Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Modayla eğlendirmek isteyenlerin başlattığı mesaj tişörtlerini bu sezon yeniden göreceğiz.
Günün erken saatlerinde “Sabah insanı değilim” yazılı bir tişörtle ofise girdiğinizde belki de kimse size sataşamayacak. “Bugün ilham yok, üzgünüm” yazılı bir tişört giyince kahve molanızı rahatça uzatabilirsiniz. Ya da Paris Hilton gibi “Too Pretty For A Job” tişörtüyle ofise iddialı bir giriş yapabilirsiniz. Sessiz Lüks’ün aksine pek konuşkan bu tişörtlerle kendinizi rahatça ifade edebilirsiniz.
Bu yaz yeniden yükselişe geçen mesajlı tişörtlerin, yeni sezonda sık sık karşımıza çıkması bekleniyor. İlk olarak 80’lerdeki tasarımlarında politik bir mesaj içeren sloganlı tişörtler, Britney Spears’ın “I Am The American Dream” (Ben Amerikan Rüyasıyım) gibi eğlenceli mesajlar veren tişörtlere 2000’lerde evrildi ve oldukça popüler oldu. Ünlüler sokak stillerinde eğlenceli mesaj veren tişörtleri kullanmayı çok seviyordu. 2024’te ise bu tişörtler artık bir üst seviyeye çıktı. Neden derseniz, çünkü bu yıl moda markaları ile sanatçılar arasındaki işbirlikleri tişört tasarımlarına uzandı.
Öncelikle bazı “ünlü tişörtler”i hatırlayalım. Hailey Bieber’ın “Nepo Baby” tişörtü ile Victoria Beckham’ın günler içerisinde tükenen Rolls-Royce esprili tişörtü ilk akla gelenlerden... Victoria Beckham, mesaj veren tişörtler konusunda tecrübeli bir isim. 2017’de onu gülümsememekle eleştirenlere “Fashion Stole My Smile” (Moda, Gülümsememi Çaldı) yazılı bir tişörtle karşılık vermişti. Aynı yıl, Dior’un “Hepimiz Feminist Olmalıyız” tişörtü ise yüksek fiyatıyla ağır bir eleştiri almıştı. Rihanna ise hayranları tarafından kendisine sıklıkla yöneltilen “Yeni albüm yok mu?” sorusuna tişörtündeki mesajla cevap verdi: “Emekli”. Mayıs 2023’te Kim Kardashian “I Love Nerds” tişörtüyle bu trende katılanlardan oldu.
Fotoğraf: Getty Images
Bugüne dönecek olursak, mesaj veren tişörtler sadece aksesuar olarak değil, sosyal ağlarda viral olmak için de kullanılan yeni bir tekstil malzemesine dönüştü diyebiliriz. Hatta kırmızı halıda bile boy gösterdiler. Loewe’nin kreatif direktörü, kostüm tasarımcısı Jonathan Anderson, Luca Guadagnino’nun yönettiği, Zendaya’nın rol aldığı Challengers filmi için kullandığı gri renkteki, büyük harflerle yazılı “I TOLDA YA” tişörtü adeta filmin yıldızı oldu. “I Told Ya”, Kennedy’lere 35. ABD başkanlığını kazandıran kampanyanın cümlesi. 90’lı yıllarda bu cümleyi ölümsüzleştirmek için ABD eski Başkanı John Fitzgerald Kennedy’nin en küçük oğlu John F. Kennedy Jr, tişört olarak giymişti.
Vizyon öncesi, New York’ta Zendaya’ya giydirilen tişört, filmin galasında da boy göstererek sosyal ağlarda viral olmayı başardı. Loewe diğer yandan mesajlı tişörtleriyle geniş kitleleri etkilemeye devam ediyor. Bridgerton’daki rolüyle tanınan Jonathan Bailey ile Loewe bu kez aktivist bir işle, ses getiren bir tişört tasarımına imza attı. Bailey’nin başrolünü oynadığı, Thomas Mallon’un 2007 tarihli romanından uyarlanan, 1950’lerdeki McCarthy’cilik döneminde tanışan iki adamın hikayesini anlatan Fellow Traveller dizisinin sahnelerinden birine işaret eden “Drink Your Milk” yazılı bir tişört hazırlandı.
Sırada ise buzlu kahve tutkunlarını memnun edecek bir tişört var. Madonna, Rihanna ve Miley Cyrus için ikonik görünümler yaratan moda tasarımcısı Ashish ile içki markası Baileys, buzlu kahveseverler için bir işbirliği yaptı. Eğlenceli bir yaz esintisi dedikleri bu tişörtün sloganı ise “Put Your Baileys in My Coffee”. Eğlenceli tişörtler akımına katılan bir diğer marka da Juicy Couture. Yeni koleksiyonları The Icons’ı, 2000’li yılların popüler kültür ikonlarının slogan tişörtlerinden etkilenerek hazırladıklarını belirten Juicy Couture, “modayla eğlenin” mesajını veriyor. Koleksiyonda “Juicy Girl Forever”, “Viva La Juicy” ve “Juicy Angel” gibi eğlenceli sloganlar yer alırken “Choose Love”, “Dude Where’s My Car?” gibi popüler sloganlar ise “Choose Juicy”, “Dude Where's My Couture? ” olarak yeniden yorumlanıyor.
Tişörtlerine hayattaki tutkularını yansıtanlar da var. Tıpkı edebiyatsever model Kaia Gerber gibi... Gerber, New York’taki Hayes Tiyatrosu çıkışında “Come to my house I have great books” (Evime gel harika kitaplarım var) yazılı lacivert bir tişörtle görüldü. Kısa bir süre önce Instagram’da Library Science adlı bir kitap kulübü kuran Gerber, bu platformda favori kitaplarını paylaşıyor.
Peki, ünlü “J’adore Dior” yazılı tişörtlerin yanına “Miss Dior” yazılı tişörtler gelir mi dersiniz? “J’adore Dior” tişörtlerini stilist John Galliano hazırlamıştı. Şimdi de Maria Grazia Chiuri tarafından hazırlanan Dior 2024-25 Sonbahar/Kış Koleksiyonu’ndaki parçalarda canlı renklerle “Miss Dior” yazıyor. Mesaj tişört akımıyla beraber belki yakında tişört olarak da görebiliriz.