Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Eski Polo Ralph Lauren tasarımcısı, Hedi Slimane'in yedi yıl boyunca sürdürdüğü pozisyona geçiyor.
LVMH'nin sahip olduğu modaevi Celine, Çarşamba günü Michael Rider'ın yeni kreatif direktör olarak atanacağını duyurdu. Rider, 2025 yılının başında görevine başlayacak. Açıklamaya göre, Rider, Celine koleksiyonlarının tüm yaratıcı sorumluluğunu üstlenecek; bu koleksiyonlar kadın giyimi, erkek giyimi, deri ürünler ve aksesuarlar ile haute couture'u kapsıyor.
Celine CEO'su Severine Merle, “Michael'ı Celine'e geri kabul etmekten mutluluk duyuyorum; bu maison'u yakından tanıyor. Michael'ın vizyonu, yaratıcı yeteneği ve Celine'in mirasıyla güçlü bağlantısı, maison'un uzun süreli bir başarıyı sürdürmesi için doğal bir seçim olmasını sağlıyor,” dedi. Rider, “Celine, kalbime çok yakın değerlere sahip bir maison ve üzerinde inşa edilecek güzel bir mirasa sahip,” açıklamasını yaptı.
Peki Michael Rider kimdir? Rider aslında Paris moda sahnesinde tanınan bir isim, zira Balenciaga’da Nicolas Ghesquière’ın yanında çalışarak deneyim kazandıktan sonra, Phoebe Philo’nun Celine’i minimalist, entelektüel ve üst segment bir konumda yeniden yapılandırmasında önemli bir rol oynadı. Dolayısıyla Rider'ın Celine'e gelişi, bir nevi eve dönüş niteliğinde. Philo ile 10 yıl boyunca markada çalışan Rider, 2018'den beri ise Polo Ralph Lauren'in kreatif direktörüydü ve geçtiğimiz Mayıs ayı sonunda Ralph Lauren'dan ayrılmıştı.Rider, Polo Ralph Lauren'de Polo etiketini yıllardır olmadığı kadar belirgin hale getirdi, markanın preppy mirasını oldukça parlattı.
Selefi Slimane ise Philo'nun ayrılışından sonra 2018 yılında Celine'in sanatsal, yaratıcı ve imaj direktörü olarak atanmıştı. Daha önce Saint Laurent ve Dior Homme'da çalışan Slimane'ın Céline'deki ilk icraatlerinden biri "e" harfinin üstündeki aksanı kaldırarak yeni bir logo tanıtmasıydı. Bu yeni logo ve markadaki ilk defilesi olan 2019 İlkbahar/Yaz koleksiyonu ile markanın imajını sert bir şekilde değiştirdiği konusunda tartışmaların fitilini ateşlemişti. 2019-20 Sonbahar/Kış koleksiyonu ile “burjuva Fransız kız” imajına yönelerek bu tartışmaları dindirmişti diyebiliriz. Slimane, görev aldığı süre boyunca basından uzak durmasıyla da biliniyor.