Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Londra merkezli Gürcü tasarımcının ilk koleksiyonu 2025 Pre-Fall koleksiyonu olacak.
Londra merkezli Gürcü tasarımcı David Koma, Blumarine'in yeni kreatif direktörü oldu. Şirket, bir önceki kreatif direktör Walter Chiapponi'nin bir sezon sonra Mart ayında ani bir şekilde ayrılmasının ardından bugün bunu duyurdu. Koma, 2025 Pre-Fall koleksiyonunu gelecek yılın Mayıs/Haziran aylarında sunacak.
Kırmızı halı ve özel gün giyimiyle tanınan Koma, 2009 yılında Londra merkezli kendi adını taşıyan moda evini kurdu ve heykelsi, cesur silüetleri için sağlam bir müşteri kitlesi oluşturdu.
“David Koma'nın estetiği beni en başından itibaren yakaladı. David'in, karakteristik vizyonu ve stilistik duyarlılığı sayesinde Blumarine'in kodlarını mükemmel bir şekilde yorumlayabileceğinden eminim” diyor Blumarine'in sahibi olan holding şirketi Exelite'ın tek direktörü Marco Marchi yapılan açıklamada.
Blumarine'in çalkantılı bir yakın tarihi oldu. 2019-2023 yılları arasında marka, Blumarine'e viral olan kelebek atlet, düşük bel jean ve metalikler gibi popüler bir Y2K estetiği getiren eski yaratıcı yönetmen Nicola Brognano tarafından bir nebze canlandırıldı. Brognano'nun Ekim 2023'teki ayrılışının ardından Blumarine, daha önce Tod's'un yaratıcı yönetmeni olarak görev yapmış olan Chiapponi'yi atadı ve markayı daha olgun, klasik bir yola soktu. Chiapponi'nin ilk (ve son) koleksiyonu daha romantik bir yöne gitti, ancak uyum eksikliği nedeniyle eleştirildi. Koma yönetiminde, daha zarif bir dokunuşla da olsa Brognano'nun yüksek oktanlı ihtişamına geri dönmesini bekleyebiliriz.
Koma bir açıklamada, “Blumarine, her zaman hayranlık duyduğum eşsiz bir tutku, zamansız ihtişam ve zarafet karışımını temsil ediyor ve markanın görkemli tarihindeki bir sonraki bölümü yazabilmek benim için bir onur” diyor ve devam ediyor: “Blumarine'in zengin yaratıcı mirasını kutlarken aynı zamanda kendi modern vizyonumu da katmak için heyecanlıyım. Markanın kadınsı estetiği bende derin bir yankı uyandırıyor ve bu yolculuğu inanılmaz derecede otantik hissettiriyor. Bu saygın markada heyecan verici yeni bir inovasyon ve yaratıcılık dönemini başlatarak izleyicilerimize ilham veren ve onları büyüleyen koleksiyonlar yaratmaya hevesliyim.”