18 Aralık 2015

New York Moda Haftası’nda Köklü Değişim

YAZI: İNAN KIRDEMİR

Yıllardır moda dünyasının en köklü ve en prestijli er meydanı olarak özel tutulan moda haftaları, The Council of Fashion Designer of America’nın Boston Consulting Group ile birleşmesiyle radikal bir değişime uğrayabilir. Moda editörleri, blogger’lar, satın alma uzmanları ve ön sıraların vazgeçilmezi ünlülerle modanın en ayrıcalıklı etkinliğinin kapılarını halka açma ihtimali oldukça yüksek. Tüketiciyle direkt ve birebir kurulan bir iletişim formülünü deneyimlemek isteyen CFDA’nın yönetim başkanı Diane von Furstenberg, son zamanlarda gerek tasarımcılar, gerekse alıcılar arasında genel bir memnuniyetsizlikten bahsediyor. Gelişen teknoloji ve sosyal medya sayesinde, defilelerinin sezonun temel mesajını basın ve alıcılar yoluyla verme geleneğinden giderek uzaklaştığını, koleksiyonların basında yer almadan sosyal medya üzerinden paylaşıldığını düşünen CFDA yetkililerine göre, moda dünyasının kapılarını herkese açmak, atılabilecek en dinamik adım.

DKNYFotoğraf: Indigital

ETİKETLER: NEW YORK MODA HAFTASI , CFDA , DİANE VON FURSTENBERG , BOSTON CONSULTİNG GROUP