Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
2016 Sonbahar/Kış modası 12 soru ve Beymen Satınalma Direktörü Sebla Refiğ Devidas'ın cevaplarıyla mercek altında.
Sezonun öne çıkan parçaları, yıldızı parlayan markaları, yükselen ve gözden düşen trendleri, değişen kreatif direktörlerin markalara etkisi... 2016 Sonbahar/Kış modası 12 soru ve Beymen Satınalma Direktörü Sebla Refiğ Devidas'ın cevaplarıyla mercek altında.
Beymen Satınalma Direktörü Sebla Refiğ Devidas
Fotoğraf: Murat Tekin
Genelde işimizin en zor yanının sürekli seyahat etmek olduğunu söylerler ama aslında öyle değil. Zor olan sürekli kendimizi yenilemek zorunda olmamız. Moda dünyası sürekli değişim içinde. Bizim de bu değişikliklere anında adapte olup marketin nabzını iyi tutabilmemiz gerekiyor ki doğru doneleri toplayarak satınalma ekibini doğru yönlendirelim.
Çok subjektif bir iş yapıyoruz. Bir karar verirken kişisel zevkleri tamamen soyutlamak tabii ki mümkün değil. Hissi davrandığımız durumlar oluyor ama bizi bu süreçte asıl yönlendiren müşterilerimizin hareketleri; bir önceki sezon neler aldıkları ve bu sezon neleri mağazada görmek istedikleri.
Biz Akdeniz kadınıyız. Alışveriş alışkanlıklarımız en çok İtalya'yla benzerlik gösteriyor. Dünyadaki maskülen trendlere karşı daha çok feminen dokunuşlarla tatlılaştırılmış tasarımlar tercih ediliyor.
Bu aslında iki taraflı bir süreç. Bizim keşfettiğimiz markalar olduğu gibi bizimle irtibata geçen markalar da oluyor. Biz dünya basınını yakından takip ediyor, belli başlı mağazaları sürekli gözlemliyoruz. Bu sırada sezon boyu bize de sürekli yeni markalarla ilgili bilgiler akıyor. Gözlerimizi açıp bu bilgileri iyi okuduğumuzda Beymen'de olması gereken yeni markaları kolaylıkla ayırt edebiliyoruz.
Aslında riskli bir süreç. Çünkü bir markayı çıktığı an almakla biraz içinize sindirip, arkanıza yaslanarak almak arasında fark var. Bizim en büyük amacımız yenilikleri en hızlı şekilde müşteriye ulaştırmak ama doğru yenilikleri. Bazen öyle markalar çıkıyor ki sosyal medya, blogger'lar ve stylist'lerin etkisiyle büyük patlama yaratacak izlenimi veriyor ama buna kanmamak gerek.
Magda Butrym, çok genç ama doğru yöne gitmekte olan bir tasarımcı, Beaufille yine aynı şekilde yeni ve çıkış yapmakta olan bir marka. Bu yıl Vetements aldık, onun için çok heyecanlıyız. Markette olmayan bir şey veriyoruz ama bu olmayan şey önümüzdeki bütün sezonun modasını etkileyecek güçte.
Magda Butrym Sonbahar/Kış 2016
Tasarımcıların gidişi markaları tabii ki etkiliyor ama arkalarında hali hazırda o kadar güçlü bir tasarım ekipleri var ki bu, Dior gibi büyük markalara zarar veremiyor. Bu süreçte markanın sadece izlemesi gereken yeni yönü doğru seçmesi, yerinde kararlar alması gerekiyor. Bizim de bu sırada temkinli olduğumuz oluyor ama geçmişe dönüp baktığımızda Hedi Slimane Saint Laurent'in kreatif direktörlük koltuğuna oturduğunda bir gecede her şeyi değiştirdi ve Saint Laurent müşteri portfoyünde %80'e yakın bir değişiklik görüldü ama bu satışı etkilemedi. Lanvin'de ise durum biraz daha farklı. Lanvin gibi tasarımcısı Alber Elbaz ile özdeşleşen bir markada bu ayrılığın etkisi mutlaka hissedilecektir. Öte yandan Balenciaga'ya Demna Gvasalia'nın gelişi markayı şimdiden hareketlendirmekte.
Vetements'ın androjen tasarımları, Givenchy'nin karanlık dantellerin ön plana çıktığı farklı doku ve duruşları aynı siluette buluşturan eklektik defile koleksiyonu, Valentino'nun balerin temasından doğan babetleri, saten elbiseleri, son birkaç sezondur tekrar yükselişe geçen Dries Van Noten'ın röpteşambrları, tütüleri, maskülen Navy ceketleri, Celiné'in trikoları, oversized paltoları. Bunların yanı sıra bir de Blaze gibi marka yerine ürünlerin ön plana çıktığı günümüz modasında tek parçayla çıkış yapan markalar var. Onlar da yine sezonun yıldızı parlayan markalarından.
Vetements Sonbahar/Kış 2016
Sweatshirtlerde yazan büyük büyük isimleri ve çantalardaki kocaman logoları tasarımcıların kendi kendilerini tiye alması olarak yorumluyorum. Bunda kesinlikle pop kültürün ve 80'lerin agresif dönüşünün etkisi var.
Kesinlikle dış giyime yatırım yapılmalı. Kaşmir bir palto, sıcak tutacak pudra tonlarında kaşmir bir triko ve iyi bir denim sezonun olmazsa olmazı. Ama diğer parçaların aksine denimde biraz uçuşkan olunabilir çünkü; denim için farklılık dönemi. Culotte pantolonlara, flare paçalı jeanlere, yamalı modellere ve asimetrik kesimlere şans verin. Ayakkabıda ise kısa topuklu chunky heel'ler, Vetements ve Saint Laurent Sonbahar/Kış 2016-17 koleksiyonlarında görülen platformlu botlar sezonun favorilerinden.
Etnik, bohem stil yavaşlamaya gidiyor. Bu parçaların en fazla bir sezon daha devam edeceğini düşünüyorum insanlar daha klasik ve ağır parçalara yönelecek. Yine aynı şekilde modadaki bu karışıklık da durulacak. Şu an moda karışık, modacıların öerileri karışık, müşterilerin kombinleri karışık ama bu farklı desenleri farklı kumaşlarla kombinlemek yani aslında birbiriyle uyumlu olmayan parçaların birlikte kullanımı, müşteri için hiç kolay ve devam ettirilebilir bir trend değil.
Gelinlik çok farklı bir servis gerektiriyor. Arkasındaki servis için yeni bir yapılanmaya gerek var, hali hazırdaki bir yapıya entegre edilemiyor. O yüzden kısa vadede böyle bir planımız yok. Güçlü olduğumuz alanda devam edeceğiz.
Celiné pudra rengi bir triko, Vetements asimetrik kesim raw denim, Valentino'nun incecik elbiseleri ve Loewe'nin puzzle bag çantası.