04 Temmuz 2014

Tarihi, İkonik ve Eğlenceli

YAZI: SUZY MENKES

Pucci'nin dev enstalasyonu: Emilio Pucci, San Giovanni Vaftiz Kilisesi'ni Battistero eşarbının renkleri ve deseniyle “giydirdi”.

 

Floransa'nın Duomo'sunun mermer işlemeli cephesinin yanıbaşında, hediyelik sunum için rengarenk paketlenmiş dev bir çikolata kutusu gibi, Pucci'nin canlı renk ve desenlerindeki eşarbıyla San Giovanni Kilisesi sizi bekliyor.

Hayrete düşen turistler bu renkli kaplamadaki Emilio imzasını görünce gerçeği anlayarak gülümsüyorlar.

San Giovanni Vaftiz Kilisesi'nin bir yüzeyini kaplayan dev boyutlu çerçeveli eşarp deseni.

 

Heykelsi Pucci, Modanın Anavatanı Floransa sergisi için 60. yıl kutlamaları çerçevesinde tasarlanmış bir sanat eseri. Kaynağı 1957'de Marki Emilio Pucci'nin, San Giovanni'nin yukarıdan görünümünden ilham alarak tasarladığı eşarp.

Emilio Pucci'nin kızı ve şirketin CEO'su Laudomia ile...

 

Florentin tören kostümü içindeki Emilio ile Palazzo Pucci'nin içindeki karşılaşmamızı ve tanışmamızı hala hatırlıyorum. Şirketin CEO'su ve Pucci meşalesinin günümüzdeki taşıyıcısı, Emilio'nun kızı Laudomia bana bu etkinliğin hikayesini anlattı.

Palazzo Pucci kapılarını “Düşü Tasarla” etkinliğine açtı.

 

“Bütün detaylar doğru,” diyor Laudomia, Batistero eşarbının üç boyutlu çiziminde parmaklarını gezdirirken. Yumuşak ve dökümlü ipek üzerine mükemmel bir doğrulukla yansıtılan mimari detaylar, Emilio Pucci'nin dehasını bir kez daha ispatlıyor. Palazzo'daki renkli tasarımların, altmışlı yılların yuvarlak sandalyeleri ya da yetmişlerin bukle havlu kumaştan plaj bornozlarının hala nasıl bu kadar modern görünebildiğinin de cevabı bu aslında. Bu yıl Emilio Pucci'nin 100. doğumgünü de kutlanacak.

Pucci moda evi, Palazzo Pucci'de arşivlerini sergiye açtı.

 

Emilio Pucci, bütün büyük tasarımcılar gibi zamanın ruhunu dogru yakalayanlardan. O dönemler yeni yeni palazlanan jet-set'in Amerika Birleşik Devletleri'nden Floransa'ya, Emilio'nun pek sevdiği Capri'ye aktığı dönemler.

Pucci'nin desenlerini günümüze göre yeniden uyarlayan tasarımcı Peter Dundas, bilgisayar çağındaki dijital desenlerin hakimiyetinden önce, çizim ve baskının muhteşem günlerinin kutlandığı bu şölene katılanlardan.

Pucci tasarımcısı Peter Dundas ile.

 

Düşü Tasarla, yalnızca tasarımcının yeteneği ve renklerini kutlayan bir etkinlik değil. (Her ne kadar kullandığı Akdeniz mavileri, begonvil pembeleri, düğünçiçeği sarıları, siyah kontürleriyle beni o güneşli Riviera günlerine ve kadife gecelere götürse de) Pucci'nin de parçası olduğu LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton) grubu 2000 metrekarelik dev bir Pucci baskılı kanvas ve ipek eşarpla son derece zevkli bir şekilde kaplanmış olan bu sekizgen vaftiz kilisesinde yapılacak çalışmanın finansörlerinden. 

Pucci ile kaplanan sekizgen San Giovanni Vaftiz Kilisesi, Monumental Pucci'nin uzaktan görünüşü.

 

Emilio Pucci tarafından 1957'de tasarlanan eşarptan detay. Desen, Piazza San Giovanni'nin yukardan görünümü, kullanılan renkler canlı limon sarısı, turuncu, fuşya ve Emilio pembesi.

 

Çevirmen: Kader Çekerek

İlgili Başlıklar