EN VOGUE
EN VOGUE

29 Nisan 2022

Dijital Dünyadan Haftanın Gelişmeleri

YAZI: BAHAR ERGEL

dijital

Bu haftanın kuşkusuz en büyük gelişmesi Twitter hakkındaydı. Hafta boyunca başka neler olmuş birlikte bakalım. 

 

Elon Musk’ın Twitter Alımı

Geçtiğimiz haftalarda sıkça bahsettiğimiz bir konu vardı: Elon Musk’ın Twitter hamleleri. Bir miktar hisse alımıyla teknoloji piyasasının yönünü değiştiren ilk hamleyi birkaç hafta önce yapmıştı Musk. Tüm şirkete sahip olma ihtimali konuşulmaya başlanınca yönetim kurulu hisse değerlerini düşürerek daha fazla alımla şirket üzerindeki yüzdelerini artırmaya çalışmıştı. Ancak kısa süre sonra şirket kararını değiştirmiş olacak ki bu hafta 44 milyar dolarlık yatırımla Elon Musk şirketin tamamına sahip oldu. Haberin detaylarını buradan okuyabilirsiniz. 

 

Instagram’a Gönderi Sabitleme Özelliği

Öne çıkarılmak istenen gönderileri pin'leyerek üste tutturma özelliği birçok sosyal medya platformunda kullanılıyordu. Instagram’a gelmesi konusunda bilgiler paylaşılmaya başlandı bile. Özelliğin yakında tüm hesaplarda aktif olacağı tahmin ediliyor. 

 

Ürün Etiketlemede Yeni Dönem

Bildiğiniz gibi Instagram’da sadece mağaza sahipleri ürünlerini etiketleyerek web sitesine yönlendirme yapıyordu. Şimdi bu özellik tüm kullanıcılara açılıyor. Influencer işbirlikleri için yeni bir alan gibi görünen özellik, web sitesine farklı kullanıcılar aracılığıyla trafik sağlamayı ve tabii ki satış dönüşümünü artırmayı hedefliyor. 

 

YouTube Super Thanks’i Geliştiriyor

İçerik üreticilerini destekleyen yöntemlerle gelir modeli oluşturmayı amaçlayan YouTube, Super Thanks’i geliştirmeye devam ediyor. Henüz Türkiye’de kullanımı mümkün olmayan özellik, video izlerken içerik üreticisine 2 ila 50 dolar arasında destek olabilmeyi mümkün kılıyor. Detayları The Verge haberinden okuyabilirsiniz. 

 

Artık Hayatlarımızda Meta Store Var

Meta Burlingame Kampüsü’nde yer alacak Meta Store, 9 Mayıs’ta kapılarını açmaya hazırlanıyor. Meta’nın donanım ürünlerinin deneyimlenmesi ve incelenmesi için bir alan sağlayacak mağaza Metaverse evreni için destekleyici ekipmanları kullanıcıyla buluşturmak için ilk girişimini yapıyor gibi görünüyor. Meta Portal ve Ray-Ban Stories gibi ürünler Meta Store’da deneyimlenebilecek. Quest 2 için de geniş bir deneyim alanı ayrıldığını ekleyelim. Haberin detaylarına About Facebook üzerinden ulaşabilirsiniz.

ETİKETLER: TWİTTER , META , İNSTAGRAM