Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Dünya Kadınlar Günü kutlamaları doğrultusunda Mango ve Save the Children, “Goals” projesini sunuyor.
Mango, Bangladeş'teki çocukları ve kadınları eğitime ve spora teşvik etmek amacıyla dünyanın önde gelen uluslararası sivil topum kuruluşlarından biri olan Save the Children ile güçlerini birleştiriyor Mango marka elçisi, dünyanın en iyi kadın futbolcusu ve eşitlik mücadelesinde önemli bir rol model olan Alexia Putellas da bu projenin elçisi olarak karşımıza çıkıyor.
“Goals” adlı proje ile Mango, tekstil üretiminin global merkezlerinden biri olan Bangladeş'in sosyal ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyerek Dakka ve Savar bölgelerinde çalıştığı çeşitli fabrikalara yakın iki farklı yerdeki bölge halkı için öğrenme imkanlarına Save the Children’ın yardımıyla destek oluyor. Mango’nun sürdürülebilirlik stratejisinin bir parçası olarak toplam 500.000 Euro bağışlayacağı bu iş birliği, Save the Children gibi önde gelen global kuruluşlar ile sosyal sorumluluk projelerini desteklemeyi amaçlıyor.
Projenin bir parçası olarak Mango’nun Alexia ile birlikte tasarladığı dayanışma tişörtü birçok ülkede satışa sunuluyor. Satışlardan elde edilen tüm gelir, Türkiye'de “Goals” projesinin ikinci aşamasını hayata geçirmek adına Save the Children'a bağışlanıyor.
“Goals” projesi, eğitim ve spora olan erişimin teşvik edilmesine odaklanarak dört adet ilköğretim okulunun inşasına ve eğlence ile öğrenim aktivitelerinin geliştirilmesine olanak tanıyor. Bel kemiğini sporun oluşturduğu bu proje,Save The Children okullarda futbol, kriket, 10-18 yaş arası kız çocukları için badminton şampiyonası gibi açık hava etkinliklerinin yanında satranç turnuvası düzenliyor ve yerel oyunların gelişimi için çalışıyor.
Mango’nun iki yıl boyunca toplam 500.000 Euro bağışlayacağı bu girişim, %70’i Bangladeş'te çalışan kadınlar ilekızlarından oluşan, yarısı reşit olmayan 4.000'den fazla kişiye fayda sağlıyor. Projenin ikinci aşamasının ise Türkiye'de hayata geçirilecek şekilde genişlemesi planlanıyor. Mango CEO'su Toni Ruiz düşüncelerini "İnsanlar üzerinde kalıcı ve gerçek bir etki yaratmak adına bu projede Save the Children ve Alexia Putellas ile birlikte çalışmak Mango için bir onurdur” ifadeleriyle paylaşıyor ve ekliyor: "Odak noktamız, yerel topluluklara özel ilgi göstererek olumlu bir iz bırakmaktır. Bunun içim eğitim ve sporun dönüştürücü gücüne yürekten inanıyoruz."
Save the Children Genel Müdürü Andrés Conde ise “Dünyanın birçok ülkesinde çocuklar, hayatlarını zorlaştıran durumlarla karşı karşıya kalıyor. Eğitim, hayatta ilerlemek için çok güçlü bir araçtır. Mango ile yaptığımız bu iş birliği sayesinde, yüzlerce çocuğun hak ettikleri kaliteli eğitime ulaşmasını garanti altına alan projelere destek olacağız. Dahası, sporun gücü ve Alexia Putellas gibi ilham veren figürler de bunu başarmamıza yardımcı olacak."ifadelerini kullanarak projenin önemine dikkat çekiyor. Elçi Alexia ise sporun topluma yön verici gücünü vurgulayarak projenin kavramsallaştırılmasına ve tasarımına aktif olarak katılıyor. Projeyi, “Engelleri yıkmak ve daha iyi bir toplum inşa etmek adına eşitlik, kapsayıcılık ve insan hakları gibi benim için olmazsa olmaz değerleri, iki temel öğe olan eğitim ve spor yoluyla destekleyen bu projeye elçi olarak katılmaktan büyük heyecan duyuyorum.” sözleriyle açıklıyor.