Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Özgür ruhlu kadınlara adanan de lede, makyaj artisti Pat McGrath, göz pınarından başlayıp neredeyse şakaklara kadar uzanan çivit mavisi krem farı, belli bir şekle bağlı kalmadan parmaklarıyla uyguladığını söyledi.
Fransız kırlarında geçen bir yaz gününden ilham alan eğlenceli de lede, 1970’lerin pastel göz makyajı günümüze uyarlandı. Kırmızı dudaklar ile eşleştirilerek Fransız bayrağının renklerine ithaf edilen açık mavi metalik toz far, tüm göz kapaklarına uygulandı.
Linda Cantello, modellerin alt ve üst kirpik diplerini siyah göz kalemi ile vurguladıktan sonra, göz kapağına “tam bir Akdeniz rengi” olarak tarif ettiği elektrik mavisi farı dağıtarak uyguladı. Bolca siyah maskara ve biraz şe af gloss ile tamamlanan göz makyajı, Cantello’nun renkleri karıştırarak kendi yarattığı parlak nude dudaklar ile olduğundan da modern ve seksi bir hale büründü.
Gotik bir görünümün güzel de olabileceğinin kanıtı olan de lede, makyaj artisti Aaron de Mey, içerisinde kahve alt tonlar barındıran mor ruju modellerin dudaklarına sürdükten sonra, parmaklarıyla dudakların ortalarına simli bir far uyguladı.
Lavanta renkli farın modellerin gözlerine ve tüm göz çevresine uygulandığı de lede, bu romantik rengin duygusallığı, uygulamanın maksimalizmi
ile modernize edildi. Mor rengi göz altlarına uygulandığında yorgun gösterdiğinden, bu görünümü sadece göz kapaklarına uygulayarak deneyin.
İlham kaynakları arasında yönetmen ve yapımcı Lana Wachowski, Harajuku kızları, 1980’ler, Boy George, rave partiler ve acid house müziğinin olduğu çılgın de lede, makyaj artisti François Nars, rengarenk rastalı saçların tonlarına uygun buğulu gözler yarattı. Irina Shayk’in pembe ve mor rastalarına, kendinden parıltılı lavanta renkli bir far ve abartılı takma kirpikler eşlik etti.
Neredeyse her modele ayrı bir saç ve makyaj yapılan de lede, en dikkat çekici detaylar modellerin rengarenk kaşlarıydı. Makyaj artisti Yadim, modellerin kaşlarının renklerini oksijen ile açtıktan sonra sarı, pembe ve mor gibi pastel renklere boyadı. Bu görünümü geçici olarak elde etmek için kendi renginden daha açık tonda bir maskarayı kaşlara sürdükten sonra istediğiniz renkli farı bir fırça yardımı ile uygulayın.
Ekspresyonist bir fırça darbesini andıran koyu sarı krem far, daha minimal yorumlarıyla yeni sezonun en çok karşımıza çıkan göz makyajı görünümlerinden biri olacak.
Oldukça ender bulunan cennet kuşlarının canlı renklerinin makyajda ve saçta yorumlandığı de lede, Lynsey Alexander neon sarısı pigmenti bir fırça ile modellerin gözlerinin kenarlarından şakaklarına doğru uyguladı. Renkli bir kuyruğu andıran bu şekil için Alexander, “punk’ın kibar yorumu” benzetmesini yaptı. Neon renkleri göz makyajında uygulamanın anahtarı ise, yüzün geri kalanında mat ürünler kullanmak.
İtalyan tasarımcının, Simone de Beauvoir’ın Olgunluk Çağı kitabından etkilenerek, “bir kadının olgunluk yıllarında, gençlik günlerini anması” kriyle yola çıktığı de lede, modellerin gençlik ve güzellikleri vurgulandı. Makyaj artisti Val Garland, kenarları ha f dağıtılmış kıpkırmızı ve mat dudakları taptaze ve pürüzsüz görünen bir cilt ile tamamladı.
İddialı, eğlenceli, kadınsı ve 1980’lere göz kırpan Kenzo de lesi hiç şüphesiz bu sezonun en maksimalist ve deneysel renk kullanımına ev sahipliği yaptı. Modellerin dudaklarına narçiçeğine yakın, açık ve canlı bir kırmızı ruj uygulandıktan sonra, aynı tonda bir krem allık geniş bir fırça ile göz kapaklarından elmacık kemiklerine kadar tampon hareketler ile sürüldü.
Ferragamo’nun 1938’de Judy Garland için tasarladığı kült “rainbow” sandaletler, İlkbahar/ Yaz de lesinin rengarenk göz makyajlarına esin kaynağı oldu. Sandaletin topuğunun renkli katları şeklinde göz kapaklarının üzerine çekilen açık kırmızı eyeliner, maskara sürülmemesi ve yüzün geri kalanının sade bırakılması sayesinde oldukça yalın ve modern göründü.
Çoğu zaman abartılı bir renk olarak algılanan çingene pembesinin taze ve modern şekilde yorumlandığı de lede, makyaj artisti Lynsey Alexander modellerin ciltlerini neredeyse doğal hallerinde bırakıp, dudaklara sanki çıkartmaymış gibi görünen mat ruj uyguladı. Koyu pembe rujun günümüze ait ve yalın durmasının püf noktaları arasında ise, cilde uygulanan ışıltı veren nemlendirici ve gözlerde hiç bir makyaj olmayışı var.
Makyaj artisti Petros Petrohilos’un modellerin tüm göz kapağına sürdüğü uçuk pembe toz far, maskara da sürülmediği için ikinci bir ten gibi göründü. Petrohilos, uygulaması oldukça kolay olan bu makyajın kişiyi genç ve modern gösterme gücü olduğunu vurguluyor.
Yandan at kuyrukları ile ha f çocuksu ve retro bir havanın hakim olduğu de lede, makyaj artisti Tom Pecheux, aynı ruhu makyaja da yansıttı. Mercana yakın pembe dudak parlatıcısı ile aynı tonda bir toz
allık, draping adı verilen ve son zamanlarda oldukça popülerleşen bir teknik ile elmacık kemikleri, göz kapakları ve kaşların üzerine uygulandı.