Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Denim pantolonlar yıllardır popülaritesiyle hüküm sürerken dikkat çeken cep tasarımlarıyla yüksek modanın ve lüksün sembolü haline geliyor.
Mücevherlerle süslenmiş denim pantolonlar geri dönüyor. Paris Moda Haftası'nda Balenciaga koleksiyonundaki parçalar arasında, diz üstü siyah stiletto botlarla eşleştirdiği, uyluktan aşağı doğru uzanan ağartılmış ve kırışık bir skinny jean pantolon sunmuştu. Dar denim pantolonun arka ceplerindeki “B” logosu dikkat çekiyordu. Yapay elmaslar pantolon cebindeki logonun tamamını kaplıyordu. Balenciaga'nın ışıltılı tasarımı, denim pantolonların bir moda anına dönüştüğü 2000’lerin başı ve ortasındaki zamanları anımsatıyordu.
2000'lerin denim pantolonları karmaşık tasarımlara ve gösterişli tekniklere sahipken günümüzde yeniden bir canlanma söz konusu. Denim pantolonlara olan ilgiyi arttıran isimlerden Stella McCartney yönetimindeki Chloé 2001 Sonbahar/Kış koleksiyonunda arka cebinde pullu bir at bulunan, ağartılmış bir denim pantolonu piyasaya sürdü. Aynı şekilde Tom Ford, Gucci’nin 1999 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için arka ceplerinde tüy detaylar bulunan bir denim pantolon tasarlamıştı. 2000’li yılların başlarında True Religion at nalı logolu kovboy tarzı dikişleri olan pantolonlar sunmuştu. Yakın zamanda ise Grammy Ödülleri için Ice Spice, Baby Phat’dan kıvrımlı kedi logosu bulunan bir denim pantolon tercih etti.
Pantolon ceplerindeki logoları, hangi markalarla aynı çizgide olduğunuzu bildirmenin bir yolu olarak da düşünebilirsiniz. 2000’lerin denim markaları, logoları pantolonun en dikkat çeken kısımları olan ceplere iliştiriyorlardı. Şu anda Jane on Jeans'i yöneten Vogue’un denim uzmanı Jane Herman ceplerdeki logolar için, “Bu, kendilerini başka bir markadan farklılaştırmanın yollarından biri” diyor. Denimin benzer görünme veya ilk bakışta tanımlanamama riskiyle karşı karşıya olduğu bir dünyada, arka cep logosu, hangi modaevine ait olduğunu ve statüsünü gösteren yıldız bir simgedir.
Demna Gvasalia, ister Balenciaga ister Vetements'in başında olsun, ister büyük boy bir kapüşonluyu mükemmelleştirerek ister çeşitli malzemelerden bir kadın çantası şekillendirerek, her zaman sıradan olanı alt üst etmeyi, klişe olanı değiştirmeyi başardı. Herman, modaevinin taşlı cepleri olan denim pantolonu konusunda “Sıradan bir cebin ötesinde olduğu gerçeği açıkça görülüyor; arka cep tasarımının kültürünün incelikli bir şekilde yorumlanması açısından ilginç olduğunu düşündüm” diyor. “Bu kelimenin tam anlamıyla arka cebin sınırlarını zorluyor.”
Herman ayrıca Balenciaga'nın arka cep sanatı olarak nakış yerine elmas taklidi kullandığına dikkat çekiyor; bu, denim tasarımının geleneklerini kırmaya sessiz bir selam niteliğinde. Herman, yapay elmaslarla işlenmiş denim pantolonun günlük bir kombinin parçası olmak için uygun olmadığını bunun yerine daha sofistike bir şıklığa hizmet ettiği fikrini güçlendirdiğini açıklıyor.