15 Eylül 2018

Enerji Düşüren 5 Besin

YAZI: DİLARA KOÇAK

Sabah uyandığınız andan itibaren bütün günü çok enerjik geçirmek istemez misiniz? Gün içinde enerjimizin yüksek olmasını etkileyen bir çok faktör var. Düzenli ve kaliteli uyku, egzersiz durumu, stres yönetimi gün içinde hem ruh halinizi hem de enerjinizi etkileyebilir. Beslenme de bu faktörlerden biri. Bazı besinler enerjinizi yükseltirken bazıları siz fark etmeseniz de enerjinizin düşmesine neden olabiliyor. İşte enerjinizi düşüren 5 besin.


1. Şeker ve şeker eklenmiş besinler

Eğer enerji seviyenizi daha yüksek tutmak istiyorsanız gün içinde enerjinizin düştüğünü hissettiğiniz dakikalarda şeker içermeyen daha sağlıklı alternatiflere yönelmeniz önemli. İ-Şeker içeriği yüksek besinler kan şekerinde hızlı dalgalanmalara sebep olduğu için enerjinizin düşmesine neden olabilir. ‘Şeker şekeri çeker’ kuralından size daha önce bahsetmiştim. Şekerli besin tüketimi kısa süre sonra tekrar şekerli yeme ihtiyacı da doğurur.

sağlıklı beslenme

2. İşlenmiş besinler

Tahıllar vücuda iyi bir enerji kaynağı sağlayan karbonhidrat bakımından zengindir.Bununla birlikte, beyaz ekmek, beyaz makarna ve beyaz pirinç gibi işlenmiş tahıllar , gün içindeki enerjinizi olumsuz etkileyebilir. İşlenmiş besinler kabuk yani kepek kısmı ayrıştırıldığı için daha az lif içerirler ve hızlıca sindirilip emilirler, bu da kan şekerinde ani değişikliklere ve enerji seviyesinin düşmesine neden olur.

3. Kahve

Aslında kahve orta derecede tüketildiğinde kahve fiziksel ve zihinsel olumlu etkilere sahip olabilir. Yapılan araştırmalarda da kafein içeren kahvelerin, kendini yorgun hisseden bir çok bireyin enerji ve beyin fonksiyonlarında kısa süreli bir artışa sebep olduğu bildirildi. Ama bununla beraber, düzenli olarak kahve içmek, vücudunuzu buna alıştırır ve zamanla etkisi azalabilir. Ayrıca çok fazla kafein, uykunuzun kalitesini olumsuz yönde etkileyebilir ve enerji seviyenizi uzun vadede azaltabilir. Düzenli beslenme veya uyku yerine kahve kullanarak enerji sağlamaya çalışmayın ve kahve tüketiminizi günde 4-5 fincan ile sınırlayın.

 dilara koçak

4. Alkol

Alkolü genellikle rahatlatıcı etkisi ile biliriz ve bir çok kişi de akşam yemeğinde veya akşamları biraz alkol almanın daha iyi uyumak için iyi bir fikir olduğunu düşünür. Ancak bu temelde doğru değildir. Çünkü alkol uyku kalitesini ve süresini azaltabilir, bu da sonraki süreç için olumsuzdur. Yani, alkol daha rahat hissetmenize veya daha kolay uykuya dalmanıza yardımcı olsa da, tükettiğiniz miktara bağlı olarak, ertesi sabah kendinizi daha az dinlenmiş hissetmenize neden olur ve yüksek enerjiyle uyanmanızı engeller.

5. Yüksek yağ içeren besinler

Fast food tüketimi gün geçtikçe artıyor. Ama bu besinler genellikle yüksek yağ ve düşük lif içeriyor.  Yüksek yağ sindirimi yavaşlatıyor ve enerji veren besinlerin emilimini de olumsuz etkiliyor. Doygunluk ve şişkinlik hissi yaratarak yemekten sonra halsizlik durumuna bile sebep olabilir. Ayrıca bu besinlerin vitaminler, mineraller ve diğer gerekli besin öğeleri açısından da zengin olmadığını söyleyebiliriz.

 

 

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , SAĞLIKLI BESLENME