Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Güzellik & Sağlık kategorisi Lideri Natali Kasap ile Unilever’in güzellik dünyasındaki vizyonunu ve 150 yıllık Vaseline® markasının yeni inovasyonu Gluta-Hya Serum Etkili Losyonları hakkında konuştuk.
Size göre güzelliğin tanımı nedir?
Benim güzellik tanımım, sadece dış görünüşle sınırlı kalmayan, bir bütün olarak içsel değerleri, karakteri, zarafeti ve kişiliği de kapsayan bir kavramdır. Güzellik, başkaları tarafından nasıl algılandığımızdan çok, kendimizi nasıl hissettiğimiz ve nasıl ifade ettiğimizle ilgilidir. İnsanların çeşitliliğini, farklılıklarını, eşsizliğini ve bireyselliğini yansıtan bir güzellik tanımının, toplumda daha geniş kabul görmesi gerektiğine inanıyorum. Bu yüzden de Unilever Güzellik & Sağlık kategorisi olarak Pozitif Güzellik vizyonu gibi girişimlerimizle, güzellik algımızı yeniden şekillendirerek daha kapsayıcı ve hakkaniyetçi bir toplum yaratmak için çalışıyoruz.
Güzellik ve kişisel bakım trendlerinde neler öne çıkıyor şu sıralar, Vaseline® 'in gündeminde hangi trendler var?
Güzellik ve sağlık sektöründe tüketici trendleri hızla değiştiği için biz de trendleri hem yakından takip ediyoruz hem de trend yaratacak inovasyonlarla ürünler geliştiriyoruz. Güzellik ve sağlık trendlerine baktığımızda, cilt bakımında popüler olan içeriklerin saç ve vücut bakımına da entegre edilmesi öne çıkıyor. Saç bakımında keratin, kolajen ve Hyalüronik Asit gibi cildi güçlendiren ve nemlendiren maddeler, saç sağlığına da katkı sağlıyor. Bu maddeler, saçın elastikiyetini artırırken aynı zamanda parlaklık ve yumuşaklık kazandırıyor.
Ayrıca, evde uygulayabileceğiniz bakım metotlarına olan ilgi artıyor; bu nedenle, keratin bakımı gibi profesyonel uygulamaları evde yapılabilir formatlara dönüştürüyoruz. Saç bakım pazarında ise artık tüketiciler neredeyse 2.5 kat daha fazla duş sonrası ürünleri kullanıyor. Eskiden sadece şampuan ve saç kremi tercih edilirken bugün yağlar, şekillendirici kremler gibi duş sonrası ürünlere önem veriliyor.
El & Vücut bakımda eskiden kavanoz kremler uygulanırken artık losyonlar, serumlar gibi daha pratik ve hızlı uygulanabilir formatlar var. İçerik olarak Hyalüronik Asit, yoğun nemlendirme özelliğiyle ön plana çıkarken, glutatyon gibi içerikler cildin nem dengesini korumanın yanı sıra bağışıklığı destekleyen etkileriyle dikkat çekiyor.
Vaseline® olarak, bu trendleri yakından takip ediyoruz ve ürün geliştirme süreçlerimizde bu güçlü içeriklere yer veriyoruz. Ürün geliştirme süreçlerinde tüketicilerin bu ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak, hem yerel hem de global trendlere uygun yenilikçi ürünler geliştiriyoruz. Gluta-Hya Serum Etkili Losyonumuz da bu trendleri güçlü inovasyonlarla birleştirerek, Ar-Ge ekiplerimiz tarafından geliştirildi.Özellikle son yıllarda güzellik ürünlerinin formüllerinde yer alan içerikler de trendleri belirlemeye başladı diye düşünüyorum. Asitler, çeşitli yağlar, sıra dışı bileşenler...
Unilever olarak Güzellik & Sağlık kategorisindeki markalarınızda size özgü yıldız bir içeriğiniz/ formülünüz var mı?
Unilever Güzellik & Sağlık kategorisi Ar-Ge ekiplerimiz, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak inovatif ürünler üretmek için yoğun şekilde çalışmalarına devam ediyorlar. Saç bakımında Elidor markamızın Collagen Blends serisi ve Clear markamızın Hyaluron Nem Terapisi Serisi inovasyonlarıyla öne çıkan ürünlerimiz arasında yer alıyor. El & Vücut bakımında ise Vaseline Gluta-Hya Serum Etkili Losyonumuz, GlutaGlow teknolojisi ve Hyalüronik Asit kombinasyonu ile büyük fark yaratıyor.
Vaseline Nemlendirici Jel, Türkiye'de neredeyse merhem niyetine kullanılan, her annenin bakım dolabında mutlaka bulunan ikonik bir ürün diyebiliriz. Bu durum marka bilinirliği için çok faydalı olsa da yeni ürün lansmanlarında sizi zorluyor mu tüketicinin ürünü kabullenmesi açısından?
Vaseline® 150 yıllık köklü bir geçmişse sahip değerli bir marka. Vaseline Nemlendirici Jel’in Türkiye'deki ikonik jenerik marka olması ve bu kategoriye ismini vermesi, marka bilinirliği açısından büyük bir avantaj sağlıyor. Bu sayede, bu güçlü geçmiş, tüketici tarafından yeni ürünlerin hızlıca benimsenmesini sağlayabiliyor. Tüketiciler, markanın köklü ürünlerine alışkın olduklarından, yeniliklere de güveniyorlar ve çabucak benimsiyorlar. Yeni ürün lansman dönemlerinde, bu yeni ürünlerimizin sağladığı benzersiz faydaları ve yenilikçi özellikleri net bir şekilde vurgulayan etkili bir iletişim stratejisi geliştiriyoruz. Vaseline’in köklü geçmişi, yeni ürünlerin güvenilirliğini destekleyici bir faktör olarak çalışıyor ve bu da tüketicilerin yenilikleri kabul etmesini kolaylaştırıyor. Bu strateji ile, markamızın bilinirliğinden güç alarak yeni ve inovatif ürünlerimizi başarılı bir şekilde piyasaya sürüyoruz.
Her an her yerde çantamızda olması gerektiğini düşündüğünüz Vaseline® ürünleri hangileri?
Çantamızdan eksik olmaması gerektiğini düşündüğüm Vaseline® ürünlerimiz arasında Vaseline Lip Therapy yer alıyor. Vaseline Lip Therapy dudakları yumuşatırken üstün nemlendirme etkisi ve koruma sağlıyor. Özellikle yaz ve kış aylarında uzun yolculuklarda dudakların kurumasını engelliyor. Dolayısıyla bu ürün günlük bakımın vazgeçilmez bir parçası olarak herkesin çantasında bulunmalı. Yeni serimiz Gluta-Hya Serum Etkili Losyonlarımız ise güzellik tutkunlarının vazgeçilmesi olmaya aday. Serum etkisi sayesinde anında emilen ve yağlı etki bırakmayan Gluta-Hya serisi, günlük hayatın koşuşturmasına uygun bir ürün olarak çantalarımızda mutlaka yerini almalı.
Teknolojiyi Vaseline® ürünlerine nasıl yansıtıyorsunuz?
Vaseline® 150 yıllık geçmişinin yanı sıra sürekli gelişen, trendleri ve inovasyonları sürekli takip eden bir marka. Devamlı olarak analizler ve tüketici araştırmaları yapıyoruz. Bunların sonucunda, pazarında en temel ihtiyaçlarını belirleyerek, teknolojinin de yardımıyla inovasyonlarımızı hayata geçiriyoruz. Örneğin Vaseline® olarak detaylı bir araştırma yaptığımızda, bu ihtiyaçlar arasında nemlendirme, hızlı emilim ve ürünün yağlı veya yapışkan bir his bırakmaması ön plana çıkıyordu. Aynı zamanda, kullanıcıların en sık şikayet ettiği konuların başında koltuk altı ve diz gibi bölgelerdeki kararmalar ile güneş lekeleri geliyordu. Bu geri bildirimler doğrultusunda, global trendleri inceledik ve özellikle cilt bakım trendlerinin Asya'da ortaya çıkıp zamanla ülkemize ulaştığını gözlemledik. Dikkatimizi çeken en önemli trendlerden biri, Asya'daki glutatyon popülaritesiydi. Glutatyon, C vitamininden daha güçlü bir aydınlatıcı olarak biliniyor. Türkiye pazarında ise C vitamininin yüz bakımındaki başarısını vücut bakımına da taşımak istedik. GlutaGlow, Unilever’in cilt bakım konusunda oldukça gelişmiş teknolojilere sahip Asya ülkelerinde çok popüler Glutatyon uygulamasından ilham alınarak geliştirilmiş inovatif bir teknolojisidir. Kısacası Vaseline® olarak her pazarda, ürün yelpazesini tüketici tercihlerine göre şekillendiriyoruz ve inovasyonlarımıza da bu doğrultuda yön veriyoruz.
Yeni Vaseline Gluta-Hya Serum Etkili Losyon ile ürün çeşitliliğinizi artırıyorsunuz. Bu sene için gündeminizde olan farklı ürünler de var mı? Vaseline® için sırada ne var?
Vaseline® olarak yeni stratejimiz doğrultusunda ürün çeşitliliğimizi artırmaya çalışıyoruz. Gluta-Hya Serum Etkili Losyon, bu stratejinin bir parçası olarak sunduğumuz yeniliklerden sadece biri. Gelecek dönemde de, cilt bakımında ihtiyaçlara yönelik yeni formüller ve inovatif ürünler geliştirmeyi planlıyoruz. Vaseline® markası altında, tüketicilerimizin taleplerine uygun daha fazla ürün ve çözüm sunmayı hedefliyoruz.