Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Çocukluğumuzun neşeli figürleri ve günümüz dijital evreninin demirbaşları, 2023 İlkbahar/Yaz sezonu podyumunda yerini sağlamlaştırıyor.
İnsanlığın yeni evren arayışı varoluşundan beri devam etmekte. Uzay araştırmaları gibi somut adımlar atılırken bazen de hayal gücümüzün ön planda olduğu soyut arayış devreye giriyor. Bu soyut arayış çocukken hayal gücümüzü geliştiren çizgi film ve oyun dünyasında olurken yaş aldıkça dijital yaşamlar kurabildiğimiz yeni platformlara kayıyor. Moda dünyasının bu arayışa sessiz kalması beklenemez. Aşina olduğumuz çizgi film karakterleri ve yaşamımıza son zamanda giren NFT figürleri, tasarımlar üzerinde söz sahibi olmaya başladı. Birçok tasarımcı kendi “Modaverse”ünü yarattı.
Moschino 2023 İlkbahar/Yaz
Bu trendin fişeğini ilk ateşleyen Brooklyn sanat kolektifi MSCHF oldu diyebiliriz. Japon çizgi roman karakteri Astro Boy’un botlarını anımsatan Big Red Boot’u influencer ve ünlülerin stillerinde vazgeçilmez oldu. Sezonun podyumlarına baktığımızda modanın haşarı çocuğu Jeremy Scott’ın Moschino’sunda çizgi film karakterlerini anımsatan figürleri görüyoruz. Scott’ın renkli dünyası daha önce 2015 Sonbahar/Kış sezonunda Looney Tunes karakteriyle de geniş ölçüde yer bulmuştu. Yaratıcı dehasını ve hayal gücünü es geçemeyeceğimiz son koleksiyonunda bir araya gelemeyecekmiş gibi görünen materyalleri ustaca birleştirmesi övgüyü hak ediyor. Üç boyutlu figürleri ise çocukluğumuzdaki şişme kollukları anımsatıyor. Kenzo’nun hazinesiyse Japon köklerinden dolayı epey geniş. Sevimli kahramanlar uyumlu renk paletleriyle epey eğlenceli.
Casablanca 2023 İlkbahar/Yaz
Aykırılığı benimsemiş GCDS’e baktığımızda muzipliği yüksek modayla kavuşturmuş. Logolu tişörtleriyle hayatımıza giren marka, felsefesini biraz değiştirmiş gibi duruyor. DNA’sına uygun tasarımlar sofistikeleştirilip dikişin gücüyle birleşince görünümler daha da güçlenmiş. Ciddiye alınmak istediğini söyleyen markanın tasarımcısı Giuliano Calza; “Bu değişimi ironi olmadan yaratamazsınız” diyor. Bahsettiği ironiyse deniz biyoloğu Stephen Hillenburg’un yarattığı SüngerBob KareŞort karakteri. GCDS’in seksapalitesi yüksek ipek elbisesine yapay elmaslarla işlenmiş deniz yosunu dünyasına SüngerBob eşlik ediyor. Eğlenceli görünümler dışında günümüz dijital dünyasına giriş yapan tasarımcıların sayısı hiç az değil. Tabiatından gelen Doğu - Batı sentezini podyumuna yansıtan Çinli tasarımcı Vivienne Tam moda, teknoloji ve sanat üçgeniyle oyun kuruyor. Tasarımcı, New York moda haftasında sergilediği son koleksiyonundaki görünümlerine, hayatımıza yeni giren NFT figürlerini işliyor. Sınırların sınırsızlaştığı günümüzde markalar eğlenmenin ve teknolojinin dengesini kurabilmiş gibi duruyor.