Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Geçtiğimiz aylarda LVMH’in jüri özel ödülü alan Fransız tasarımcı Simon Porte Jacquemus’ün sonbahar defilesindeki sürrealist güzelliğin ilhamı absürd işleriyle tanınan Berlinli fotoğraf sanatçısı Sebastian Bieniek’in 2013 yılında sergilediği “Doublefaced” fotoğrafları oldu. Bienek’le işbirliği yaparak modellerin yüzlerine, ikinci birer yüz çizildi. Defilenin avangart güzelliği, makyaj artisti Peter Philips’in Robbie Snelders’ın yüzüne çizdiği ve Willy Vanderperre tarafından fotoğraflanan Micky Mouse’u da hatırlatıyor.
Geçtiğimiz aylarda LVMH’in jüri özel ödülü alan Fransız tasarımcı Simon Porte Jacquemus’ün sonbahar defilesindeki sürrealist güzelliğin ilhamı absürd işleriyle tanınan Berlinli fotoğraf sanatçısı Sebastian Bieniek’in 2013 yılında sergilediği “Doublefaced” fotoğrafları oldu. Bienek’le işbirliği yaparak modellerin yüzlerine, ikinci birer yüz çizildi. Defilenin avangart güzelliği, makyaj artisti Peter Philips’in Robbie Snelders’ın yüzüne çizdiği ve Willy Vanderperre tarafından fotoğraflanan Micky Mouse’u da hatırlatıyor.
Kreatif direktör Bertrand Guyon’un ilk Schiaparelli couture tasarımlarını sergilediği defilede, makyaj artisti Dick Page, 18. yüzyılda yaşamış Fransız ressam Madame Lebrun’ün 1783 yılında yaptığı Marie Antoinette portresini anımsatan bir güzellik görünümü yarattı. Neo klasik ve rokokonun karışımı olarak adlandırabilecek tablonun defileye yansıması, daha transparan renkler ile olsa da, Antoinette’in alametifarikası olan pembe allık, renkli göz makyajı ve abartılı saçlar modelleri süsledi.
Kreatif direktör Bertrand Guyon’un ilk Schiaparelli couture tasarımlarını sergilediği defilede, makyaj artisti Dick Page, 18. yüzyılda yaşamış Fransız ressam Madame Lebrun’ün 1783 yılında yaptığı Marie Antoinette portresini anımsatan bir güzellik görünümü yarattı. Neo klasik ve rokokonun karışımı olarak adlandırabilecek tablonun defileye yansıması, daha transparan renkler ile olsa da, Antoinette’in alametifarikası olan pembe allık, renkli göz makyajı ve abartılı saçlar modelleri süsledi.
Pop elementleri ve renkli ayakkabıları ile tanınan aksesuar tasarımcısı Sophia Webster, sonbahar koleksiyonunu tanıttığı sunumunu Cirque de Sophia olarak adlandırdı. Bir moda karnavalı olarak da tanımlanabilecek prezentasyonda, modellerin sadece kostümleri değil, küt saçları ve sahneye çıkmaya hazır makyajları da 1920’li yılların ünlü Bauhaus balesinden ilham aldı. Alman sanatçı Oskar Schlemmer’in öncüsü olduğu ve Triadisches de denilen Bauhaus balesi, renkli dünyası, absürt kostümleri ve dansçıların makyaj ile maske yapılmış yüzleri ile ünlü.
Pop elementleri ve renkli ayakkabıları ile tanınan aksesuar tasarımcısı Sophia Webster, sonbahar koleksiyonunu tanıttığı sunumunu Cirque de Sophia olarak adlandırdı. Bir moda karnavalı olarak da tanımlanabilecek prezentasyonda, modellerin sadece kostümleri değil, küt saçları ve sahneye çıkmaya hazır makyajları da 1920’li yılların ünlü Bauhaus balesinden ilham aldı. Alman sanatçı Oskar Schlemmer’in öncüsü olduğu ve Triadisches de denilen Bauhaus balesi, renkli dünyası, absürt kostümleri ve dansçıların makyaj ile maske yapılmış yüzleri ile ünlü.
Beklendiği üzere, markanın yeni kreatif direktörü John Galliano’nun artistik yaklaşımlarının ilk defileden gözlemlendiği Maison Martin Margiela Couture’de, Galliano’nun Yves Klein esinlenmesini makyaj artisti Pat McGrath modellerin yüzüne yansıttı. Nouveau Realizmin öncülerinden kabul edilen Klein’ın kendine has mavi tonu, modellerin makyajında Fransız ressam’ın minimalliği ve gelişigüzelliği ile yer aldı. Galliano’nun defile için bir başka güzellik ilhamı ise fotoğrafçı Diane Arbus’ın 1940’lara ait sürreal ve beklenmedik öğelere sahip fotoğrafları oldu.
Beklendiği üzere, markanın yeni kreatif direktörü John Galliano’nun artistik yaklaşımlarının ilk defileden gözlemlendiği Maison Martin Margiela Couture’de, Galliano’nun Yves Klein esinlenmesini makyaj artisti Pat McGrath modellerin yüzüne yansıttı. Nouveau Realizmin öncülerinden kabul edilen Klein’ın kendine has mavi tonu, modellerin makyajında Fransız ressam’ın minimalliği ve gelişigüzelliği ile yer aldı. Galliano’nun defile için bir başka güzellik ilhamı ise fotoğrafçı Diane Arbus’ın 1940’lara ait sürreal ve beklenmedik öğelere sahip fotoğrafları oldu.