Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Aşırı tüketime antitez olarak ortaya çıkan bu trend, kapsül gardıropları ve vintage parçaları yeniden gündeme getiriyor.
TikTok’ta 45 milyondan fazla görüntülenmeye sahip son zamanlarda viral olan underconsumption core trendi aşırı tüketimden vazgeçip yalın bir yaşam tarzı benimsemekle ilgileniyor. Sürdürülebilirlik ve tasarruf yapmaya odaklanan bu akım kullanıcıları minimal ve basit bir şekilde yaşamaya teşvik ediyor. Hızlı moda, mikro trendler ve aşırı tüketim alışkanlıklarına bir yanıt olarak ortaya çıkan bu trend, sadece ihtiyaç duyduğunuz şeyleri satın almayı ve eskiyene kadar tekrar tekrar kullanma konseptini içeriyor. Moda açısından ele aldığımızda kapsül gardıropları oluşturmak, ikinci el alışveriş yapmak, mikro trendlerden kaçınmak, marka araştırması yapmak ve aşırı alışverişten kaçınmak için ideal bir seçenek sunuyor. Öte yandan trend, daha uzun ömürlü ve zamansız parçalara yönelmemizi sağlarken moda tüketimine daha bilinçli bir yaklaşım yaratmayı amaçlıyor.
Kullanıcılar TikTok üzerinden tüketimi minimal tutmanın yollarını paylaşıyor. Bazıları kullandıkları eşyaların ömrünü uzatmaya yönelik ipuçları verirken diğerleri kozmetik tüplerini keserek kullanmayı ve bağışlamadığınız sürece yeni kıyafetler almamayı savunuyor. Bu trend aslında 2023 yılında influencer’ların önerdiği her şeyi almaya karşı bir akım olarak ortaya çıkan deinfluence trendiyle benzer özelliklere sahip. Ancak underconsumption core tamamen tüketimi minimuma indirmeye odaklanırken özellikle de moda dünyasındaki bir sonraki adım gibi görünüyor. Shein ve Boohoo gibi hızlı moda markalarıyla ilişkilendirilen, karbon ayak izi ve tekstil sektöründeki su kullanımı gibi olumsuz çevresel faktörler sebebiyle son zamanlarda tüketiciler daha çok bilinçlenmeye başladılar.
Gerekli olmayan alışverişler için bir istek listesi oluşturun
Sık sık savurganlık yapıyorsanız ya da sadece dürtülerinizle alışveriş yapanlardansanız bu yöntem faydalı olabilir. Çevrimiçi alışverişi tamamen bırakmak yerine, istek listeleri oluşturmaya veya favori sitelerinizdeki ‘sonraya kaydet’ sekmelerine ürünler eklemeye başlayın. Ardından, belirli bir ürünü veya ürünleri satın almadan önce ulaşmanız gereken bir finansal hedef belirleyin. Bu, sizi dürtüsel harcamalardan alıkoyarken aynı zamanda akıllıca harcama yapmanızı da teşvik edebilir.
Influencer’ların önerileri her zaman gerçeği yansıtmayabilir
Tek bir influencer’a körü körüne güvenmeyin. Yeni bir ürün arayışında olduğunuzda önerileri ve incelemeleri iyi araştırın. Önerilerin yanı sıra internetteki ürün incelemelerini okuyarak kendi araştırmanızı da yapabilirsiniz. Aynı ürün her kişide farklı etkiler yaratabileceğinden bir ürünü satın almadan önce o ürünün size uygun olup olmadığını çok iyi araştırdığınızdan emin olun. Bu sayede daha az harcama yapabilirsiniz.
Oturumu kapatın
Kendinizi markaların alışveriş sitelerinde ürünler arasında gezinirken ya da sosyal medyada influencer’ların önerilerine kaptırmış bir şekilde buluyorsanız aşırı tüketim döngüsüne yakalanmış olabilirsiniz. Bu uygulamalardan birkaç gün uzak kalarak gerçekten gerektiğinde bakmak üzere sosyal medya kullanımınızı sınırlandırabilirsiniz.