27 Ekim 2014

#hergunbirfilm

YAZI: CEM ALTINSARAY

162. JEREMIAH JOHNSON (Yön: SYDNEY POLLACK, 1972)
 

 

162. JEREMIAH JOHNSON (Yön: SYDNEY POLLACK, 1972)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

All Is Lost ile 77 yaşında hala hayranlık uyandıran bir performansa imza atan Robert Redford’un çakı gibi olduğu döneme gidiyoruz. Büyüleyici görüntüler eşliğinde bir dağ adamının doğaya ve kızılderililere karşı destansı mücadelesine tanıklık ediyoruz. Şehir hayatından sıkılanlar için birebir. 

 

163. TROPA DE ELITE (Yön: JOSÉ PADILHA, 2007)
 

 

163. TROPA DE ELITE (Yön: JOSÉ PADILHA, 2007)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Devam bölümüyle birlikte Brezilya tarihinin en çok iş yapan ve giderek kültürel bir fenomene dönüşen yapımı. 2008’de Berlin’de Altın Ayı kazanan film, Hollywood’u kıskandıracak aksiyonuyla soluksuz izleyeceğiniz bir politik gerilim. Yürütmenin başından polis teşkilatındaki en küçük memura dek devletin nasıl yozlaştığını daha detaylı anlatan bir film ben görmedim.

 

164. GASLIGHT (Yön: GEORGE CUKOR, 1944)
 

 

164. GASLIGHT (Yön: GEORGE CUKOR, 1944)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Biraz kenarda kalmış bir noir belki ama Cukor’un anlatım hâkimiyeti ve Bergman’ın çocuksu masumiyeti ile nefes kesici. Evlilik klostrofobisini o kadar iyi yansıtıyor ki. Karısını çıldırtan erkek rolünde Charles Boyer de çok iyi. Gizem ve gerilim dolu, karanlık bir şey arayanlar hiç düşünmeden izlesin.

 

165. TWO-LANE BLACKTOP (Yön: MONTE HELLMAN, 1971)
 

 

165. TWO-LANE BLACKTOP (Yön: MONTE HELLMAN, 1971)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Modifiye otomobillere ve Drag Racing’e ilgi duyanların kutsal filmi. Bir bağımsız sinema klasiği. Sadece ve hep yolda olmaktan dolayı kimliksizleşmek üzerine ilginç değinmeleri var. Cabası da araba pornografisi. Sinema kadar araba meraklısı da olanları mutlu edeceği kesin.

 

166. PAT GARRETT & BILLY THE KID (Yön: SAM PECKINPAH, 1973)
 

 

166. PAT GARRETT & BILLY THE KID (Yön: SAM PECKINPAH, 1973)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Billy The Kid ve celladı Pat Garrett’ın hikayesini bir de türün babası Sam Peckinpah’tan dinleyin. Kris Kristofferson ve James Coburn gibi iki erkeklik timsalini karşılaştıran film, Vahşi Batı’ya yapılacak en gerçekçi yolculuk belki. Western sevmeyenleri bile şaşırtacak karakter derinliğiyle, herkesin görebileceği bir film. 

 

167. IT’S A MAD, MAD, MAD, MAD WORLD (Yön: STANLEY KRAMER, 1963)
 

 

167. IT’S A MAD, MAD, MAD, MAD WORLD (Yön: STANLEY KRAMER, 1963)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Adında az bile ‘mad’ geçiyor. Efsane bir kadroyla tüm zamanların en en en en çılgın komedisi! ‘63 yapımı bu epik macera, gömülü bir hazine için yarışan bir grup insanın insanlıktan çıkma hikayesini anlatıyor. İşler çığrından çıktıkça karnınız ağrıyacak, gül gül öleceksiniz.

 

168. DIABOLIK (Yön: MARIO BAVA, 1968)
 

 

168. DIABOLIK (Yön: MARIO BAVA, 1968)

Ein von twitter.com/altinsaray (@hergunbirfilm) gepostetes Foto am

 

Korku sinemasının ağababası Mario Bava, aksiyon, komedi ve fantezi ihtiyacımızı da unutmuş değil. hepimizin hayalindeki hayatı süren başkahramanı Diabolik dünyanın en azılı haydutu. En zeki hırsızı. Ha bir de aşırı seksi! Arkadaşlarla film partisi mi düzenleyeceksiniz? İşte bu film tam sizlik. Bol bol gülüp, üzerine geyik yapabileceğiniz nefis bir seyirlik.

 

 

ETİKETLER: DIABOLIK , IT’S A MAD , MAD , MAD , MAD WORLD , PAT GARRETT & BILLY THE KID , TWO-LANE BLACKTOP , GASLIGHT , TROPA DE ELITE , JEREMIAH JOHNSON , FİM , SANAT