26 Aralık 2014

#hergunbirfilm

YAZI: CEM ALTINSARAY

 

218. CET OBSCUR OBJET DU DÉSIR (Yön: LUIS BUÑUEL, 1977)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

218. CET OBSCUR OBJET DU DÉSIR (Yön: LUIS BUÑUEL, 1977)

Yaşlı bir erkeğin genç bir kadına duyduğu saplantı derecesinde arzu ve bu arzunun unutulmaz anatomisi. Buñuel veda filminde babası olduğu sürrealizmin enstrümanlarını sonuna dek kullanıyor ve cevaptansa yeni sorular sorduruyor. Sinemanın o güne kadarki en büyük sürprizlerinden biriyle gelen film olağanüstü bir zekâ ve mizah duygusu eşliğinde dimağımıza yerleşiyor. Ah Conchita ah dediğinizi şimdiden duyar gibiyim.

 

 

219. TYRANNOSAUR (Yön: PADDY CONSIDINE, 2011)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

219. TYRANNOSAUR (Yön: PADDY CONSIDINE, 2011)

Öfke kontrolü olmayan yalnız bir adam. Şiddetten mustarip azize gibi bir kadın. Tuhaf bir şekilde birbirinin derdine derman olan iki kaybedenin hazin hikayesi. Aktör Paddy Considine’in ilk yönetmenlik denemesi. Peter Mullan ve Olivia Colman’ın boğaza düğümlenen oyunculuk gösterisi. Yakın tarihli iyi bir İngiliz filmi izlemek isteyenler kaçırmasın efendim.

 

 

 

220. PICKPOCKET (Yön: ROBERT BRESSON, 1959)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

220. PICKPOCKET (Yön: ROBERT BRESSON, 1959)

En büyük yaratıcılardan birinin sinema sanatının tüm olanaklarını kullandığı sarsıcı bir hikaye. İnsan doğasını en iyi kavramış yönetmenlerden şüphesiz Bresson ve bir yankesiciyle düpedüz baş başa bırakıyor seyirciyi. Tüm zamanların en iyi filmlerinden birine imza atarken, kendinden sonra gelecek nice yönetmeni de derinden etkiliyor.

 

 

 

220. PICKPOCKET (Yön: ROBERT BRESSON, 1959)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

221. THE BROOD (Yön: DAVID CRONENBERG, 1979)

Cronenberg’in teknik ve yaratıcı dehası su yüzüne çıkıp da ünlenmeden önce çektiği o deli filmlerden. Ekstrem terapi tekniklerinden mutant çocukların yarattığı teröre, gizem üstüne gizem, insanda akıl fikir bırakmayan bir hikaye. Body Horror’un babasından gerçekten rahatsız edici bir şeyler izlemek ve tedirgin olmak isteyenler için mükemmel bir seçenek.

 

 

 

222. IL GRIDO (Yön: MICHELANGELO ANTONIONI, 1957)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

222. IL GRIDO (Yön: MICHELANGELO ANTONIONI, 1957)

Çok sevildiğin insan tarafından bir anda sevilmez olmak üzerine yapılmış belki en can yakıcı film. Antonioni’nin yabancılaşma kavramını meşhur üçlemeden de önce didiklediği, onların gölgesinde kalsa da bir o kadar iyi işi. Zeki Demirkubuz’un en çok etkilendiği filmlerden olduğunu belirtelim.

 

 

 

223. L’HOMME QUI AIMAIT LES FEMMES (Yön: FRANÇOIS TRUFFAUT, 1977)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

223. L’HOMME QUI AIMAIT LES FEMMES (Yön: FRANÇOIS TRUFFAUT, 1977)

Hayatta en çok kadınları sevmiş bir adam ve daha ilk sahnede onu son yolculuğuna uğurlayan birbirinden güzel kadınlar… Truffaut’dan karşı cinse büyük bir zaaf duyan ve hayatını bu uğurda harcayan bir adamın yarı komik yarı hüzünlü hikayesi. ‘Erkek milleti’ni anlamaya ve anlatmaya çalışan, bunun için de ‘kadın milleti’ne incelikli bir bakış atan, su gibi bir film.

 

 

 

224. MR. SMITH GOES TO WASHINGTON (Yön: FRANK CAPRA, 1939)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

224. MR. SMITH GOES TO WASHINGTON (Yön: FRANK CAPRA, 1939)

Siyaset dünyasının çirkin yüzünü gözler önüne seren ve 75 yıldır eskimeyen bir Frank Capra harikası. James Stewart’ın oynadığı saf ve dürüst bir genç yolsuzluktan geçilmeyen siyasetin ve yozlaşmış siyasetçilerin arasına düşer. Söz hakkını kaptırmamak için 23 saat aralıksız konuşur ve senatoyu felç eder. Bu Don Kişotvari mücadeleyi coşkuyla, yumruğunuzu sıkarak izlersiniz. Zira bir tek Smith’le dünya değişir! Sırf yüzleri kızaracak mı diye görmek için bütün siyasilere izletmek gerekir.

ETİKETLER: CET OBSCUR OBJET DU DÉSIR , TYRANNOSAUR , PICKPOCKET , THE BROOD , IL GRIDO , L’HOMME QUI AIMAIT LES FEMMES , MR. SMITH GOES TO WASHINGTON , SANAT , SİNEMA , METROPOL