Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
FULAR
Kendinden fularlı bluz ve gömlekler, şık ve vakur duruşuyla ofis giyiminin demirbaşlarından. Oysa, moda dünyasında bireyselliğin önlenemez yükselişiyle, fular yakalı üstlerin imajı da değişime tâbi. Gucci, değişim deyince bu sezon akla ilk gelen markalardan. Kreatif direktör Alessandro Michele, modaevinin estetik anlayışını tümden yeniliyor. Yaka çevresi ve fular kenarları fırfırla hareketlenen bu tasarım, bayrak kırmızısı rengiyle de iddiasını artırıyor.
FULAR
Ultra transparan kumaştan kesilen Gucci’nin fular yaka bluzunda, parçanın ağırbaşlı karakterinin yerini cüret alıyor. Aynı saydamlık, Peter Dundas’ın Emilio Pucci için tasarladığı son koleksiyonda da var. (Peter Dundas artık Roberto Cavalli modaevinde.)
FULAR
Tomas Maier’in Bottega Veneta için tasarladığı pudra rengi bluzsa, zarifçe uzayan incecik fularıyla minimal, kırışık dokusuyla isyankar.
VİKTORYEN
Modada Viktoryen çağı, geçtiğimiz yıl New York’taki Metropolitan Müzesinde düzenlenen Death Becomes Her sergisiyle gündeme gelmişti. 19. yüzyıldan 20. yüzyılın ilk çeyreğine dek giyilen matem giysilerine odaklanan sergi, tasarımcılara ilham vermiş olacak ki, yeni sezonda bu döneme göndermeler var: Fırfırlı yüksek yakalar.
VİKTORYEN
Alexander McQueen’in kreatif direktörü Sarah Burton, bir gülün serpilip açılışından esinlendi. Koleksiyonda, şifon, organze, dantel gibi kırılgan kumaşlar, toz pembe gibi romantik renklere boyalı.
VİKTORYEN
Bir diğer İngiliz Giles podyumunda, Deacon’ın deyişiyle sahnede 17. yüzyılda Chelsea Physic Garden’da yürüyüşe çıkmış kadınlar vardı. Daha gotik bir yaklaşımla, fırfırlı bluzları bu kez melankoliyi güce dönüştüren rugan ceketler tamamladı. Philosophy’nin yeni kreatif direktörü Lorenzo Serafini’nin ilham tahtasındaysa Brooke Shields’ın erken 80’ler görünümleri vardı. Püriten yaka trikolardan görünen dantelli yaka bluzları, bu podyumda yüksek bel jeanlar tamamladı.
BEYAZ BALIKÇI
60’lı yıllar, -dolaylı veya direkt- birçok markanın sezon koleksiyonları için referans aldığı moda dönemlerinden biri. Balıkçı yakalar, bu yıllarda A kesim elbiselerin, trikoların, koza paltoların ideal tamamlayıcısıydı.Beyaz balıkçı yaka, siyaha olan antipatisini podyuma cesur renkler yollayarak deklare eden Cedric Charlier koleksiyonunda da puzzle’ın önemli bir parçası.
BEYAZ BALIKÇI
Celebrity stylisti ve moda tasarımcısı Rachel Zoe’nun koleksiyonunda, narçiçeği renkli kap kol fermuarlı tunik ve pantolon takımın ekürileri, beyaz balıkçı yaka triko ve beyaz stilettolar.
BEYAZ BALIKÇI
Marni, militan ruhundan ödün vermeden bir vintage Hollywood pırıltısını podyuma taşıdı. Pantolon üzerine giyilen uzun kürk tunikleri, kolsuz beyaz balıkçı yaka üstler ve dev küpeler tamamladı.
KÜRK
Kürk yakaların kesiştiği tek nokta haşmetli olmaları. Zira stil olarak birbirlerinden hayli farklılar. Parisli Joseph Altuzarra'nın New York'lu markasının en iyi satan tasarımları, dış giyim parçaları. Ve Altuzarra palto ve ceketler, dev tilki kürkünden yakalarla bu sezon daha da iddialı.
KÜRK
Chitose Abe’nin tasarladığı Sacai’de, ateş rengi kürkler boyun etrafında kalın bir daire çizmekle kalmadı, tüvit ve yün paltoların gövde ve kollarına da sıçradı; Japon işi abartma sanatı.
KÜRK
Kürk yakalı tasarımlar, Dries Van Noten podyumunda eklektik bir estetik anlayışının uzantısı. Koton, kanvas, brokar, payet işliler, koyun kürkü gibi farklı karakterde dokular, sokak ve salonu bu podyumda buluşturdu; kaldı ki Belçikalı tasarımcının sezon teması, Oturaklı Pırıltı.