22 Temmuz 2014

Putperest tanrıçalardan Rafael öncesine

YAZI: SUZY MENKES

 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Valentino’nun 2014 Sonbahar/Kış couture sezonu romantik, asil ve de modaevinin ruhunun son zamanlardaki canlandırması gibiydi.
 
Sahne arkasında Alma Tadema gibi Rafael dönemi öncesi tablolar, çıplak vücutları transparan kumaşlar ile sarılmış olan Romen tanrıçaları ile bir arada duruyordu. Aslında onlar zarif dekolteleri olan ferah elbiseler olarak sahnede boy gösteriyordu.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
“Pagan tanrıçaları ve Roma İmparatorluğu, güzelliğe dair bir gerçek ile” dedi Maria Grazia Chiuri. O ve Pierpaolo Piccioli ikilinin yaklaşımını bu şekilde tarifledi.
 
Yeni Valentino’nun moda üzerine major bir etkisi oldu. Modaevi, kadınsı bir gizlilik duygusunu geri getirdi. Uzun kollar, sade elbiseler moda dünyasında daha önce görülen şeyler. Ama Valentino’da her zaman gerçekliğin altını çizen bir hava var. Ve bu  genel olarak couture şovlarındaki bir eksiklik.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Şov renklerle başladı. Roma heykellerinin üzerinden çekilmişçesine kirli beyaz ve sade olan elbiseler yoğunluktaydı. Siyahlar üzerinde kol gezen Art Nouveau çiçekleri, beyaz bir etek ile kullanılarak görünümü cazibeli bir hale sokmuştu.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Arkası taze yaprak desenli uzun yeşil palto dışında kışlık manto bulmak güçtü. Ayrıca opera kostümü hissi veren tüylü bir kreasyon vardı. Diğerleri ise tarihi bir mobilyadan alınmış gibi kalın örme kumaştandı. Bu geçmişe dair duygu çiçek desenli yerleri süpüren parça ile belirgin bir kanıt haline gelmişti.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Bacağa doğru bağcıkları olan düz sandaletler şovu Roma efsanesinde kesinlikle yağış olmayan bir yere götürüyordu.
 
“Hatıralar geleceğimizin önemli bir parçasıdır” Pierpaolo Piccioli
 
Peki neredeyse yarım yüzyılı özel müşterilerini kazanmaya çalışan markanın kurucusu tasarımcı Valentino’nun tarihi ne oldu? Bu, haute couture’ün ruhu, her şeye rağmen. Şovdaki parçaların, romantik olmasına rağmen, defileyi ön sıradan izleyen Kim Kardashian’ın 21. yüzyıl kriterleri dışındaki vücuduna uyması oldukça güç gözüküyor.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Valentino, genç yaş grubuna dair aldığı canlanma aksiyonunu markayı çalkalamadan ve drama yapmadan başardı. Aslına bakarsanız bunun nedeni modaevi kurumsallaşmış yapısı ve transferleri en yumuşak şekilde gerçekleştirmesi. Kesinlikle ikilinin zarif ve kibar jestleri takip ediliyor. Ve belki de onlar kullanışlılığın ready-to-wear koleksiyonlarında olabileceğini savunacaklar.
 
 
Fotoğraf kredisi: Indigital
 
Valentino haute couture’ün ruhunu ve ikilik durumunu sunuyor. Haute couture müşteriler için mi yapılan bir şey? İmaj için mi? Fantezi için mi? Yoksa gerçeklik için mi?
 
 
Çevirmen: Ayça Demirhan

İlgili Başlıklar