği parçalar vücuduna göre dikilmişti ve o görünüme kendi stilini, kendi kişiliğini de katıyordu,” diyor Dumi. “Bence kıyafetlerin yapabilecekleri sınırlı. İnsanlar için kıyafet tasarlarken kim olduklarını, nasıl algılanmak istediklerini düşünmeniz gerekiyor. Ve ben de Kendall için bunu yapmak istedim.”
Fotoğraf: Getty Images
Paris’teki prova sürecinde Jenner ve Dumi, altı ilk eskizi üç adaya indirdikleri tasarımlar arasından son görünümü seçmişler. İkili, tekniği öne çıkarma ve işçiliğin kendini konuşturmasına izin verme konusunda ortak bir vizyonda buluşmuş. “Bu zarif iki parçalı etek-ceket takımını ortaya çıkardık. Çok uzun ve heykelsi bir yapısı var, kadın vücudunu çok güzel öne çıkarıyor,” diyor Jenner. “Dramatik etki renklerde değil. Kesimde ve silüette. Bence bu da dikkatleri doğrudan işçiliğe ve terziliğe yönlendiriyor.” Dumi ekliyor, “Vücudunu ve tüm kıvrımlarını vurguluyor,” diyor. “İşte mesele bu: kadınsı olmak, ama yine de çok açık olmamak, ama aynı zamanda oldukça şehvetli, romantik ve güçlü olmak için o güce sahip olmak.”