LIVING
LIVING

20 Ocak 2021

Atıştırmayı Keyifli Ve Sağlıklı Hale Getirin

YAZI: DENİZ MİRAY PETRİNİ

Karlie Kloss

Fotoğraf: Terry Richardson, İngiliz Vogue, Kasım 2017

İş hayatının zamanla yarışına kısa bir ara vermiş gibi görünebiliriz ancak evden çalışmak da bize aynı temponun farklı bir versiyonunu yaşatıyor. Biz de her iki şekilde fazla zamanımız olmadığını düşünerek paketli gıdalar ve hazır yiyeceklere yöneliyoruz. Hatta bazı durumlarda atıştırmak için ara bile vermeden çalışma süremizin içinde bu durumu pratik bir şekilde halletmeye çalışıyor ve hiç keyif almadan sadece doymaya odaklanarak yiyecekleri tüketiyoruz. Bu durum elbette sağlığımızı da etkiliyor. Karbonhidratlar, kızarmış yiyecekler ve işlenmiş ürünlere daha çok yöneldiğimiz için kan şekerimizde oluşan dengesizlik bizi kısa süre sonra daha yorgun hissettirdiği gibi acıkma aralıklarımız da kısalıyor. Bu yüzden atıştırmalıklarınızı hazırlamak için ayıracağınız süreler hem kendinize vakit ayırmanızı hem daha sağlıklı seçimler yapmanızı hem de daha sonraki molalarınız için hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır.

Keyifli Sandviçler Yapın

Beyaz ekmek yerine tam buğdaydan yapılan daha sağlıklı ekmekleri tercih ederek lezzetli sandviçler hazırlayabilirsiniz. Bol yeşillik ve farklı proteinlerle birleştirebileceğiniz bu keyifli atıştırmalık için ton balığından hindiye dolabınızda fazladan opsiyonlar bulundurabilirsiniz. Böylelikle her seferinde aynı tarzda sandviç hazırlamak zorunda kalmadan ve sonunda sıkılmadan farklı alternatiflerle çeşitlilik katabilirsiniz.

Haşlanmış Yumurta Tercih Edin

Genelde kahvaltıda tercih edilse de haşlanmış yumurta pratik olduğu kadar uzun süre tok tutan önemli proteinlerden biri. Yumurtayı tek başına tüketebileceğiniz gibi hazırladığınız salatlarda ya da tostlarda da kullanabilirsiniz.

vogue
Fotoğraf: Greg Harris, Vogue ABD, Kasım 2017

Dünden Kalan Yemeklerinizi Es Geçmeyin

Her seferinde yeni bir atıştırmalık hazırlamak sizi bir süre sonra pes ettirerek yine hızlı ve sağlıksız seçimlere yönlendirebilir o yüzden yedek plan olarak dünden kalan yemeklerinizi değerlendirebilirsiniz. Örneğin eğer dolabınızda dünden kalan bir et yemeği varsa onu lezzetli bir sandviçe çevirebilir ya da yanına biraz ekstra yeşillikle doyurucu hızlı bir öğün olarak değerlendirebilirsiniz. Aynı şekilde haşlanmış sebzelerinizi de salatalarda kullanabilir ya da kepekli makarna gibi daha sağlıklı bir karbonhidratla tüketebilirsiniz.

Bitter Çikolata

Kakao oranı ne kadar yüksekse o kadar iyi olan bitter çikolatadan küçük brownieler hazırlayıp atıştırmalık olarak kullanabilir ve tatlı krizlerinizi önleyebilirsiniz. Günümüzde pek çok yaratıcı tarif sayesinde içine keçiboynuzu pekmezi, kuru meyveler, tatlı baharatlar gibi daha sağlıklı içerikleri dahil ederek aslını hiç aratmayan tatlılar yapmak oldukça kolay. Eğer bu konuya biraz zaman ayırırsanız zamanla tariflerinizi çeşitlendirdiğiniz gibi sağlıklı atıştırmalıklar hakkında da bilginizi arttırabilirsiniz.

Bütün bu maddelerin geneline baktığımız zaman ise durum aslında kendimize vakit ayırmaktan ve bedenimizi dinlemekten geçiyor. Önceden yapacağınız ufak hazırlıklarla vücudunuza ve ruhunuza daha iyi gelen seçimler yapmak mümkün.

ETİKETLER: WWELLNESS , SAĞLIK , ATIŞTIRMALIK , SAĞLIKLIATISTIRMALIKLAR