Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Konforlu ve güvenilir, tam teçhizatlı bir daire içerisinde kişiselleştirilmiş otel hizmeti sunan "Serviced Residence" kavramı Türkiye için oldukça yeni. Bu konseptin ilk örneği Somerset Maslak İstanbul'un genel müdürü Mine Tan Balto'dan yükselen konaklama trendlerini ve Somerset Maslak Istanbul'un felsefesini dinliyoruz.
"Konforlu ve güvenilir, tam teçhizatlı bir daire içerisinde kişiselleştirilmiş otel hizmeti" sunan "Serviced Residence" kavramı Türkiye için oldukça yeni. Bu konseptin ilk örneği Somerset Maslak İstanbul'un genel müdürü Mine Tan Balto'dan yükselen konaklama trendlerini ve Somerset Maslak Istanbul'un felsefesini dinliyoruz.
İstanbul’daki 5. Yılınızı kutluyorsunuz. Konuklarınızın sizi tercih etmesinde rol oynayan faktörler nelerdir? Bugüne kadarki süreci nasıl değerlendirirsiniz?
Bağlı olduğumuz Singapur kökenli konaklama operatörü the Ascott Limited’in bu segmentteki global başarısını yadsıyamayız. Buna ek olarak, Türklerin kökenlerinden gelen yatkınlık sayesinde “misafir ağırlama sanatı”nı çok iyi icra ettiğini düşünüyorum. Zincirimizin global uzmanlığını, ekibimizin lokal tecrübesi ile çok doğru bir şekilde harmanlayabildik. Lokasyonumuz uzun dönem konaklama yapmak isteyen misafirlerimiz için çok elverişli, şehirde bir çok noktaya kolaylıkla ulaşabildiğiniz gibi, büyük ve gelişmiş bir kompleksin içinde olmanın avantajlarından da misafirlerimiz fazlasıyla yararlanabiliyor. Tüm bu unsurların bu segmentte bizi en çok tercih edilen marka yaptığını söyleyebilirim.
WTA ödülünü dört kez üst üste kazandınız. Bu önemli ödülü kazanmanız ve bu başarının arkasında neler yatıyor, sırrınız nedir?
Somerset Maslak Istanbul, the Ascott Limited’in ilk yatırımı ve açılışımızın 2. Yılından itibaren 4 yıl üst üste bu ödüle layık görülerek, sektörün önde gelen turizm oyuncuları ile pandemi sonrası normalleşmeye başlayan sektörümüzün yeniden yükselişini kutlamak gerçekten paha biçilmez. Bu, ekibimin tüm bu süreçte gösterdiği özveri ve sadakatin de bir göstergesi. Otelcilikte tek kişilik bir başarı yakalamak mümkün değil, bu ivmenin en önemli payının hep birlikte başarma, yaratma, vazgeçmeme, savaşma, sahip çıkma ve birlikte büyüme ruhuna sahip olduğum değerli ekip arkadaşlarım olduğu kesin. Yeni bir konsepti yeni bir ülkeye adapte etmek kolay değildi, ancak zincirin yüksek standartlarından ve ülkemizin dokusundan ödün vermeden iş modelimizi herkese başarıyla kabul ettirebildik. Ve bu liyakat, The Ascott Limited’in ve bir çok yatırımcının Türkiye’deki büyüme hedeflerini de destekledi. Özellikle pandemi sonrası, iş modelimiz bir çok yatırımcının dikkatini çekti ve büyüme amaçlı yoğun görüşmeler devam ediyor.
Turizm- otelcilik sektöründe üst düzey bir yöneticisiniz. Sektörde kadınlar nasıl konumlanıyor?
Turizm sektöründe kadınlar genellikle orta düzey yönetici seviyesinde yer alıyorlar. Bunun tabii farklı nedenleri var. Aile kurma ve çocuk yapma isteği ya da mesleki zorluklar gibi… Sektörün yükselmek isteyen kadın çalışanları desteklemediği aşikar. Diğerlerinden daha çok çalışıp çabalayarak ve kendinizi daha çok ispat etmeye çalışarak kalıcılığınızı sağlamanız gerekiyor. Kadınlar genel olarak tüm sektörlerde iş ve aile hayatı dengesini kurmak için çok fazla fedakarlık yapıyorlar. Çünkü eşitlik, sadece kadının çalışma hayatına girmesiyle olmuyor. Evdeki işlerin ve çocuk bakımının da aile içinde eşit paylaşımı gerekiyor. Ama durum pek çok evde böyle değil maalesef. “Hedeflerime ulaştım” demek bence kimse için mümkün değil. Bir hedefe ulaştığınızda zaten kendinize yeni bir hedef koyuyorsunuz. Ayrıca kadınların sağ beyin kullanımı, duygusal zekaları, daha verici olmaları, hizmetkar liderlik güdüleri sayesinde kolay uyum sağlamaları, fasilitasyon yetenekleri, empatik iletişimleri özellikle ekip ve müşteri yönetiminde onların her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de avantajlı ve daha etkin bir konuma gelmelerini sağlayabilir.
“Serviced apartment / Serviced residence” konseptinin gün geçtikçe daha da ilgi gördüğünü söyleyebiliriz. Bu konsepti siz nasıl yorumlarsınız, konukların bu konsepti tercih etmesinde rol oynayan faktörler nelerdir?
The Ascott Limited, merkezi Singapur’da olup, dünyanın en büyük emlak yatırımı şirketlerinden Capitaland’in konaklama divizyonudur. Dünya genelinde 200 şehre yayılmış 800 işletmesi ile servis rezidans yani rezidans otel segmentinde lider konumdadır. Ascott’un markaları arasında Ascott, Citadines, Somerset, Quest, the Crest Collection, La Clef, lyf , Oakwood, Fox, Harris, Pop, Vertu, Yello ve Préférence hotels yer alıyor. “Serviced Residence” konsepti Türkiye için yeni bir kavram, biz işletmelerimizi otel daireleri olarak da adlandırıyoruz. Konforlu ve güvenilir, tam teçhizatlı bir daire içerisinde kişiselleştirilmiş otel hizmeti sunuyoruz.
Bu konsepti daha çok kimler tercih ediyor?
Ana segmentimiz iş için seyahat eden üst düzey misafirler ve proje bazlı veya iş amaçlı uzun dönem konaklayan aileler ancak günümüzdeki değişken ekonomik ve çevresel faktörler göz önüne alındığında, bizler de hedef gruplarımızı gözden geçirerek, çeşitlilik kazandırıyoruz ve ana segmentimiz olan uzun dönem konaklamalardan vazgeçmeden, kısa dönem konaklamalara da ev sahipliği yapıyoruz.
165 otel dairesi, kahvaltı salonu, kütüphane, spor salonu, misafir salonu, yüzme havuzu ve çocuk oyun odası ile hizmet veriyoruz. Misafirlerimiz, stüdyo dairelerden dört yatak odalı dairelere ve Dublex Penthouse suitelere kadar 7 farklı oda seçeneğini değerlendirebiliyorlar. Her biri, “ev hissi” vermek için tasarlanan geniş daireler terasları hariç 47 ila 150 m2 büyüklüğünde ve dairelerin %95’inde geniş teraslar, tümünde ise tam teçhizatlı mutfak, ayrı oturma ve yemek odaları da bulunuyor. Kullanıma hazır eşyalı odalarda, kısa dönemler için günlük ve uzun dönemler için planlı oda temizliği veriliyor.
İstanbul da dünya üzerindeki önemli metropollerden biri. Turizm- otelcilik sektörü ve konaklama imkanları olarak İstanbul’un konumu nedir?
İstanbul ağırladığı misafir profili anlamında çok çeşitlilik gösteren bir şehir. Leisure dediğimiz tamamen turistik amaçla şehre gelenlerden, iş amaçlı seyahat edenlere kadar her amaç için dünyanın her yerinden misafir ağırlayan bir metropol. Eskiden sadece Amerika ve Avrupa ağırlıklı pazarlarda aktif iken son yıllarda Güney Amerika’dan Orta Doğu’ya, Rusya’dan Afrika’ya cok farklı pazarlardan misafir ağırlamaya başladı. Bu yeni pazarlarda kalış süreleri daha uzun bu nedenle “evden uzakta ev” konseptinde daha geniş ve daha donanımlı ama aynı zamanda otel konforunu ve servisini de alabilecek mekanlara ihtiyaç arttı. Somerset Maslak, İstanbul’da bu boşluğu dolduran ve talebi karşılayan ilk markalardan. The Ascott Ltd. De dünyada bu işi en iyi yapan şirketlerden biri dolayısı ile İstanbul pazarına segmentinde bu kadar iddialı bir marka ile girmek çok anlamlı oldu. Pazardaki artan talebi göz önüne alan bir çok yeni marka da gözünü İstanbul’a dikti diyebiliriz. Armani rezidans’tan Four Seasons Private Residence’a kadar birçok marka şehre geldi ve geliyor. Bu bizim için mutluluk verici bu sayede İstanbul’daki bu segmentin pastası büyüyor ve her marka kendi pazarlama faaliyetleri ile İstanbul’u tüm dünyaya duyuruyor.
Gerçekleşmesini planladığınız yeni proje ve çalışmalar var mı?
Hale hazırda imzalanmış üç yeni otel projemiz ve sonuçlanmaya yakın bir çok görüşmemiz mevcut. 2023-2025 yılları arasında kontrollü bir büyüme öngörülüyor. Bahsettiğim üzere, iş modelimiz oldukça gözde. Ve yatırımcılar bu konuda the Ascott Limited’in liderliğinin farkındalar.