20 Temmuz 2018

#FitnessFriday: Form Tutarken Doğaya Yaklaşın

koşuFotoğraf: Shutterstuck

Orman:

Ormanda koşmak, egzersizi doğanın yapıcı enerjisiyle birleştirmek bedenin, zihnin ve ruhun yenilenmesine yardımcı olur; akıl sağlığını destekleyen çok etkili bir meditasyondur. Çok sayıda araştırma, doğayla iç içe olmanın stres seviyesini azalttığını kanıtlar. Ağaçların, yeşilin arasında geçirilen vakit dinginleşmenize yardımcı olurken, yüksek oksijen miktarı ve açığa çıkan D vitamini sizi daha mutlu ve pozitif yapar. Üstelik, bedeniniz engebeli zemine uyum sağlarken kaslar çok daha fazla çalışacak ve daha yüksek kalori yakacaktır. Dilerseniz, koşuya bir arkadaşınızla çıkarak bu huzur dolu yolculuğu daha eğlenceli bir hale getirebilirsiniz. Orman koşusu için Belgrad Ormanı koşu parkurlarını deneyebilir, şehir içinde yeşile yakın olmak için Sarıyer’deki Hacı Osman Korusu’nda koşabilirsiniz.

Kumsal:

Kumsalda koşmak, yoğun stresten kurtulup rahatlamak için yapabileceğiniz en iyi aktivitelerden biri. Güneşli bir günde, denizden esen rahatlatıcı rüzgar ve dalgaların sesi eşliğinde güzel bir manzaraya karşı koşmak, sadece vücudunuz için değil ruhunuz için de oldukça yararlı bir egzersiz. Pek çok kişi için zorlu bir antrenman olsa da, bu deneyimin bedene birçok faydası var. Yumuşak zeminde koştuğunuzda kalf kaslarınız son derece etkili çalıştığı halde alt bedeninizde daha az stres oluşur, bu da yaralanmaları önler. Koşu sonrasında denize girmekse kumsalda koşunun en cazip artılarından bir diğeri. Gittiğiniz tatil beldelerinde kumun tadını yalnızca yatarak çıkarmayın, sabah erken saatlerde ya da akşamüstleri kumsalda koşu yapın. Temmuz ayında şehirde kalanlar için İstanbul Avrupa yakasında Kilyos, Asya yakasında Caddebostan; İzmir’de ise Kordonboyu-Alsancak iyi birer alternatif.

Dağ:

Diğer antrenmanlara kıyasla daha zorlu olan dağda koşu, tam da bu özelliği nedeniyle özgüven artırıcı etkiye sahip. Performans kapasitesini bir üst seviyeye çekmeye zorlayan bu koşu türüyle sadece kaslarımızın gelişimine katkı sağlamakla kalmaz, şehrin hızlı hayatından uzaklaşmak için kendimize eşsiz bir kaçış rotası yaratmış oluruz. Tırmanış ve iniş olmak üzere iki farklı antrenman tipini içeren bu koşu, yukarı çıkarken bacak kaslarını zorlar, aerobik sistemin yüksek yoğunlukta çalışmasını sağlar. İniş ise kasların elastikiyetini artırır. Tüm bunların yanında dağ koşusunun psikolojimize de olumlu etkisi vardır. Zirveye ulaşmanın vereceği haz, insanı bulunduğu ana çeker, kendi içine dönmesini sağlar. Doğada insanın tüm odağı kendisi ve hayatta kalmak gibi içgüdüsel gereksinimler olduğundan aklımızı kurcalayan günlük sorunlardan uzaklaşmış oluruz.

Tatil için Muğla-Antalya civarlarına gidecekler, Arkaik dönemde Likya olarak adlandırılan Teke yarımadasındaki patikalarda koşu yapmayı deneyebilir. Likya Yolu parkuru hem amatör hem de profesyonel koşuculara hitap ediyor. Kocaeli şehrine bağlı Aytepe ise kayın, gürgen, çam ağaçlarıyla dolu parkuruyla hareket ve huzuru aynı anda vaat ediyor.

ETİKETLER: WELLNESS , SAĞLIK , KOŞU