Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kişisel tarzın her zamankinden daha değişken hale geldiği moda sektöründe kravat yükselişe geçiyor.
Kravat, uzun zamandır kadın modasında güçlü bir stil aracı, çeşitli dönemlerde hem meydan okumanın hem de maskülenliğin simgesi olarak görülüyor. 1930’larda Marlene Dietrich’in kravat ve takım elbiseli görünümü, geleneksel normlara meydan okuyordu; oyuncu, özel dikim takım elbise ve kravatlarla zahmetsiz bir zarafet yayıyordu. Power suit’in hakimiyetindeki 1980’lere gelindiğinde, kurumsal ortamlardaki kadınlar, otorite ve hırsın bir ifadesi olarak keskin blazer’leri ve kravatları benimsedi. Daha sonra 2000’li yılların başında Avril Lavigne aksesuarı yeniden tanımladı ve gevşek kravatları kolsuz üstler ve ekose eteklerle eşleştirerek punk havası yarattı. Kravat kadın modasında sahneye her çıktığında farklı bir anlam taşıyor; bazen gösterişli, bazen asi ama her zaman inkar edilemeyecek kadar cesur bir tavır takınıyor.
Markalar erkek giyiminden ilham alan modanın gücünü benimseyerek, keskin, kişiye özel ayrıntılar için hiper feminen estetiklerini değiştiriyorlar. Mini eteklerle eşleştirilen gösterişli ipek kravatlardan, şık düğmeli oversize blazer’lere kadar bu yeniden diriliş, bir trendden çok daha fazlası. Trendin tohumlarının geçen yılın başlarında, ofis giyiminin dijital bir yorumu olan office siren trendiyle atıldığını söylemek mümkün. Artık ofisler tam zamanlı dönüş planlarını uygulamaya koyarken, geleneksel iş kıyafetlerinin yükselişe geçmesi tabii ki sürpriz değil.
Fotoğraf: Getty Images
Öte yandan son zamanlarda birçok moda ikonu it-girl, bu maskülen aksesuarı çağdaş modayla harmanlayarak stillerine dahil etti. Örneğin; Hailey Bieber geçtiğimiz ekim ayında Beverly Hills’teki “Rhode” etkinliğine 2025 Saint Laurent İlkbahar/Yaz hazır giyim koleksiyonundan bir takım elbiseyle katıldı. Gri kruvaze takım elbise, beyaz düğmeli gömlek ve bordo desenli kravat, erkeksi terziliğin kadınsı zarafetle birleşimini örneklendiriyordu. Ocak ayında düzenlenen 36. Palm Springs Uluslararası Film Festivali ödül töreninde Selena Gomez, erkek giyiminden ilham alan şık bir görünüm tercih etti ve blazer, pantolon, yelek ve kravattan oluşan tamamen beyaz saten bir takım elbise giydi. Kırmızı halıda poz veren moda ikonu, blazer’ini çıkarıp onunla eşleşen düğmeli yeleği ve tül gömleğiyle kaldığında, bir kadının maskülen detaylarla da şık ve göz alıcı olabileceğini kanıtladı. Dahası 2025 Altın Küre Ödülleri’nde oyuncu Ayo Edebiri, Loewe marka büyük beden gri bir takım elbise giyerek Julia Roberts’a saygı duruşunda bulundu. Retro esinti ile modern zarafetin bir karışımını yakalayan, klasik bir kravatla eşleştirilen kruvaze bir blazer ve geniş paçalı bir pantolon buna yetiyordu. Bu örnekler, çağdaş moda ikonlarının, kravatlarla hem güçlü hem de şık görünümler yaratarak geleneksel normları nasıl yeniden tanımladığını gösteriyor.
Saint Laurent 2025 İlkbahar/Yaz, Fotoğraf: Splash News
Kadın modasında kravat kullanımının yeniden canlanmasından yola çıkan ünlü markaların 2025 İlkbahar/Yaz hazır giyim koleksiyonlarında, bu trendin yenilikçi yorumları sergilendi. Saint Laurent’ın kreatif direktörü Anthony Vaccarello, 2025 İlkbahar/Yaz hazır giyim koleksiyonunda hem güç hem de zarafet yayan bir seri oluşturmak için markanın kurucusu Yves Saint Laurent’ın kişisel tarzını derinlemesine inceledi. Koleksiyonda kruvaze ceketler, geniş paça pantolonlar ve retro kravatlarla eşleştirilen şık gömleklerden oluşan kusursuz kesim takımlar yer alıyor ve 80’lerin başındaki iş estetiğini çağrıştırıyordu. Renk paletinde antrasit, siyah ve mürdüm tonlarının hakim olması koleksiyonun otoriter tonunu güçlendiriyor. Geniş kravatlar ve cesur parçalar gibi aksesuarlar kombinleri tamamlayarak Saint Laurent’ın öncülük ettiği çift cinsiyetli estetiği güçlendiriyor. Bu koleksiyon, geleneksel anlamda zarafetten öte, kontrol ve güçle ilgili parçalar sunarak, erkeksi terziliğin kendinden emin bir şekilde benimsenmesini vurguluyor. Trendi yansıtan diğer bir örnekse klasik Amerikan tarzını çağdaş dokunuşlarla birleştiren Polo Ralph Lauren. Rahat denim görünümlerle eşleştirdiği kravatlar stile sofistike bir duygu yüklerken, sarı keten gömlekle kombinlenen çivit mavisi örme kravat, maskülen ve vakur stilin aslında eğlenceli ve spor olarak da yorumlanabileceğini gösteriyor.
Casablanca, 2025 İlkbahar/Yaz hazır giyim koleksiyonunda, geleneksel erkek giyim unsurlarını markanın kendine özgü canlı estetiğiyle birleştiren kravatlar kullanarak farklı görünümler sergiledi. Bunlardan ilki oversize lacivert çizgili kruvaze bir ceketi açık mavi bir gömlek ve kravatla birleştiren görünümdü. Diğer görünümde ise plus size bir manken açık mavi kruvaze bir ceket, hardal tonlarında çizgili gömlek ve aynı desenli bir kravatla Casablanca’nın renkli, eğlenceli ve çocuksu ruhunu dengeliyordu. Nicolas Ghesquière’nin yaratıcı yönetmenliğindeki Louis Vuitton’un 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, klasik terziliğe selam vererek fütüristik temaları araştırdı. Her ne kadar belirli kravat örnekleri ayrıntılı olarak detaylandırılmamış olsa da kadınların boynundaki bağlama şekilleri kravat kullanımını oldukça çağrıştırıyordu.
Kravatlar maskülen ve feminen moda arasındaki çizgiyi bulanıklaştırmaya devam ettikçe, güvenin, bireyselliğin ve zamansız zarafetin bir ifadesi olarak kullanılmaya devam edecek. Ancak bu trend moda tarihinde geçici bir durum olarak mı kalacak yoksa geleneksel erkek giyim unsurlarının kadınların gardıroplarında kalıcı bir demirbaş haline geldiği yeni bir dönemin başlangıcına mı sebep olacak, işte bunu zaman gösterecek.