Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda arama platformu Lyst, yılın en çok aranan moda terimlerini araştırdı.
Yılın sonuna gelindiğinde, o yıl sonuna kadar yapılmış ne var ne yok bir bir listelenip, gün yüzüne çıkarılıyor. En çok kazanan modeller ve Instagram'da en beğenilen markaların yanı sıra, moda arama platformu Lyst bu kez de, yılın en çok aranan moda terimlerini araştırdı.
Listenin ilk sırasında 'power' kelimesinin olması; bir eksikliği mi belirtti; yoksa Vetements, Saint Laurent ve Balenciaga'da gördüğümüz güçlü takım elbiselere bir atıfta mı bulundu?
İkinci sırada yer alan 'woke' kelimesi, bu yaz kendini Oxford sözlüğüne ekledikten sonra, Dior'un 'We should all be feminst' tişörtüyle belki de aktivistliğin uyanışı oldu.
'Ugly'nin bu liste için şaşırtıcı bir kelime olduğunu düşünebilirsiniz, ancak markalar bu yıl çirkin şıklığı için ekstra mesai harcadı. Trendin öncüsü şüphesiz, Balenciaga podyumları oldu. Ikea çanta ve Crocs ise, trendi şampiyonluğa dönüştüren en önemli ögelerdendi.
Moda Devrimi Haftası'nda yüksek modanın en iyi markalarının etik olmadığının, ortaya çıkmasının ardından, konuyla ilgili haberler birbirini takip etti. Gucci, gelecek sezon kürkü kaldırma kararı aldı, Pamela Anderson, Kim Kardashian’a, gerçek kürk giymeyi bırakmasını söyleyen bir mektup yazdı. Tüketiciler de, bu konuya ilgilerini, listede ilk 10’da yer alan 'vegan' kelimesini aratarak doğrulamış oldu.
Gelecek sene podyumda daha çirkin bir moda görmek istemeyebilirsiniz, ancak umuyoruz ki, markalar 2018'de daha etik davranmaya doğru bir adım daha atarlar.
Listedeki ilk 10 kelime; Power, Woke, Statement, Floral, Millennial, Extra, Masculine, Cult, Ugly, Vegan.