28 Kasım 2018

Valentino'nun Tokyo'daki İtalyan Rüyası

YAZI: ZEYNEP GÜR

valentino

Valentino'nun Tokyo'daki son üssü Ginza Six'ten bildiriyoruz: Burada ince İtalyan işçiliği ve yoğun Japon felsefesi ahenk içinde. Valentino'nun geçtiğimiz günlerde Tokyo'da açılan Ginza Six mağazasında hem İtalyan hem de Uzak Doğu kültürüne ait birtakım ipuçları bulunuyor. Valentino'nun kreatif direktörü Pierpaolo Piccioli'nin de parmağının olduğu mağazada, iki farklı kültürel tema gündeme getiriliyor. Biri Japon mirasının izlerini süren 'Ma' teması, gücünü hayalet alanlar ve Japon estetiğinde geçiş ve kusurun kabülü üzerine yoğunlaşan Wabi- Sabi felsefesinden alıyor. Öteki ise İtalyanların klasik güzellik anlayışı olan Bellezza. 

valentino

Pierpaolo Piccioli'nin kontrolü ele aldığı Ginza Six mağazasındaki dahiyane temasların sahibi Colette'in kurucusu Sarah Andelman'dan başkası olamaz elbet. Valentino TKY evreninde Batı'nın sanat, müzik ve teknolojiyle güçlenen eli, geleneksel Japon anlayışıyla tek bir bedende buluşarak komşuluk ilişkilerini güçlendiriyor. Japonların paradokslarla dolu Wakon Yosai yaklaşımının seyrüsefer yaptığı Ginza Six, Uzak Doğu ve Vahşi Batı arasındaki modern bir ipek yol. Japon sokak kültürüne gönderme yapan hoodie'ler ve tişörtler, Valentino logolu sweatshirt'ler ve birbirinden eğlenceli tasarımlar Ginza Six'e ruh üfleyenler arasında.  

ETİKETLER: TOKYO , VALENTİNO