Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
2010’lu yılların kırmızı halı trendi peplum -bir parçanın belindeki fırfırlı, balon veya pileli kumaş katmanı- pamuk, yün veya tafta gibi kumaşlardan tasarlanarak günlük parçalara geçiş yaptı.
Jil Sander’ın kreatif direktörleri Luke ve Lucie Meier, 2024-25 Sonbahar/Kış koleksiyonunda “sarıp sarmalayan” hislerin peşine düşerek balon gibi şişirilmiş kol detaylarından küreyi anımsatan ve neredeyse keskinliği olmayan dış giyim parçalarına kadar zengin, vurgulu hacim oyununa odaklandı. İlk üç görünümdeki kırmızı, yeşim yeşili ve çikolata rengi takımda omuzdan kollara doğru bombeli, belde daralıp basen hizasından itibaren genişleyen yumuşak bitişli ceketler modaevinin minimalist çizgisine yeni bir yaklaşımdı. Koza hissini veren kapitone takımlar, siluetlerin silikleştiği çift katmanlı paltolar ve balon kol ceketler Meier çiftinin samimi hislerinin göstergesiydi.
Loewe 2024-25 Sonbahar/Kış, Vogue Runway
Yüksek moda, 2024-25 Sonbahar/Kış sezonunda bazı terzilik tekniklerini kullanarak siluetlerin aura’sını yükseltti. Örneğin 2010’lu yılların kırmızı halı trendi peplum -bir parçanın belindeki fırfırlı, balon veya pileli kumaş katmanı- pamuk, yün veya tafta gibi kumaşlardan tasarlanarak günlük parçalara geçiş yaptı. Jacquemus’ün göğüs hizasından başlayan dökümlü ve kıvrımlı üstleri kloş etekle tamamlanınca peplumun stildeki özgüveni pekişti. Altuzarra’nın asimetrik kesim üstünde hem drape hem de peplum kullanılarak hacim konusunda sofistike kazanım gözetilmişti. Marques Almeida lacivert parlak kumaştan devasa peplumlu üstü, gece şıklığı ile günlük stili birbirine entegre etti. Tasarımda sanatsal ve ilerici teknikleriyle tanıdığımız Pieter Mulier, Alaïa’nın son koleksiyonunda yüksek modayla sanatı birleştirerek markaya has bir enstalasyon sundu. Çözülmüş ilmek hissi yaratan siluetler zekice kurgulanmıştı ve model yürürken bedenin üzerinde en ufak bir açık dahi vermiyordu. Deri şeritler ve yün iplik kümesinden tasarlanan peplum kemerler dahiyane bir vizyonun ürünüydü ve Mulier’nin It parça çıkarma motivasyonunun göstergesiydi. Düzinelerce kumaşın bir kitap misali bir araya gelerek elbise formuna dönüşmesi doku ve hacim sanatının doruk noktasıydı.
Son olarak hacim oyunu balon gibi şişirilmiş görünümlerle desteklendi. Coperni’nin balon etek elbiseleri 1987 yılında Lady Diana’nın olay yaratan çizgili balon etek elbisesini anımsatıyordu; Loewe’de balon efekti kemerli üstler, elbise, deri ceket pantolonlarda pompa etkisi yaratmıştı. Molly Goddard, Connor Ives, Simone Rocha, Cecilie Bahnsen bu oyuna romantik çerçeveden yaklaşarak balon siluetleri cüretkar kıldı.