25 Kasım 2018

Daha Derin Uyuyabilmek Mümkün mü?

YAZI: ZEYNEP GÜR

sleep

Uyuyan güzel devri sona erdi, devir güzel uyuyanların devri. Telefonlarınızı uçak moduna kendinizi de uyku moduna alıp güne zinde başlamak sizin elinizde. Nasıl mı? İşte cevabı.

-Ajandanıza uyumayı not edin: Uyku rutininiz en fazla 8 saat sürsün. Azı karar çoğu zarar!

-Vücudunuza söz geçirin: Her gün aynı saatte uyuyup uyanmak vücudunuzu eğitmenize yardımcı olacaktır. Bunu düzenli olarak yaptığınız takdirde, alarm kurmaya bile ihtiyaç duymayacaksınız çünkü vücudunuz bunu kendiliğinden yapacak.

-Uykudan önce sıcak duş: Vücudunuzu uçak moduna almak için oda sıcaklığını ortalama 20 derece yapın. Ayrıca uyumadan önce sıcak bir duş almak da sinirlerinizi gevşetip uykuya dalma sürenizi kısaltacaktır.

-Melatonin seviyesine dikkat: Uyumadan en az 1 saat önce etrafınızdaki tüm ekranlarla olan iletişiminizi kesin; buna televizyonunuz ve telefonunuz da dahil. Biliyoruz yatmadan önce son bir kez Instagram hikayelerine bakmak istiyorsunuz fakat bu uyku sağlığınız için hiç iyi değil! Teknolojiden muaf, loş bir atmosfer uykuda salgılanan melatonin hormonunu devreye sokacaktır.

-Kafein ve alkolle seviyeli ilişki: Kafein de alkol de uykunun en büyük düşmanı. İlişkinizi minimumda tutmak uyku sağlığınız açısından iyi bir adım olabilir.

-Uyku tutmadıysa kitap molası: Eğer yatağa girdikten 20 dakika sonra hala uyumaya çalışıyorsanız, hemen dikkatinizi başka bir yöne çekip kısık bir ışıkta kitap okuyun. 

-Ayağınızı yorganına göre uzatın: Araştırmalar, hacimli yorganların hafif olanlardan uykuyu daha fazla tetiklediğini ortaya koyuyor. Stres anlarında ortaya çıkan kortizol hormonunu azaltan bir etkisi olan yorganların uykuda bu denli kilit bir rol oynadığı aklınıza gelir miydi? Dolayısıyla uyku ajandanızda ayağınızı yorganına göre uzatmak mutlaka olsun!

ETİKETLER: UYKU , SAĞLIK