23 Aralık 2014

Lastik Çizmelere Yüksek Topuklar

YAZI: SUZY MENKES

Yeni çıkan Paddington filmini izlemeye gittim ama ne Downton Abbey'den Hugh Bonneville'in oynadığı baba rolünü ne de Nicole Kidman'ın kötü bir karakteri canlandırmasını merak ettiğim için. 
 
Ayı Paddington lastik çizmeleriyle  
 
 
Favori sevimli arkadaşımın nasıl olduğunu görmeye gittim. Cevap şu ki Paddington, yün montunun içinde ve kafasında bir marmelatlı sandviçi saklayabilecek kadar büyük keçe şapkasıyla gayet iyi gözüküyordu. 
 
Ama Paddington'ın stilinin önemli bir parçası olan, genelde sarı veya kırmızı renkteki lastik çizmeleri neredeydi? 
 
Regent Street'teki Hunter mağazası. 
 
Paddington'ı yapanlar lastik çizmelerin şimdilerde en moda ayakkabı olarak Jimmy Choo'lara, Loubou'tinlere ve Manolo'lara meydan okuduğunu bilmiyor olamazlar. 
 
Paddington'ın istediğini elde edebilmesi için Londra Regent Street'teki Hunter'a gitmesi yeterli olacaktı halbuki. İçeride, yeşil çalılıklarla kaplı duvarların, Viktoryen bir veranda gibi döşenmiş zeminin, manzarlarla hava durumu raporlarının yansıtıldığı projeksiyonların arasında bir dizi yeşil, siyah, pembe ve turuncu bot bulunuyor. 
 
Regent Street amiral mağazasının içi.  
 
Paddington'ın izci montu bile, ki yetişkin beden ölçülerinde mevcut, bu köklü İngiltere markasının yeniden dirilişinin bir parçası. 
 
Regent Street, Hunter mağazasının içi. 
 
Hunter'ın sahalardan moda dünyasına adım atmasının ardındaki kreatif direktörü Alasdhair Willis'in, çocukluğunun Yorkshire'ından Londra'ya taşınması bile yeni mağazanın atmosferini belirlemiş aslında. 
 
Regent Street, Hunter mağazasının içi. 
 
Farklı ölçüler ve renklerdeki lastik çizmelerin arasındaki bankta oturan Alasdhair "İngiltere'nin kırsal kesiminin şehre taşınması referansını çok iyi bir şekilde hissedebilirsiniz, bu basit ama etkili bir konsept." diyor. Daha sonra bana avlanma, ateş etme ve balık tutma düşüncesine çok ters düşen bir şey gösteriyor: Topuklu Hunter wellington çizmeleri. 
 
Regent Street amiral mağazasının içi. 
 
2005'te Kate Moss'un Glastonbury müzik festivali için seksi kot şortuyla beraber lastik çizmeler giymesini Hunter'ın moda dünyasında ilk kez sansasyon yarattığı an olarak görüyor. Marka aslında 1856 yılında kurulmuş; at yarışlarında botlar giyen Kraliçe ve Edinburgh Dükü tarafından iki adet kraliyet yetkisi elde etmiş.   
 
Hunter Original topuklu çizmeleri. 
 
Marka, sadece ayakkabılarıyla bilinse de bu sene eklenen yün montları, şişme ceketleri ve trençkotlarıyla ve bir ambara benzeyen zemin katıyla sizi kırsal bir havaya sokuyor. Alasdhair, daha dün markanın çizmeleri, bir markette tuvalet kağıtlarının yan tezgahında satılırken bugün satışların %22'sinin şık dış giyime kaymış olmasından son derece gururlu. 
 
Ancak eğitimi güzel sanatlar alanında olan tasarımcı, yoktan var etmeyi işinin gerekleri arasında görüyor. Ayrıca müdavim müşterilerini kaybetmemenin de çok önemli bir ayrıntı olduğunu belirtiyor.  
 
Hunter mağazasının zemin katı. 
 
Tasarımcının ana fikri markayı çeşitli kategorilere bölmekti. Bunlardan bir tanesi çizmelerin ağırlıklarında ve yapılarında farklılıklar sunan ve daha şehirli bir havası olan "Hunter Original", diğeri daha çok açıkhava etkinliklerine hitap eden ve örneğin CairnGorm'a dağ yürüyüşüne çıkmak için daha teknik bir şekilde tasarlanmış ürünler içeren "Hunter Field".  
 
Hunter mağazasının dış kısmı. 
 
Alasdhair, şehir-dışı zamanını eşi Stella McCartney ve dört çocuğuyla beraber Worcestershire'da "çamur içinde, ve tepelerde kilometrelerce yürüyerek" geçiriyor, tıpkı kendi çocukluğunda ablalarıyla atlarını gezdirmesi ve babasıyla tepelerde yürüyüşe çıkması gibi. 
 
Mağazadaki çocuk bölümü. 
 
Tasarımcı, Hunter'ın lastiğinin teknik olarak yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini düşünmüş; çizmelerin ağırlığı azaltılmış, ekstra karbon ve bambu astar eklenmiş. 
 
Hunter'ın kreatif direktörü Alasdhair Willis, Londra Regent Street'teki ilk küresel Hunter amiral mağazasında elinde bir çift topuklu wellington çizmesiyle. 
 
2012'de Searchlight Capital Partners tarafından köklü markayı çağdaşlaştırma ve daha fazla kişiye ulaştırma görevi verildiğinde, Alasdhair Willis markayı Londra Moda Haftası podyumlarına taşımaktan çok daha fazlasını yaptı. Yeni mağazalar New York Soho'da, Asya'da, Kanada'da ve dışarıdan gelen markalara daha açık olan Almanya'dan başlayarak Kıta Avrupasında görücüye çıkacak.  
 
Suzy ve Alasdhair Willis bir çizme çekeciğiyle. 
 
Ama asıl amaç markayı, geçmişe saygı duyacak, bugünü ve geleceği temsil edecek yeni bir noktaya getirmek- bu yüzden de dağ yeşilliklerinden oluşan dijital efektler var ve iki katlık dev LED ekranda manzara görüntülerinden moda defilelerine ve müzik festivallerine kadar birçok farklı şey gösteriliyor
 
Kate Moss 
Fotoğraf hakkı: Getty 
 
Dev LED ekran 
 
Ve hava durumu. Met Office ile yapılan bir anlaşma sonucunda, hava durumu dev LED ekranlara yansıtılıyor. Bütün bunlar, havada süzülen bulutlar veya asansörde cıvıldayan kuşlar gibi birçok dijital efektin bir parçası.  
 
Alasdhair "Yapılan hata geçmişe çok fazla güvenmek, iş dediğin geleceğe yönelmek üzerine olmalı" diyor. "Bütün her şey, uzun vadede doğru olan şeyi yaparak, emanet alınan mirasa saygı duyarak, uygulanabilir her şeyi uygulayarak yerine getirilen bir sorumluluk seviyesiyle ilgili. Geriye değil, ileriye gitmek."  
 
Ve o gelecek, gökkuşağının her rengine boyanmış lastik çizmelerde gizli. Her ne kadar çamura batmak için tasarlanmış olsalar bile.  
 
 

ETİKETLER: SUZY MENKES , HUNTER