Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Celine Paris merkezli olsa da, Slimane on yıldır yaşadığı California'dan henüz taşınmadı. Tasarımcı "Bunun hakkında düşünüyorum ama hala kararımı vermedim” diyor.
“Paris, etrafta dolaşan kelimelerin hâlâ anlam ifade ettiği dünyadaki tek başkent olabilir” diyor Slimane doğum yeri ve markanın evi için. “Geceleri Paris'i sonsuza dek seviyorum. Şehrin ilginç yerleri kapatmaya kararlı görünmesi üzücü. Yine de ışıklar hala yanıyor.’’
Slimane geçmişten ziyade geleceğe odaklanmakla daha çok ilgileniyor. “Seleflerimizi taklit etmek için moda evine girmiyoruz. Amacımız işlerinin özünü, kodlarını ve dil unsurlarını devralmak” Tasarımcı evin yeni döneminde Philo ve daha önceki tasarımcılara karşı bütünlüğünü koruyacağını söylüyor, ama bunun yanı sıra kendi kodlarını da getiriyor. “Amaç, işlerinin tam tersine gitmek değil. Kendimiz olmalıyız, kendi bakış açımıza ve duruşumuza sahip olmalıyız’ diye ekliyor.
Röportajın sonunda Slimane, hayatının mottosunu paylaşıyor: “Gecikme! Amaç, duruşlar, düşünceler, gündemler… Tüm bunların anahtarı, sihir ve zevktir.”
Slimane kişisel Instagram hesabına sahip olmasa da, fotoğrafları kendisine bağlı olmayan bir hesapta paylaşılıyor. Ancak tasarımcı platformun önemini ve Celine için stratejisini belirtiyor. ‘Taahhütler ve sanatsal projeler söz konusu olduğunda Instagram'ı gerçekten seviyorum. Bu, hiç şüphesiz yeni yeteneklerin keşfini ve yenilikçi fikirlerin paylaşılmasını destekleyen bir platform.”
“Siyah keskin ve anlaşılır bir şey” diye açıklıyor Slimane. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Saint Laurent'daki tasarım mirası gibi, yeni Celine de çokça siyah içeriyor. “Celine için özel kumaş veya deri yaratmak için, siyah çok özel bir dikkat gerektiriyor” diye devam ediyor. “Mükemmel siyah ceketi ya da mükemmel küçük siyah elbiseyi bulmak için yüzlerce numune inceledik.”
Phoeo Philo destekçileri eski Céline logosundaki aksanın kaldırılmasına öfke duysalar da, Slimane bunun moda evlerini geliştirmek için gerekli bir adım olduğunu söylüyor. “Bekleniyordu ama yapılması gerekiyordu. Büyük moda evleri yaşıyor. Evrim geçirmeli ve özünü bulmalılar” Geri tepme konusuna gelince? “Bu normal” diyor.
Onun var olma nedeni, gençliği, Celine'deki çalışmalarıyla getirmek istiyor. “Gençliği her zaman fotoğrafladım, belgeledim ve giydim. Şimdiye kadar yaptığım her şeyin merkezinde, fotoğrafta ya da modada olduğu gibi” Instagram teaser'larında ortaya koyduğu gibi, Slimane’ın Celine vizyonu daha genç yüzlere sahip.
Röportajda Slimane, kronik kulak çınlaması olduğunu ve bir yıl önce teşhis edildiğini belirtti. Arkadaşlarından ve ailesinden destek aldıktan sonra, hastalığın ona bir bakış açısı kazandırdığını söyleyen tasarımcı “Kontrolden çıktı ve ben dayanılmaz olan kaygı nöbetleri ile çok karanlık bir dönemden geçtim. Benim için en kıymetli şeyin ne olduğunu anladım, yaşamak için anlamlı olanı” diye açıklıyor.
Muhtemelen Hedi Slimane’ın ne isteyebileceği veya neye ihtiyaç duyabileceği konusunda düşünceleriniz olabilir. Özellikle de eski işvereni Kering’e karşı açılan davadan elde ettiği 11,5 milyon dolarlık kazancını hatırladığınızda. Ama tasarımcının cevabı basit: “Zaman”