Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
amfAR dahil dünyanın en prestijli etkinliklerinin arkasında onun ekibi var. The İndependents Group ve Karla Otto Ajansı İletişim ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Julien Dufour eğlence sektörünün sahne arkasında nasıl çalıştığını anlatıyor
Platformu ve cinsi fark etmeksizin, iyi bir eğlence ürünü nasıl yaratılır?
Aslında bütün mesele farklı kitleler için farklı ilgi noktaları yaratabilmekte. Günün sonunda her ne kadar ortaya bir ürün çıkarıyormuşuz gibi gözüksek de yapmaya çalıştığımız bir topluluk yaratmak. Ve bunu yaparken de çok iyi bir şekilde cevap bulman gereken birkaç soru var: Bu topluluğa nasıl konuşacaksın? Ulaşmaya çalıştığın grup kendi arasında nasıl konuşuyor? Onların içinde olduğu evreni en ince detaylarına hakim misin? Konular ve platformlar değişebilir ama bu yaklaşım değişmeyecek. Örneğin tasarımcıların zaten halihazırda sahip olduğu güçlü bir DNA var, onlarla ve onlar için konuşurken nasıl hareket edeceğin önemli bir konu. Burada doğru adımlar çok önemli, doğru evlilikleri yapabilmek, doğru markalar ile doğru platformları buluşturabilmek seni başarıya götürür. Örneğin yakın zamanda üzerine çalıştığımız Emily in Paris ve Egonlab iş birliği buna örnek, doğru yerde doğru konuyu konuştuk. Bugün sosyal medyanın gücü tartışılmaz evet ama işler dışarıdan gözüktüğünden farklı. Sosyal medyada başarı sağlamanın anahtarı iyi bir sosyal medya analizi yapmaktan geçiyor. Bir kişi ile çalışacaksak önce detaylı bir şekilde onun varolduğu platformlara bakıyoruz, bu kişi kimi seviyor ve kim tarafından seviliyor. Bu sonrasında o kişi veya marka için sinerji yaratabilmek adına da bize bir sürü bilgi vermiş oluyor. Topladığımız bu bilgilerle bir etkileşim alanının kürasyonunu yapıyoruz ve bu da bir eğlence ürünü haline geliyor aslına bakarsan. Benim bu noktada önemsediğim bir konu da bunu yaparken sosyal etki yaratabilmek. Örneğin ANDAM ödülleri ve Nathalie Dufour ile yakın bir şekilde çalışmayı çok önemsiyorum. Soyadlarımız aynı olsa da bir aile bağımız yok (Gülümsüyor). Zira bugün basına veya kanaat önderlerine konuşmuyorsun, böyle ayrımlar artık yok. Bir topluluğa konuşuyorsun. Hepsi birbirinden farklı da olsa genç yeteneklere verilen destek eğlence sektörü için önemli. Bu artık hepimiz için daha önemli, hepimiz bunu her zamankinden daha çok önemsiyoruz. Bu konuya önem verirsek eğlence sektörünün eğlence ürünleri kendilerini organik bir şekilde işleyen sosyal bir platform içinde var edebilir.
Karla Otto tarafından gerçekleştirilen Laila Gohar'ın Design Miami enstalasyonu
Her şey senin için nasıl başladı?
Karla Otto’daki görevimden önce bir çanta markasının lansmanı için çalışıyordum. Çanta Kim Kardashian, Denise Richards, Kristine Cheoweth ve Carmen Electra gibi isimler tarafından kullanılınca büyük bir başarıya imza attı. Buna olanak sağlayan arkadaşım Simon Huck’ın bu başarıdaki payı es geçilemez. Bu 2011 yıllarında tekabül ediyor. Ardından bir erkek giyim markasının lansmanını yaptım, ve orada görevim iletişim, satış ve de saha operasyonunu yönetmekti. O zaman yetilerimin daha çok iletişim ve satışta olduğunu anlayıp buna odaklanmaya karar vermiştim. Marka iyi para kazanmıyordu ve benim de evimin faturalarını ödemem gerekiyordu. Karla Otto’da çalışmaya başladım. Karla Otto’nun CEO’su Alexander Werz üzerine çalıştığım bu erkek giyim markasını görmeye geldiğinde bana Karla Otto aracılığıyla hizmet vermek yerine beni hemen işe aldı. Böylece Karla Otto’nun Etkinlikler bölümünde işe başlamış oldum.
The Clos19 X Refettorio Felix Super Club Serisi Yemeği
Sence çocukluğundan herhangi bir anı bugün yaptığın işe dair bir ipucu veriyor muydu?
Çok genç yaştan itibaren ailemin katıldığı ve organize ettiği davetlere büyük ilgi duyuyordum. Bu davetler gerçekleşmeden hemen önce annemin ve babamın ne giydiklerini kontrol ederdim. Bu davetler bizim evimizde gerçekleşince de gizlice davetlilerin ne giydiklerine bakardım. Bir de evin ne ölçüde kalabalıklaştığını analiz ettiğimi hatırlıyorum. 15 yaşına geldiğimde ve ailem hafta sonları evde olmadığında artık kendi partilerimi organize ediyordum. Bu davet işi bayağı büyüyüp durum ciddi bir hal alınca ailem de olan biteni fark etti. Bu sefer onların izniyle kendi resmi davetlerimi organize etmeye başladım (Gülümsüyor). Annem harika büfeler hazırlıyordu, ben de sıfırdan bir davetli listesi oluşturuyordum.
1 Moncler Pierpaolo Piccioli Çekimi
İşinde seni en çok ne heyecanlandırıyor?
Benim işimdeki en heyecan verici konu sürekli yeni ve farklı insanlarla tanışıyor olmam ve de ortaya sürekli yeni fırsatların çıkması. The Independants Group ve de Karla Otto için çalışıyor olmamın en güzel tarafı ortada çok fazla sinerji ve de ihtimalin olması. Bu şirketin bünyesinde girişimci bir rolde çalışıyor olmam eğlence sektörünün işleyişi bakımından çok önemli. Girişimcilik bu sektörde başarı yakalamak için bir kıstas. Genç tasarımcılarla kurduğun yakın ilişkiler onların büyümesini, iş birlikleri yaratabilmeleri için başka markalarla sinerji içinde olmalarını ve sponsorlar bulmalarını sağlıyor. Ve tabii değerli etkinlikler organize edilebilmesini. Bunları yaparken bir yandan da prodüksiyon tarafında olmak farklı servisleri aynı anda sunabilmeyi ve de müşterilere bu alanlarda danışmanlık verebilmeyi sağlıyor. Bir şeyleri sadece başlatmayı değil başlattığın işlerin gelişmesini izlemeyi sevmek bu sektör için önemli.
Alex Israel X Rimowa iş birliği
Şu ana kadar katıldığın ve seni en çok etkileyen etkinlik hangisiydi? Nedeni neydi ve de hangi stratejik nokta bu etkinliği böylesine güçlü kıldı?
Burada birçok örnek verebilirim ama bence bir etkinliği yegane güçlü kılan ve stratejik olarak yenilmez yapan şey güçlü topluluklar yaratabilme ve de onları ağırlayabilme meselesi. Onlarla ve onlar için yarattığın deneyim burada farkı yaratıyor. O zamanki adıyla Facebook ile Instagram özelinde güçlü bir iş ilişkimiz vardı. Cannes’da gerçekleşecek olan amfAR için özel bir video formatı üzerine çalıştık. Etkinliğe gelmiş insanların sosyal medya aracılığıyla yaptığı bütün yorumlar mekana yerleştirilmiş devasa bir küpün üstünde canlı olarak yayınlanıyordu. Etkinliğin içinde etkinliğin bir başka boyutu yaşanıyordu ve olan bitenin artık başka bir frekansı daha oluşmuştu. Selena Gomez ve Kendall Jenner’in orada olup duruma görünürlük vermesi de olayı başka bir noktaya taşıdı. Aslında olay biraz da doğru anı yakalamak ve tekil anlarla ilgili. Olivier Rousteing için Dubai’de bir yılbaşı partisi organize ettiğimizde oradaki başarı doğru bir topluluk yaratabilmekten geçti, davetliler o etkinlik için doğru kişilerdi. Aslında soru şu: bunu nasıl gerçek kılarsınız? Cevap aslında biraz da en başta konuştuklarımızda. Mesele önyargılara sahip olmadan içinde olduğumuz durumu dinleyebilmekten geçiyor. Her anın farklı bir gerçeği var. Virgil Abloh vefat ettikten tam bir gün sonra Miami’de organize ettiğimiz etkinlik belki de yaşadığım en duygusal etkinlikti. Konu günün sonunda dönüp dolaşıp ne hissettiğimize geliyor.
H &M X Giambattista Valli iş birliği
Hayali bir senaryodan konuşalım. Diyelim ki mesleğini değiştiriyorsun ve bunun hemen öncesinde son bir etkinlik yapacaksın. İstediğini yapabilirsin, istediğin kişi veya marka için istediğin şekilde bir an yaratacaksın, bu ne olurdu?
Zor soru! Sanırım bir müzik festivali yapmak isterdim. Miley Cyrus, Dolly, Dua Lipa, Elton John ve Harry Styles gibi ikonik isimlerin yer aldığı ve festivale katılan markaların bu kişileri kendi marka DNA’ları doğrultusunda giydirdiği bir gece. Farz edin ki her marka kendi topluluğunu oluşturacak, kendi insanları ve kendi değerleri ile. Sonrasında orada bütün bu farklı gruplar bir araya gelecek. 1972’de Helene de Rothshild’in düzenlediği ve Yves Saint Laurent ve Karl Lagerfeld hakkında yazılan romalanlarda okuyacağınız türden bir gece.
Julien Dufour amfAR gecesi hazırlıklarını kontrol ederken
Bu mesleğin sana öğrettiği en önemli şey neydi?
Bu meslekte ve özellikle benim işimde en önemli mesele bir şeylerin değerini hafife almamak ve alçak gönüllü olmak. Eğlence sektöründe her şey çok çabuk değişebilir, insanlar seni bir anda unutabilir, dolayısıyla başarıyı getirecek olan şey sağlam ilişkiler. Ve de her şeyden çok sen kendi zihin sağlığına özen göstermelisin.